fjerne baggrund
Fra : zillyink

Dato : 14-09-10 08:55

En del avisers hjemmesider har baggrunde for forskellige f.eks.
Norwegian, Bet 365 osv. Er det ikke muligt at fjerne dem via et filter
eller lignende?? Jeg ved det kan gøres i (gys) Windows ved at gå i
"kilde" og finde adressen på tapetet og putte denne i et filter, hvor
ved det forsvinder fremover.

Anyone?

--
flem

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-09-10 15:55

zillyink <zillyink@gmail.com> wrote:

> [...]
> eller lignende?? Jeg ved det kan gøres i (gys) Windows ved at gå i
> "kilde" og finde adressen på tapetet og putte denne i et filter, hvor

lad være med at besøge siden ?

/thomas

Fra : zillyink

Dato : 14-09-10 08:58

On 14 Sep., 16:55, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> lad være med at besøge siden ?
>
> /thomas

Meget konstruktivt svar, Thomas... andre?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-09-10 16:57

zillyink <zillyink@gmail.com> wrote:

> Meget konstruktivt svar, Thomas... andre?

Det er serøst spørgsmål ... hvorfor vil du besøge et site når du ikke er
villigt til at "betale" for det ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-09-10 18:44

Thomas von Hassel wrote:

> Det er serøst spørgsmål ... hvorfor vil du besøge et site når du ikke er
> villigt til at "betale" for det ?

Såvidt jeg kan se, har det her INTET med betaling at gøre, men derimod
er der en del sites - bl.a. aviser, - der har en baggrund, der gør det
nærmest umulig at læse teksten. - Det gælder både gratis og betalings sites!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-09-10 21:07

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Såvidt jeg kan se, har det her INTET med betaling at gøre, men derimod
> er der en del sites - bl.a. aviser, - der har en baggrund, der gør det
> nærmest umulig at læse teksten. - Det gælder både gratis og betalings sites!

Det han vil fjerne er "wallpaper ads" .. f.eks. bt.dk bruger det ofte ..
ligenu er det en "kork/opslagstavle" tingets

De fleste sites har stadig deres brødtekst/indhold på hvid baggrund ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-09-10 16:20

> [...]

> eller lignende?? Jeg ved det kan gøres i (gys) Windows ved at gå i
> "kilde" og finde adressen på tapetet og putte denne i et filter, hvor

Måske skulle du prøve at fortælle, hvad det handlede om, for dét, du
skriver er for mig komplet uforståeligt?

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-09-10 17:58

zillyink wrote:
> [...]
> eller lignende?? Jeg ved det kan gøres i (gys) Windows ved at gå i
> "kilde" og finde adressen på tapetet og putte denne i et filter, hvor

Ikke normalt. Men hvis du skifter til enten SeaMonkey eller Firefox, kan
du selv vælge, hvilken baggrundsfarve, du vil have. Du skal så blot
huske at afkrydse 'Always use my settings' / 'Anvend altid mine
indstillinger'. - Det er bl.a. derfor, jeg selv kun bruger SeaMonkey og
Firefox, da Safaris baggrunde ikke kan ændres.

mvh. Erik Richard

Fra : Kurt Brixen

Dato : 14-09-10 18:11

Jo, det kan fjernes med http://safariadblock.com/

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Keera Ann Fox

Dato : 22-09-10 19:53

> [...]

> eller lignende?? Jeg ved det kan gøres i (gys) Windows ved at gå i
> "kilde" og finde adressen på tapetet og putte denne i et filter, hvor

"Reader" i siste versjon av Safari. Finnes ikke for alle nettsider (av
en eller annen grunn), men er et bra alternativ når den visuelle støyen
blir for mye.

--
Keera in Norway
http://kafox.blogspot.com/