Adfærdsbehandler
Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 07-08-01 13:57

Hej

Som nævnt tidligere har Robin problemer med høje lyde - fyrværkeri og torden
som udgangspunkt, men nu også lavtflyvende fly, larm fra gaden, fyrværkeriet
fra Tivoli Friheden, som ligger på den anden side af Århus!, høj musik m.m.
Dette er slet ikke holdbart, Cd'en, som ellers fungerede i starten, kan jeg
nærmest ikke tænde før Robin løber så langt væk som muligt. Derfor har jeg
nu lavet en aftale med en adfærdsbehandler, selv om det er ret dyrt når man
er på SU - 1200 kr kommer det til at koste! Hun kommer allerede i morgen og
jeg er ret spændt på det. Men er der noget jeg bør være opmærksom på?
Spørgsmål jeg bør stille? Alle erfaringer modtages med glæde.

--
-Trine

Se Robin på http://knarf.adsl.dk

Fra : RHR

Dato : 10-08-01 10:50

Hejsa..

Hvilken adfærds behandler fik du besøg af, havde den pågældende nogen
eksamen? Alle kan i princippet kalde sig adfærdsbehandler.. Hvordan gik det?

-RHR
Trine Dyrgaard <trine@startnettet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9kon19$757$1@news.cybercity.dk...

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 11-08-01 00:27

Hej

Vi fik besøg af Lone Greva. Hun er uddannet psykolog og pædagog og er
desuden aktivt medlem af Paff. Hun står selv for uddannelse af
adfærdsbehandlere og etologiske instruktører. Har desuden undervist på
etologisk institut.... Det gik godt, men det kommer der mere om i morgen -
nu er jeg nemlig træt

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 15-08-01 20:55

Hvis alle kan kalde sig adfærdsbehandler , kan alle så ikke også give en
eksamen ??

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-08-01 22:59

Nej der findes kun et sted du kan få en godkendt uddannelse (SU berettiget)
som adfærdsbehandler, og det er på Etologisk Center hos Abrantes.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:upAe7.922$Le.107605@news010.worldonline.dk...

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 16-08-01 22:16

Hej Nina

Hans uddannelse er vist ikke SU-berettighed eller for den sags skyld
godtkendt.

KH
søs

Nina El Falaki <cats@feca.dk> skrev i en

Fra : Nina El Falaki

Dato : 17-08-01 01:27

Vist er den SU berettiget og godkendt som en afart af landbrugsuddannelsen,
hvis jeg har forstået det ret. (Er helt sikker på SU)

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 17-08-01 08:54

Du får, når du går på etologisk institut, også en HF uddannelse, og det er
denne del, der er SU-berettiget. Denne del foregår på Høng Gymnasie. Man
skal selv betale for den del, der foregår på etologisk instititut.
--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-08-01 09:29

Det vil altså sige at alle kan kalde sig adfærdsbehandler og alle kan give
en eksamen i det !

Det er jo meget rart at vide hvis man en dag skulle få brug for
"profesionel" hjælp !!

Jeg har heldigvis ikke brug for noget hjælp nu men har altid undret mig lidt
over adfærdsbehandleruddannelsens "beretigelse"

Fra : RHR

Dato : 17-08-01 11:09

Ja, alle kan kalde sig det, men mange har rent faktisk baggrund for at kalde
sig det. Det er altid en god ide at undersøge hvilken baggrund den
pågældende dyreadfærdsterapeut har..
nyhedsmeddelelse:3y4f7.10$3q.631@news010.worldonline.dk...

Fra : RHR

Dato : 17-08-01 11:07

Ja det er fuldstændigt korrekt. Jeg kan oplyse at det koster 66000 at tage
denne uddannelse!!
Trine Dyrgaard <trine@startnettet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ligun$2jbv$1@news.cybercity.dk...

Fra : RHR

Dato : 17-08-01 11:05

NEJ.. Uddannelsen hos Roger Abrantes på Etologisk institut ( ikke center) i
Høng er IKKE SU berettiget. Man har mulighed for SU hvis man samtidig tager
en HF eksamen..
Hvis man er uddannet der så kan man kalde sig eksamineret
dyreadfærdsterapeut men alle kan kalde sig dyreadfærdsterapeut.
Nina El Falaki <cats@feca.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1dCe7.2183$lL.123200@news000.worldonline.dk...