Builder VCL Bog m.m.
Fra : Jesper Gødvad

Dato : 07-08-01 13:19

Nå, så sluttede sommerferien.

I håb om at få større troværdig, men nedsætte hastigheden af min software
udvikling har jeg besluttet at skifte fra min trofaste Visual Basic til
Borland Builder

Nu står jeg tilgengæld med en masse komponenter som jeg kender fra VB, men
ikke aner hvordan men bruger i BB. Jeg har brug for praktiske eksempler og
beskrivelser frem for hjælpefilens referencer, men det behøver ikke være en
begynderbog.

Håber nogen kan hjælpe med gode bogforslag.

med venlig hilsen jesper

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-08-01 14:07

On Tue, 7 Aug 2001 14:19:23 +0200, "Jesper Gødvad" <Xesper@goedvad.dk>
wrote:

> [...]
>begynderbog.
>
>Håber nogen kan hjælpe med gode bogforslag.
Teach youself Borland C++ Builder X(indsæt din version her.) fra Sams
forlag er nogle rigmeligt gode bøger til inførelse i C++ Builder.
Borland C++ builder Unleashed er også ret god men er ikke en begynder
bog samt den er ikke helt ny.

Fra : Jesper Gødvad

Dato : 08-08-01 16:41

"Martin Schultz" <me@privacy.net> wrote in message

> [...]
> forlag er nogle rigmeligt gode bøger til inførelse i C++ Builder.
> Borland C++ builder Unleashed er også ret god men er ikke en begynder

Er Sams ikke ofte meget 'lige på og hårdt' hvor man ikke lærer om de øvrige
muligheder, men kun hvad man lige står og skal bruge? Jeg vil gerne have
noget jeg også kan bruge som reference senere.

med venlig hilsen jesper

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-08-01 18:57

On Wed, 8 Aug 2001 17:41:21 +0200, "Jesper Gødvad" <Xesper@goedvad.dk>
wrote:

> [...]
>muligheder, men kun hvad man lige står og skal bruge? Jeg vil gerne have
>noget jeg også kan bruge som reference senere.
Teach yourself C++ Builder bøgerne er ikke opslagsbøger men mere en
god indføring i hvordan man skal angribe C++ builder og en indføring i
hvordan man bruger c++, VCL ol. gennem eksempler.
Hvis det er et "opslagværk" du leder efter tror jeg developers guide
er bedre, men den er ikke så "begynder" venlig.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 07-08-01 16:02

"Jesper Gødvad" <Xesper@goedvad.dk> wrote in message

> I håb om at få større troværdig, men nedsætte hastigheden af min software
> udvikling har jeg besluttet at skifte fra min trofaste Visual Basic til
> Borland Builder

:)

> Håber nogen kan hjælpe med gode bogforslag.

Prøv
C++ Builder 5 Developer's Guide
Jarrod Hollingworth (Editor), Dan Butterfield, Bob Swart, Jamie Allsop
ISBN: 0672319721

jeg er ikke uhæmmet begejstret for den, men alligevel...

Se også:

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0672319721/drbobsdelphiclin

Fra : Jesper Gødvad

Dato : 08-08-01 16:59

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

> :)

Ja, det endte at jeg konkluderede at Builderen virker mere stand-alone og
uafhængig af diverse snask. Du har rost VCL og jeg har endnu ikke fundet
nogen der haft positive ting at sige om MFC. På nuværende tidspunkt vil jeg
fokusere på at programmere og hvis der findes alle mulige tools til VC vil
jeg nok være fristet til at springe over hvor gæret er lavest.

> [...]
> ISBN: 0672319721
>
> jeg er ikke uhæmmet begejstret for den, men alligevel...

Reviews'ne på Amazon roser indholdet men kritiserer layouted - det kan jeg
godt leve med. I første omgang vil det dog være helt banale ting som hvordan
jeg loop'er gennem en list-control for at få alle valgte emner o.lign.

Nu får vi se - jeg kan sagtens finde på mere generelle spørgsmål i
mellemtiden

med venlig hilsen jesper

Fra : Jesper Gødvad

Dato : 08-08-01 17:07

Kan I forøvrigt anbefale eller fraråde 'Unleashed' bøgerne?

med venlig hilsen jesper

Fra : Mogens Hansen

Dato : 08-08-01 18:24

> Kan I forøvrigt anbefale eller fraråde 'Unleashed' bøgerne?

Hvis der er de bøger som er skrevet af Kent Reisdorph, så vil jeg regne med
at de er gode. Jeg tror i øvrigt ikke at det spiller den store rolle om det
er om V4 eller V5

Venlig hilsen

Mogens Hansen