prøv lige at se den her side
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 16-09-10 12:08

http://www.stargirls.dk/ - ja det er altså en side for intim massage -
men hvis du lige kan abstrahere fra det
så synes jeg da det er en genial side som webdesign - Thi jeg har taget
det til mig at frame er yt og der skal laves noget
andet - men den her side er go FORDI man bevare menuen men for unik
link til hvert html ark - men problemet bliver så ved med at være der
hvis man vil printe så
kommer menuen med - men det kan man måske lave om ? og måske man kan
lave en menu også til højre med gallerier ?

Mv.
Bo MM

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-09-10 16:59

Den 16-09-2010 13:08, Bo M. Mogensen skrev:
> [...]
> kommer menuen med - men det kan man måske lave om ? og måske man kan
> lave en menu også til højre med gallerier ?

Du kan tilføje en CSS fil til brug til print, hvor du angiver, at
menuen ikke skal vises.
Se f.eks. her:
http://www.pmob.co.uk/faqcss/tutorial03/index.htm

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 16-09-10 20:22

Den 16-09-2010 17:59, Martin Ploug skrev:

> Du kan tilføje en CSS fil til brug til print, hvor du angiver, at
> menuen ikke skal vises.
> Se f.eks. her:
> http://www.pmob.co.uk/faqcss/tutorial03/index.htm

Genialt tak .. ja ja jeg skal lige have en til at hjælpe mig når jeg når
så langt - men jeg har flere sider der skal laves om
selv om jeg nok bliver sur når man rakker mig ned så tager jeg da kritik
konstruktivt til mig ... og det er en go side fordi så længe menuerne
ikke forsvinder
så er chancen for at brugeren mister overblikket tæt på 0 ... - tror du
siden er lavet på en skabelon eller kan man"bare nappe den og bygge op
fra den ?
( det enste der bliver tilbage er jo menu overskrift og forside - hvor
der står noget helt andet)

Mv.
BMM

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-09-10 22:49

Bo M. Mogensen skrev:

> kan man bare nappe den og bygge op fra den?

Napper du den, får du en frygtelig forældet kode
i HTML 4.01 Transitional i tabeldesign - og med
en masse fejl, se:

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.stargirls.dk%2FStargirls-danmarks-%25c3%25a6ldste-bedste-massageklinik-voksent-dansk-pigeteam-sexlegeplads

og

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css21&warning=0&uri=http%3A%2F%2Fwww.stargirls.dk%2FStargirls-danmarks-%25c3%25a6ldste-bedste-massageklinik-voksent-dansk-pigeteam-sexlegeplads

Der er 4 forskellige css-filer at forholde sig til, plus
en masse inline-style, hvilket gør det utrolig svært
at styre.

Jeg kan lave det samme med 10% af den kode
der er anvendt, og så i valid kode.

Det er fint at finde inspiration - du kan sagtens bruge
det samme design, men koden skal altså startes
forfra - jeg er IKKE ked af at sige det

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 20-09-10 16:00

Den 16-09-2010 23:48, Allan Vebel skrev:

> Napper du den, får du en frygtelig forældet kode
> i HTML 4.01 Transitional i tabeldesign - og med
> en masse fejl, se:

Det var nu ærgeligt for den virker skide godt
> Der er 4 forskellige css-filer at forholde sig til, plus
> en masse inline-style, hvilket gør det utrolig svært
> at styre.

kan man ikke bare rette det til - hvis fejlene viser sig ? den skal jo
ikke kunne så meget ..

> Jeg kan lave det samme med 10% af den kode
jamen det med kode er bare sindssygt svært - jeg kan lave lidt men
strengt taget er det jo ofte 150 Linjers tegn - der ser meget mærkelige ud

> der er anvendt, og så i valid kode.
>
> Det er fint at finde inspiration - du kan sagtens bruge
> det samme design, men koden skal altså startes
> forfra - jeg er IKKE ked af at sige det

Hmm jeg går det igenem med ham der skal og skulle forlænge siden lære
mig en del - hvad han da er blevet så fyrsteligt betalt for af en anden
ind lige mig :)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-09-10 22:47

Bo M. Mogensen skrev:
> [...]
> kommer menuen med - men det kan man måske lave om ? og måske man kan
> lave en menu også til højre med gallerier ?

Den side er altså ikke noget at bruge som model.
Der er mindst ti gange så meget HTMLkode som der
er brug for at nå det resultat.

Og er det særligt beundringsværdigt at den er
formateret som 10.000 andre sider med sidehoved,
navigationspanel, artikel og sidefod?

Du kan finde masser af skabeloner der kan det
samme på en meget mere elegant måde, se for eksempel
denne:
http://webdesign101.dk/www/layout/eks/csstable_2.html

--
Jørgen Farum Jensen