MGP4,1 blæser
Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-09-10 07:11

I går larmede min højre blæser i min MBP4.1 så den skal til doktoren.
Hvor langt tid tager den reparation?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 17-09-10 09:14

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> I går larmede min højre blæser i min MBP4.1 så den skal til doktoren.
> Hvor langt tid tager den reparation?

Til den er færdig

Spørg dit værksted om, hvorlang tid et 100.000 km. eftersyn tager

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-09-10 09:56

> Til den er færdig
>
> Spørg dit værksted om, hvorlang tid et 100.000 km. eftersyn tager
>
> M.

Jeg bliver da let nervøs ved tanken om at jeg eventuelt skulle undvære
min arbejdsmaskine i 3-4 uger, når det er en kendt fejl.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 17-09-10 11:53

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg bliver da let nervøs ved tanken om at jeg eventuelt skulle undvære
> min arbejdsmaskine i 3-4 uger, når det er en kendt fejl.

Dét kan jeg godt forstå

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-09-10 17:21

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg bliver da let nervøs ved tanken om at jeg eventuelt skulle undvære
> min arbejdsmaskine i 3-4 uger, når det er en kendt fejl.

hvis det er en arbejds-kritisk maskine så har du vel en
erstatningsmaskine klar?

evt. kan den slags lejes ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-09-10 10:29

> hvis det er en arbejds-kritisk maskine så har du vel en
> erstatningsmaskine klar?
>
> evt. kan den slags lejes ...
>
> /thomas

Det meste er i skyen, og kartoflerne kan koges på hustruens maskine.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-10 15:57

> Det meste er i skyen, og kartoflerne kan koges på hustruens maskine.

hvad hvis skyen går ned ?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-09-10 08:18

> hvad hvis skyen går ned ?

Så har jeg min TimeMachine backup, samt backup af den eksternt.

--
Venlig hilsen Flemming Rubini

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-09-10 14:34

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Jeg bliver da let nervøs ved tanken om at jeg eventuelt skulle undvære
> min arbejdsmaskine i 3-4 uger, når det er en kendt fejl.

Hvad siger din nødplan at du skal gøre hvis din maskine står af?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-09-10 10:29

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100916 <nospam0002+20100916@gmail.com> wrote:

> Hvad siger din nødplan at du skal gøre hvis din maskine står af?

At bruge min grønspættebog = iPhone i mellemtiden.

Bruge papir og blyant, og med et smil, benytte lejligheden til at se om
min iPhone med taskmanager fra OmniFocus der er synkroniseret med
ekstern WebDAV server, og alle mine installerede ordbøger, er
tilstrækkelig til at jeg kan klare mig når ting kræver lidt mere af mig

Mine arbejdsfiler ligger hos Dropbox, og Mozy, så jeg har forskellige
muligheder for at tilgå dem.

Men jeg spreder mig for meget når jeg arbejder med at skrive, så det er
fint nok jeg tvinges til lowtech i en periode. Og for ikke at blive
forvirret over versionering, så banker jeg min opgaveskabelon ud på
printer og arbejder videre med det manuelt indtil maskinen er tilbage.

Men, tak for spøgsmålet, det fik mig til at tænke på om jeg ikke burde
have en contingency plan. Jeg kigger lige over på min hustrus maskine,
og min egen gamle G4 iBook. Narh, jeg har heldigvis fastholdt at udvikle
min håndskrift, så jeg kan læse hvad jeg selv skriver.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-09-10 11:50

> [...]

> og min egen gamle G4 iBook. Narh, jeg har heldigvis fastholdt at udvikle
> min håndskrift, så jeg kan læse hvad jeg selv skriver.

Ingen årsag. Det er jo en af den slags spørgsmål det er rarest at
stille sig selv når man har god tid til at gøre noget ved det.

Fra : Per Jensen

Dato : 18-09-10 19:38

On 17/09/10 08.10, Flemming Rubini wrote:
> I går larmede min højre blæser i min MBP4.1 så den skal til doktoren.
> Hvor langt tid tager den reparation?

Garantirep ?

Ellers kunne man jo lokkes til at bestille en ny blæser hjem, så skifte
den når stumperne ligger klar, og så skal du kun undvære maskinen i en
dags tid...

// Per.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-09-10 08:56

Per Jensen <news@removethepigzapro.dk> wrote:

> [...]
>
> Ellers kunne man jo lokkes til at bestille en ny blæser hjem, så skifte
> den når stumperne ligger klar, og så skal du kun undvære maskinen i en

Tak, men jeg har AppleCare på den.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini