iPad hos l'Easy
Fra : Henrik Münster

Dato : 15-09-10 18:30

Jeg har lige set en tv-reklame fra l'Easy, hvor man kan købe en iPad på
afbetaling ned til kr. 199,- om måneden. Man kan så se med småt, at
kontantprisen er kr. 8.999,-. Det er ganske vist den største model, men
alligevel. Det får det til at se helt billigt ud hos den
grænsehandelsbutik, der solgte iPad i Tyskland til overpris.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-09-10 19:26

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> alligevel. Det får det til at se helt billigt ud hos den
> grænsehandelsbutik, der solgte iPad i Tyskland til overpris.

Det er som bekendt L'Easy i en nøddeskal. Nemt, bekvemt og man betaler
kassen.

Fra : Martin

Dato : 15-09-10 19:47

On 15-09-2010 20:25, Thorbjørn Ravn Andersen, 20100914 wrote:

> Det er som bekendt L'Easy i en nøddeskal. Nemt, bekvemt og man betaler
> kassen.

Er det ikke billigere at tage et forbrugslån i banken?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-09-10 19:54

Martin <maa@scandesigns.invalid> writes:

> Er det ikke billigere at tage et forbrugslån i banken?

Det er ikke så fristende nemt...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-09-10 20:00

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100914 <nospam0002+20100914@gmail.com> wrote:

> Det er ikke så fristende nemt...

og den slemme bankdame kan finde på at stille spørgsmålet: "har du
virkelig brug for det ?"

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-10 11:41

> og den slemme bankdame kan finde på at stille spørgsmålet: "har du
> virkelig brug for det ?"

Og i det her specielle tilfælde er der tale om en vare, man ikke rigtig
kan få andre steder. Når man så har taget forbrugslånet, hvor skal man
så gå hen med det for at få en iPad?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 16-09-10 05:18

> [...]
> alligevel. Det får det til at se helt billigt ud hos den
> grænsehandelsbutik, der solgte iPad i Tyskland til overpris.

Når den officielt sælges i Danmark bliver den naturligvis billigere.

Og så tror jeg at det efterhånden er mest fornuftigt at vente til 2.
generation, som sandsynligvis kommer til marts.

Regn med at den får dobbelt så meget bruger-RAM. Webcam og en
retina-skærm. Samt en hurtigere processor ... alt til samme pris ...

Og måske endda med understøttelse af tethering ... uden for USA.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-09-10 06:45

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Regn med at den får dobbelt så meget bruger-RAM. Webcam og en
> retina-skærm. Samt en hurtigere processor ... alt til samme pris ...

Jep, men desværre kommer den kun i 17 lande i første hug. Vi andre må
vente eller tage et smut til Tyskland eller UK
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Per Rønne

Dato : 16-09-10 12:46

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> Jep, men desværre kommer den kun i 17 lande i første hug. Vi andre må
> vente eller tage et smut til Tyskland eller UK

Det vil jo vise sig, og skal man først for alvor bruge en sådan til
efter semesterstart, september 2011, gør det jo ikke så meget.

Apple skal have fået produktionen sat kraftigt i vejret, og i dag
leveres en iPad i USA på 24 timer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-10 13:27

> [...]

> efter semesterstart, september 2011, gør det jo ikke så meget.
>
> Apple skal have fået produktionen sat kraftigt i vejret, og i dag

Hvis man ser på iPhone, så er det jo kun 1. generation, der kommer
senere til visse lande. Når først produktionen er igang, og Apple
lettere kan forudse behovet, så kan de også lettere planlægge at
producere et passende antal. De senere generationer iPhone kom jo ikke
ret meget senere til Danmark end til andre lande. Hvorfor skulle den
også det? Der plejer jo ikke at være noget restlager af gamle modeller.
Hvis du har ret i, at der kommer nye iPad til foråret, så går
der næppe mere end en måned, før de kan fås her. Så er det jo spændende,
om du har ret. Jeg må tilstå, at jeg også er lidt i tvivl, om jeg skal
vente til næste generation. Jeg synes også, at iPhone 4 simpelthen er så
god, at den dækker meget af det behov, en iPad kan dække. Jeg har i
hvert fald klaret mig fint uden en bærbar computer, siden min søn tog
min med til USA for en måned siden. Men OK, jeg har ikke været på
længere ture, hvor jeg skulle skrive undervejs.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 16-09-10 14:01

> Jeg synes også, at iPhone 4 simpelthen er så
> god, at den dækker meget af det behov, en iPad kan dække.

Størrelsen og programabiliteten

iPad erstatter i mine øjne en bærbar - det gør en iPhone 4 ikke, da den
simpelthen er for lille til produktivitet. For gamle mig, i hvert fald

M., der også synes, Bento til iPhone er for ringe ....(medmindre jeg
er for dum til at bruge det?).

Fra : Per Rønne

Dato : 16-09-10 14:36

> M., der også synes, Bento til iPhone er for ringe ....(medmindre jeg
> er for dum til at bruge det?).

Bento kan simpelthen for lidt.

Alene det forhold at man i en master-detail nok kan søge på
master-tabellen men ikke på detail, gør den i allerhøjeste grad
ubrugelig.

Ikke engang en forfatter-værk database kan man bruge. Man vil ganske
vist kunne søge på en forfatter, og se hvad han har skrevet, men kender
kan man ikke herfra finde Nobelprismodtageren eller Nordens hidtil
eneste laurbærkronede digterkonge.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 16-09-10 15:33

> [...]

> vist kunne søge på en forfatter, og se hvad han har skrevet, men kender
> kan man ikke herfra finde Nobelprismodtageren eller Nordens hidtil

Det er forhåbentlig det, jeg oplever, for jeg synes ikke selv, at jeg er
dum

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-09-10 16:48

Morten Lind wrote:

> Det er forhåbentlig det, jeg oplever, for jeg synes ikke selv, at jeg er
> dum

Kan du nu være helt sikker på det.? - Nå, spøg til side... - hvorfor
ikke købe Filemaker Mobile til jeres iPoad værk? - Svjv. har de nogle
tilbud lige nu på både opgraderinger og dobbbeltkøb - altså en alm. FMP
+ en FMPM...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 17-09-10 03:56

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> ikke købe Filemaker Mobile til jeres iPoad værk? - Svjv. har de nogle
> tilbud lige nu på både opgraderinger og dobbbeltkøb - altså en alm. FMP

Ja, jeg ser på det, tak.

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-09-10 07:25

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Svjv. har de nogle
> tilbud lige nu på både opgraderinger og dobbbeltkøb - altså en alm. FMP
> + en FMPM

Kilden?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-09-10 07:26

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Kilden?

Det er jeg tilgengæld, nåh pjat, det var jo nemt nok:
<http://www.filemaker.com/dk/>

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 17-09-10 09:10

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det er jeg tilgengæld, nåh pjat, det var jo nemt nok:
> <http://www.filemaker.com/dk/>

Min FMlicens er desværre for gammel: FileMaker Pro 4, så den kan jeg kun
bruge i det gamle miljø.

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-09-10 13:15

Flemming Rubini wrote:

> Kilden?

Sidste nyhedsbrev, jeg fik fra Filemaker. - men der stod også, man
skulle skynde sig, for det var snart slut både med tilbud og med opg.
fra FMP 8.x versionerne...

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-09-10 10:30

> [...]

> Sidste nyhedsbrev, jeg fik fra Filemaker. - men der stod også, man
> skulle skynde sig, for det var snart slut både med tilbud og med opg.

Jeg kunne ikke finde nogen bundle, men normalt sker det heller ikke da
iPhone apps købes i Apple tunnel.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 18-09-10 13:14

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg kunne ikke finde nogen bundle, men normalt sker det heller ikke da
> iPhone apps købes i Apple tunnel.

FileMaker Pro Mobile har aldrig været beregnet til iPhone, og er i dag
totalt forældet.

Filemaker Go findes derimod i to versioner, til hhv iPhone og iPad, men
sammelign først med FMTouch inden køb. Til iPad koster FileMaker Pro 239
kroner. iPhone-versionen 119.

