Min ordbog insisterer på at snakke engelsk
Fra : Steen

Dato : 14-09-10 17:53

Jeg sidder og tumler med en opgave i et Word-dokument (Office 2008 til
Mac).
Stort set alle ord er som udgangspunkt understreget med rødt, og
forsøger jeg at køre en stavekontrol, foreslår Word alverdens engelske
ord. Jeg gik ind i indstillingerne, for at se om jeg kunne tilføje en
dansk ordbog, men der er kun én ordbog (brugerordbog).
Indstillinger er sat til dansk
http://dl.dropbox.com/u/2576680/ordbog.jpg

Nogle vise ord, for at slippe for røde streger...udover at slå
stavekontrollen fra?
--
Steen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 14-09-10 22:21

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Nogle vise ord, for at slippe for røde streger...udover at slå
> stavekontrollen fra?

Prøv at vælge Sprog... i "Funktioner" menuen; vælg dansk og tryk på
standard.

Hvis du vil ændre det i allerede oprettede dokumenter skal du vælge al
tekst (Cmd-A) før du ændrer sprog.

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Steen

Dato : 14-09-10 22:59

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> standard.
>
> Hvis du vil ændre det i allerede oprettede dokumenter skal du vælge al

Aha, den funktion havde jeg ikke prøvet. Jeg klikker løs, og håber det
løser problemet. Tak for info
--
Steen