Ny harddisk i Macbook 4,1
Fra : Langgaard

Dato : 14-09-10 05:33

Hej

Maskinen har flere gange i den seneste tid opført sig mærkeligt,
f.eks. kan den ikke hver gang installere opdateringer af styresystemet
umiddelbart efter formatering og geninstallation af OS X 10.6.3. Der
kommer gentagne lyde fra disken, som om den forsøger et eller andet,
men opgiver.
Lyder det ikke som en dårlig disk?
Jeg har søgt tilbage i gruppen, men da der sker noget nyt hele tiden,
og jeg gerne vil bestille den rigtige disk, spørger jeg lige om
hvilken disk der passer i maskinen. Behovet er ikke stort, da Macen
faktisk kun bruges til tekst og lidt billeder, altså ikke noget
pladskrævende "raketvidenskab", 250-500mb er fint. lang batteritid
vægter mere end hastighed
Gerne et link til Edbpriser, så jeg får den rigtige!

Er der ikke et harddisktestprogram til Mac?

OBS der er konstant vrøvl med "Disktilladelserne", som jeg reparerer,
men med det samme kan jeg kontrollere og finde fejl igen og igen, og
vi taler om en nyformateret og nyinstalleret 10.6.3. , er det normalt?

På forhånd tak for svar!

MVH Leif Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 14-09-10 12:20

On 14 Sep., 13:32, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:
> [...]
> men med det samme kan jeg kontrollere og finde fejl igen og igen, og
> vi taler om en nyformateret og nyinstalleret 10.6.3. , er det normalt?

Disken i Macen er en Hitachi 5K250-120 fra Feb. 08, er det ikke
tidligt at dø?

Er denne disk en god erstatning:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=784739

Dog er det en S-ATA 300 og den gamle en S-ATA 150, har det nogen
betydning for kompatibiliteten?

Tak for svar.

MVH Leif Langgaard.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-09-10 21:07

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> Hej
>
> Disken i Macen er en Hitachi 5K250-120 fra Feb. 08, er det ikke
> tidligt at dø?

Alle diske dør på et tidspunkt .. det er stadig bevægelige dele med
meget små tollerencer og især i bærbare er de udsat for alskens stød,
ryk, kulde/varme skift m.m.

> Er denne disk en god erstatning:
>
> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=784739

den er fin

> Dog er det en S-ATA 300 og den gamle en S-ATA 150, har det nogen
> betydning for kompatibiliteten?

nix

/thomas

Fra : Langgaard

Dato : 14-09-10 15:55

On 14 Sep., 22:06, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Alle diske dør på et tidspunkt .. det er stadig bevægelige dele med
> meget små tollerencer og især i bærbare er de udsat for alskens stød,
> [...]

Tak for svar, jeg bestiller

--
MVH
Leif Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 17-09-10 11:13

On 14 Sep., 13:32, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:
> Hej
>
> Maskinen har flere gange i den seneste tid opført sig mærkeligt,

Så er denne disk monteret:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=784739

Den ruller fint

Det ser endda ud til "batteritiden" er forbedret lidt, jeg har dog
ikke målt på det

God weekend til jer alle!
--
MVH
Leif Langgaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-09-10 21:13

Langgaard wrote:

> [...]
>
> Den ruller fint
>
> Det ser endda ud til "batteritiden" er forbedret lidt, jeg har dog

Det tror da pokker, den kører godt. - Det er en af markedets bedste,
og ja, den er mere strømbesparende. - Det skulle være den 320gb disk,
der bruger mindst strøm overhovedet.

> God weekend til jer alle!

Returneret.!

mvh. Erik Richard