FMTouch og FileMaker Go er begge beregnet til FileMaker Pro databaser,
men det FMTouch kan bruges til kan FileMaker Go ikke gøre - og omvendt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 18-09-10 04:57

> [...]

> ikke købe Filemaker Mobile til jeres iPoad værk? - Svjv. har de nogle
> tilbud lige nu på både opgraderinger og dobbbeltkøb - altså en alm. FMP

FM Mobile er helt forældet, og jeg tvivler i øvrigt på at det stadig
findes i handelen.

Så mon ikke det er FM Go du tænker på?

<http://www.filemakertrial.com/go/>

Kører på iPhone og iPad og tillader access til en kørende FM 8 [og
senere] database på en maskine, der så kører som server.

Gennem iTunes kan databasen flyttes frem og tilbage mellem en iOS-enhed
og en Mac, men egentlig synkronisering er ikke mulig.

Her må man til den FMTouch jeg bruger:

<http://fmtouch.com/>

Som synkroniserer over WiFi eller internet. Sidstnævnte kræver
naturligvis at den maskine der køres på har fast IP-adresse, evt. sådan
at routeren peger ned på den.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-10 18:26

> Størrelsen og programabiliteten
>
> iPad erstatter i mine øjne en bærbar - det gør en iPhone 4 ikke, da den
> simpelthen er for lille til produktivitet. For gamle mig, i hvert fald

Om det ene erstatter det andet, kommer helt an på ens behov. Jeg synes,
at oplevelsen, når man læser hjemmesider, e-mail og den slags er langt
bedre på iPhone 4 end på min gamle 3G. Det går meget hurtigere og mere
flydende. Jeg bruger den meget, når jeg har en ledig stund, på bus-
eller togture eller til at læse på i sengen om aftenen. Det er også den
slags, jeg forestiller mig at kunne bruge en iPad til. Jeg synes
egentlig ikke, jeg savner en iPad eller en bærbar computer så meget på
farten, som jeg gjorde med min gamle iPhone.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-09-10 15:30

> Og i det her specielle tilfælde er der tale om en vare, man ikke rigtig
> kan få andre steder. Når man så har taget forbrugslånet, hvor skal man
> så gå hen med det for at få en iPad?

Tage toget til Hamborg?

http://www.apple.com/de/retail/alstertal/

Thomas må på banen for at tygge sig igennem hvor
http://store.apple.com/de/browse/home/shop_ipad/family/ipad sender til.
Måske kan man nøjes med en postboks i Flensborg.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-09-10 17:38

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100916 <nospam0002+20100916@gmail.com> wrote:

> [...]
> http://store.apple.com/de/browse/home/shop_ipad/family/ipad sender til.
> Måske kan man nøjes med en postboks i Flensborg.

" • Kein Versand an Postfachadressen/Paketstationen
"

så nej, det kan man ikke ..

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-09-10 19:16

> " • Kein Versand an Postfachadressen/Paketstationen
> "
>
> så nej, det kan man ikke ..

Ærgeligt. Men der er noget med at man kan få leveret gaver i det øvrige
Europa. Vi må have Mortens schweiziske familie på banen :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-09-10 20:35

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100916 <nospam0002+20100916@gmail.com> wrote:

> Ærgeligt. Men der er noget med at man kan få leveret gaver i det øvrige
> Europa. Vi må have Mortens schweiziske familie på banen :)

måske ... men det er nok begrænset hvor mange krumspring jeg vil tage
for at få fat i en iPad .... jeg kan godt vente lidt endnu ...

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 16-09-10 20:08

""Henrik Münster"" <henrik@muenster.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> alligevel. Det får det til at se helt billigt ud hos den
> grænsehandelsbutik, der solgte iPad i Tyskland til overpris.

Hehe, det er da ikke så slemt hos Leasy, de tager kun 28.5 % ÅOK,
http://www.leasy.dk/kontantlaan.aspx

D-E-R tager 33,6 % ÅOP... http://www.der.dk/quicklaan.aspx

H.