Non-apple wifi kort til imac G4
Fra : snabelulrich@hotmail~

Dato : 13-09-10 01:04

Hej,

Er der nogen som ved om man kan bruge et non-apple wifi kort til en
imac G4?!?
Det er lidt svært at få fat i et originalt Airport Extreme kort. Men
det er jo samme connector som et mini pci express til PC... såå

Har nogen prøvet?!?

Hvad med en usb wifi dongle?!? - Jeg fandt en gl. 3Com usb wifi dongle
- men den kunne mac ikke 'se'

Hvordan får jeg min imac G4 "billigt" på wifi netværk

Karsten

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-09-10 08:53

snabelulrich@hotmail.com <karsten.krambs@gmail.com> wrote:

> [...]
> - men den kunne mac ikke 'se'
>
> Hvordan får jeg min imac G4 "billigt" på wifi netværk

Der er et par USB dongler der virker .. men så skal der være skrevet Mac
drivere til det chipset som de bruger.

Det er en skattejagt uden lige at finde et kort der passer med de
drivere der findes.

Så er der selvfølgelig

<http://www.macwireless.com>

som bl.a har PCI og PCI Express kort. De havde også USB dongler med mac
drivere, men de er åbenbart forsvundet.

Jeg kender ingen 3. parts kort som virker i Airport slottet internet ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-09-10 16:25

> Så er der selvfølgelig
>
> <http://www.macwireless.com>
>
> som bl.a har PCI og PCI Express kort. De havde også USB dongler med mac

Interessant med 11n kortene til PCI. Det må være årets køb for gode
gamle G3'ere og G4'ere?

http://www.macwireless.com/html/products/wireless_cards/11n_cards/11nPCI.php

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-09-10 16:23

"snabelulrich@hotmail.com" <karsten.krambs@gmail.com> writes:

> Det er lidt svært at få fat i et originalt Airport Extreme kort. Men

Efter tidligere at have rodet en del med ikke-Apple drivere under OS X
kan jeg kun fraråde det på det kraftigste. Viel Schrei, Wenig Wolle.

Køb præcis det kort der passer til dit isenkram. Hvis du har mange
maskiner kan du eventuelt overveje en Airport Extreme i stedet ude hos
maskinerne, og så kable dem til den. Du kan så WDS-udvide dit trådløse
derefter. Thomas ved sikkert hvordan.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-09-10 16:39

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100912 <nospam0002+20100912@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Køb præcis det kort der passer til dit isenkram. Hvis du har mange
> maskiner kan du eventuelt overveje en Airport Extreme

Express mener du vel

> i stedet ude hos
> maskinerne, og så kable dem til den. Du kan så WDS-udvide dit trådløse
> derefter. Thomas ved sikkert hvordan.

:)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-09-10 16:49

> Express mener du vel

Hvor mange kabler kan du lige sætte i en Express?

Will hack for food. Bare igang ;)

Fra : snabelulrich@hotmail~

Dato : 13-09-10 12:17

On 13 Sep., 17:48, nospam0002+20100...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20100912) wrote:

> Hvor mange kabler kan du lige sætte i en Express?

> Will hack for food.  Bare igang ;)
> --
>   Thorbjørn Ravn Andersen   "... plus... Tubular Bells!"

Ser ud til denne skulle virke:
http://www.insanelymac.com/forum/lofiversion/index.php/t258-350.html

I øvrigt ser det ud til at det originale Airport extreme kort enten er
med Atheros eller Brodcom chips, og i øvrigt har 100% samme
benforbindelse som PC versionen (Mini PCI Express) derfor mit
spørgsmål.

Karsten

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-09-10 20:17

> [...]

> med Atheros eller Brodcom chips, og i øvrigt har 100% samme
> benforbindelse som PC versionen (Mini PCI Express) derfor mit

Ja, men der er mange familier af de chipset... så du er tilbage til en
skattejagt ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-09-10 22:59

> [...]

> - men den kunne mac ikke 'se'
>
> Hvordan får jeg min imac G4 "billigt" på wifi netværk

En alternativ løsning er en trådløs "bridge", som man sætter til
netværksporten. Da de første iMac kom med USB, var det slet ikke muligt
at lave netværk over USB. Det var noget pc-noget. Det er vist nok blevet
muligt siden. Vi havde en original 233 MHz iMac på trådløs netværk i
årevis med en Wi-Fi Bridge fra Linksys.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-09-10 16:45

> [...]
> at lave netværk over USB. Det var noget pc-noget. Det er vist nok blevet
> muligt siden. Vi havde en original 233 MHz iMac på trådløs netværk i

Et godt alternativ kunne være en D-Link DWL-G730AP i "Client Mode" - som
bridge mellem ethernet og trådløs. Den behøver ingen driver, men virker
gennem RJ45 ethernet stik. Den ka' strømfødes via et USB kabel, der
medfølger.

Den samme "dims" sælges osse under betegnelsen OvisLink AitLive
WL-5480PAP (3 in 1) Pocket AP router.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-09-10 16:49

<snip>

> [...]
> medfølger.
>
> Den samme "dims" sælges osse under betegnelsen OvisLink AitLive

OvisLink'en er lysseblå, D-Link'en er grå.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-09-10 12:57

snabelulrich@hotmail.com <karsten.krambs@gmail.com> wrote:

> Hej,
>
> Er der nogen som ved om man kan bruge et non-apple wifi kort til en
> imac G4?!?

<http://www.quickertek.com/productGrid_0309.php>

Jeg har set de sælger *mærket* hos Humac, men jeg ved ikke om de har det
du efterlyser. Men så er der jo nettet...

--
Ikke ham på Facebook.