iPhone4 og GPS?
Fra : Henrik 8600

Dato : 16-09-10 20:53

Er det kun mig der har problemer med GPS programmerne Runkeeper og Endomondo
på iPhone4?

Har jævnet iPhonen helt med jorden og er startet fra bunden med iOS 4.1. og
har smidt Runkeeper og Endomondo på som det første.

Det hjalp ikke, den kan ikke finde satelliter... Men det er ikke iPhonen
fysisk, det virker med google maps...

Workarounds???

H.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-10 21:00

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> [...]
> har smidt Runkeeper og Endomondo på som det første.
>
> Det hjalp ikke, den kan ikke finde satelliter... Men det er ikke iPhonen

På min gamle iPhone 3G blev GPS også gradvis dårligere, og til sidst fik
jeg den repareret under garantien (=byttet). Den virkede slet ikke med
TomTom navigation og programmer i den stil, du nævner. Jeg kunne dog
godt få den til at virke med det indbyggede "Kort", hvis jeg var lidt
tålmodig. Men jeg kan godt se, at det virker lidt underligt, hvis GPS
virker med nogle programmer og ikke med andre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin

Dato : 17-09-10 07:40

On 16-09-2010 21:53, Henrik 8600 wrote:
> [...]
> og har smidt Runkeeper og Endomondo på som det første.
>
> Det hjalp ikke, den kan ikke finde satelliter... Men det er ikke iPhonen

Google Maps kortet bruger A-GPS (altså den finder din position iforhold
til mobilmasterne, det er den blå cirkel omkring din position, der
markerer hvor du ca. er) - Hvis google maps så finder en rigtig
satellit, så springer den over til GPS.

TomTom, Runkeeper og andre lign. bruger kun GPS, og GPS i sin nuværende
form er altså noget sløvt noget (noget med at en satellit kun udsender
et signal hvert minut med et tidspunkt og ens position, og udfra disse 2
faktorer og 2x2 andre faktorer fra 2 andre satellitter kan programmet
finde ud af hvor man er.
.... Tror jeg nok det er

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-09-10 07:44

Martin <maa@scandesigns.invalid> wrote:

> [...]
> et signal hvert minut med et tidspunkt og ens position, og udfra disse 2
> faktorer og 2x2 andre faktorer fra 2 andre satellitter kan programmet

Alle Apps kan bruge A-GPS ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 18-09-10 05:20

> [...]

> et signal hvert minut med et tidspunkt og ens position, og udfra disse 2
> faktorer og 2x2 andre faktorer fra 2 andre satellitter kan programmet

Skulle det også gælder for det Navigon jeg bruger? Og hvorfor vælger de
dog ikke at bruge A-GPS?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk