Rod med min hjemmesideadresse
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-09-10 20:14

Jeg har betalt for nedennævne adresse:

www.ovesteensmidt.dk

Den skal føre til:

http://web.mac.com/ovesteensmidt/OSS/Profil.html

Hvis man nu skriver www.ovesteensmidt.dk, får man i stedet en side, hvor
der i hjørnet står:

roquefort.pil.dk

Hvis jeg vil besøge publiceret websted med knap fra iWeb, får jeg denne
besked:

Not Found
The requested URL /OSS/index.html was not found on this server.

Men publicering virker. Og indgang med
http://web.mac.com/ovesteensmidt/OSS/Profil.html virker.

Hvis man googler roquefort.pil.dk, får man et lidt uklart indtryk af
noget med dansk-ægyptisk venskab.

Hvad er der på færde?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Lyrik

Dato : 14-09-10 13:52

On 14 Sep., 21:14, ovesteensm...@me.com (Ove Steen Smidt) wrote:
> Jeg har betalt for nedennævne adresse:
>
> www.ovesteensmidt.dk
✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁

Kære Ove.
Når du har betalt for adressen, har du også fået et brugernavn og
adgangskode til bemeldte adresse, som du kan tilgå via ftp.(Cyberduck-
gratis) PÃ¥ adressen skal ligge en "index.html" som browseren
automatisk leder efter. Den index.html som ligger der:
http://www.ovesteensmidt.dk/index.html
✐er en index.html der giver ☞"roquefortresultatet"☜

Fjern den index.html og erstat den med en der viser hen til din
hjemmeside.

♡☝
â„‘ens

Fra : Lyrik

Dato : 14-09-10 14:02

On 14 Sep., 21:52, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> ✐er en index.html der giver ☞"roquefortresultatet"☜
>
> Fjern den index.html og erstat den med en der viser hen til din

✒✒✒✒✒✒✒✒✒✒✒✒✒✒✒✒✒✒✒✒✒✒✒

Det kunne forholde sig anerledes. Hvis du har købt et site-navn som
for eksempel "ovesteensmidt.dk" så skal dette navn hoastes på et
webhotel, så at sige det navn skal have et sted at bo. Selv har jeg
"luen.dk" som hoastes på webhotellet "Cliche":
http://www.clichehosting.com/dk/

Det er altså ikke nok at købe "navnet", navnet skal bo et sted på
nettet. Det skal så at sige "indlogeres". Det er den server der har
navnet indlogeret, som man skal tilgå med sit FTP-program og ændre
filer på.

♡☝

â„‘ens

Fra : Lyrik

Dato : 14-09-10 14:16

On 14 Sep., 22:02, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> nettet. Det skal så at sige "indlogeres". Det er den server der har
> navnet indlogeret, som man skal tilgå med sit FTP-program og ændre

✐✐✐✐✐✐✐✐✐✐✐✐✐✐✐✐✐✐✐✐✐✐✐✐

Måske er dette forklaringen: Du har købt et "mobileme" abonnement og
optræder der under navnet "ovesteensmidt." Men "mobileme" "hoaster" i
virkeligheden ikke det fra "Hoastmaster",-købte navn:
"ovesteensmidt.dk!" Da du ikke har andre webhoteller mangler
"ovesteensmidt.dk" et sted at bo.
De som tidligere har hoasted navnet, giver "roquefort" som resultat
for at vække dig op til at forstå at du skal have navnet hoasted for
at få det i cirkulation igen!

♡☝

â„‘ens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-09-10 21:17

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> vække dig op til at forstå at du skal have navnet hoasted for at få det i

du vrøvler ....

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-09-10 21:25

Jeg har jo altså brugt www.ovesteensmidt.dk uden problemer et par år.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-09-10 21:25

> [...]

> ?er en index.html der giver ?"roquefortresultatet"?
>
> Fjern den index.html og erstat den med en der viser hen til din

Ja, det kan såmænd godt være, at jeg husker galt. Jeg fik det bare
ordnet den gang med hjælp fra nogle af jer gode mennesker. Og nu har jeg
nærmest glemt, hvordan det var.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-09-10 21:25

> [...]

> ?er en index.html der giver ?"roquefortresultatet"?
>
> Fjern den index.html og erstat den med en der viser hen til din

Sækær lige den cyberduck-fremgangsmåde ud i pap for mig. På forhånd tak.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Lyrik

Dato : 15-09-10 02:58

On 14 Sep., 22:25, ovesteensm...@me.com (Ove Steen Smidt) wrote:

> Sækær lige den cyberduck-fremgangsmåde ud i pap for mig. På forhånd tak.
> Venlig hilsen
> Ove Steen Smidthttp://www.ovesteensmidt.dk/
✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁

Cyberduck er et FTP program. Du trykker på "Ny forbindelse" og skriver
FTP-adressen på den server som hoaster dit domæne. Altså for
eksempel:"ftp://ftp.ovesteensmidt.dk" så spørger den om brugernavn?
Som kan være alt fra "ovesteensmidt.dk" til "psdgetbX3"
Tilslut skal adgangskode skrives, kort sagt det brugernavn og
adgangskode du har fået opgivet fra dit webhotel(Thomas von mudrer her
vandene ved at begynde at ævle om gratis webhosting. Glem det indtil
du får styr på alt det andet.Du ved hvad gratis måltider er værd!). Så
havner du i roden af dit domæne som vil indeholde en mappe der hedder
"private" og en anden mappe der hedder "public" I "public" mappen
ligger alle de filer enhver kan tilgå fra deres webbrowser. Eller fra
deres FTP programmer. Her kunne for eksempel ligge en fil som hed
"index.html" og som henviser til en mappe med hjemmesidefiler.

Hvis du ikke har fået dit domæne hoasted, så kan jeg anbefale "Cliche"
hvor du for 10-20 kroner mdl. er sikret stabil hoasting. Hvisr du får
lagt din side derop, så kan du spare "mobileme."

Venlig Hilsen
â„‘ens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-09-10 11:00

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Thomas von mudrer her
> vandene ved at begynde at ævle om gratis webhosting.

Nej, jeg snakker om gratis _DNS_ hosting. Det er da dobbelt konfekt at
have et webhotel _og_ mobileme.

Så enten dropper man MobileMe og hoster det hele på et webhotel, eller
man dropper webhotellet og får domænet peget over på mobileme.

/thomas

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 15-09-10 05:33

On 15 Sep., 11:59, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
>
> Så enten dropper man MobileMe og hoster det hele på et webhotel, eller
> man dropper webhotellet og får domænet peget over på mobileme.

☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂☂

Det kan være besværligt at hoste et domæne på mobileme ifølge de
diskussioner der har stået på omkring emnet siden .mac i 2008. Her er
nogle af dem:
http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=1163

Det er lige ud af boksen på et webhotel. Man kan sagtens have begge
dele, den lave pris taget i betragtning.

â„‘ens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-09-10 21:12

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> [...]
> http://web.mac.com/ovesteensmidt/OSS/Profil.html virker.
>
> Hvis man googler roquefort.pil.dk, får man et lidt uklart indtryk af

Flyt domænet til gratisdns.dk, og opret en URL forwarder.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-09-10 21:27

> Flyt domænet til gratisdns.dk, og opret en URL forwarder.
>
> /thomas

Alt for omstændigt, besværligt, kedeligt og grimt - i hvert fald for ti
år siden.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-09-10 21:48

> Alt for omstændigt, besværligt, kedeligt og grimt - i hvert fald for ti
> år siden.

det skal jo hverken være spændende eller flot .. det skal bare virke ...
til den rigtige pris ... og der virker gratisdns ganske godt.

Istedet for at betale pil.dk for et fuldt webhotel + dns hosting hvis
man alligevel har sine ting liggende på mobileme så er det da billigere
at hoste DNS'en hos gratisdns og få dem til at pege over på mobileme
siden

=thomas

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-09-10 21:25

> [...]

> http://web.mac.com/ovesteensmidt/OSS/Profil.html virker.
>
> Hvis man googler roquefort.pil.dk, får man et lidt uklart indtryk af

Hej Ove Steen - Domaene.dk er ved at omlægge sine servere - du burde
have fået en mail fra det nye selskab.

Roquefort.dk har, tror jeg, "overtaget" en del af Domaene.dks frameset,
blandt andre mine havekolonisider - det er sket tidligere

M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-09-10 22:11

> [...]
>
> Roquefort.dk har, tror jeg, "overtaget" en del af Domaene.dks frameset,
> blandt andre mine havekolonisider - det er sket tidligere

Ja, jeg har ikke fået noget at vide. Skal jeg nu vente, at de får det i
orden? Eller er der andet, man kan gøre? (Der synes at herske nogen
uenighed blandt de andre kloge hoveder).

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 15-09-10 03:14

> [...]

> orden? Eller er der andet, man kan gøre? (Der synes at herske nogen
> uenighed blandt de andre kloge hoveder).

Skriv til support snabela domaene punktum dk og fortæl, at dit frameset
ikke virker.

M.