Driver til ældre scanner til Windows 7?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-09-10 00:45

Hej alle

Jeg har en ret god, ældre Acerscanner. Jeg har for længst smidt
medfølgende drivere ud fordi den bliver genkendt automatisk af
XP.

Nu har jeg fået en maskine med Windows 7, og selv om den omfatter
TWAIN-drivere, kan den ikke arbejde med scanneren som forresten
er en

   Acerscanner 320U

Min løsning p.t. er at tilslutte den en af mine reservecomputere
og så hente billedet over LAN'et, men jeg ville gerne kunne
slutte den direkte til.

Jeg er ikke interesseret i råd om at kassere den og købe en ny.

--
Bertel

Fra : Rado

Dato : 13-09-10 01:19

On Mon, 13 Sep 2010 01:44:39 +0200, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>
>Nu har jeg fået en maskine med Windows 7, og selv om den omfatter
>TWAIN-drivere, kan den ikke arbejde med scanneren som forresten

Kan den ikke køre under en virtual XP i Win 7? Den fås jo iøvrigt
gratis med nogle versioner af Win 7.

--
Rado

We're all biased. The question is however whether we're
biased in the right or in the wrong direction...

Fra : Theilo

Dato : 13-09-10 05:12

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> slutte den direkte til.
>
> Jeg er ikke interesseret i råd om at kassere den og købe en ny.

Har du prøvet at bruge win xp driveren.

Det er ikke optimalt men det kan normalt lade sig gøre.

Theilo

Fra : PostMan

Dato : 13-09-10 06:58

Efter mange tanker skrev Theilo:

> "Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Har du prøvet at bruge win xp driveren.
>
> Det er ikke optimalt men det kan normalt lade sig gøre.
>
> Theilo

Du kan finde xp driveren her
http://benq.dk/support/downloads/downloads.cfm/dtype/D/page/downloads/product/163

det er åbenbart Benq, som har overtaget driver supporten på de acer
scanner.

Vh

PostMan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-09-10 08:45

Theilo skrev:

> Har du prøvet at bruge win xp driveren.

Jeg har ingen XP-driver. Scanneren kører under XP helt uden
installation (ud over den automatiske).

--
Bertel

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-09-10 20:04

> [...]
> slutte den direkte til.
>
> Jeg er ikke interesseret i råd om at kassere den og købe en ny.

Vuescan laver generelle drivere til scannere og jeg har lige set på deres
supportliste, at den også understøtter din.
Så det kunne være en løsning.
http://www.hamrick.com/

Kurt

Fra : Pico

Dato : 13-09-10 20:11

> [...]
>
> Nu har jeg fået en maskine med Windows 7, og selv om den omfatter
> TWAIN-drivere, kan den ikke arbejde med scanneren som forresten

Min datter har en ældgammel Agfa skanner hvor der i mange år ikke er
udviklet drivere, hun har altid været rigtig glad for den skanner og i XP og
Vista har jeg fået den til at køre fint med VueScan:

http://www.hamrick.com/

Prøv at se på den, den kan det meste.

--
MVH
Pico

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-09-10 05:24

On Mon, 13 Sep 2010, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> [...]
>udviklet drivere, hun har altid været rigtig glad for den skanner og i XP og
>Vista har jeg fået den til at køre fint med VueScan:

- og dermed også svar til Kurt B.:

Jeg har problemer med at få min Epson 2450 Photo til at bide på
Windows 7 x64 og har derfor anskaffet VueScan, som er et velfungerende
program, men det er jo stand-alone. Det er lidt træls at skulle gemme
en scanning på harddisken og derefter hente det ind til
videreforarbejdning i f.eks. Photoshop.

Min scanner bruger "Epson Twain 5". Jeg har hentet det nyeste
software, som dog ikke går længere end til Vista 32 bit, men det
skulle vel også kunne køre?

Jeg ved ikke hvordan Twain virker, men det gør at man kan scanne inde
fra et program. Den bøvlede metode kan gå an, hvis det er et enkelt
billede, men hvis jeg skal bruge OCR af mange sider, duer det ikke.

Nogen der kan forklare lidt om Twain og hvordan jeg kan løse
problemet?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-09-10 18:38

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> billede, men hvis jeg skal bruge OCR af mange sider, duer det ikke.
>
> Nogen der kan forklare lidt om Twain og hvordan jeg kan løse

Dit problem kan jeg nok ikke løse, men man skal være opmærksom på at Vuescan
er et standalone program som slet ikke kan det samme som de medfølgende
programmer til diverse scannere. Vuescan arbejder helt selvstændigt på egne
vilkår, og mig bekendt kan man ikke forvente, at det kan samarbejde med de
originale programmer. Så det er lidt et nødprogram - når nu man ikke kan få
det bedste og rigtigste.
Jeg er vidende om at der nu findes programmer, som kan lave ocr på et pdf
dokument og derefter gemme det i ønsket txt format, men har ikke selv prøvet
det, så resultaterne kan jeg ikke udtale mig om. Jeg søgte lige på google og
kan se, at der findes flere onlinefirmaer, man kan få foretaget det hos -
også på dansk.
Nogle er angiveligt gratis og andre koster penge.
I Vuescan skulle man kunne lave scanning direkte til et fleresiders pdf
dokument.

Kurt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-09-10 08:02

Pico skrev:

> Min datter har en ældgammel Agfa skanner hvor der i mange år ikke er
> udviklet drivere, hun har altid været rigtig glad for den skanner og i XP og
> Vista har jeg fået den til at køre fint med VueScan:

Desværre. Programmet kan ikke finde nogen scanner. Jeg må nok
leve med at køre scanneren via en anden computer.

--
Bertel

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-09-10 18:42

> Desværre. Programmet kan ikke finde nogen scanner. Jeg må nok
> leve med at køre scanneren via en anden computer.
>
> --
> Bertel

Lidt mærkeligt, da scanneren står på listen. Jeg prøvede selv programmet for
nogle år siden med en hp scanner og vista og havde også problem med, at den
ikke umiddelbart kunne finde scanneren. Jeg kan desværre ikke huske, hvad
jeg gjorde, men jeg fik det til at virke.
Jeg har en ide om, at jeg først afinstallerede alt det originale software,
som jeg først havde forsøgt mig med. Derefter fjernede jeg alle usb portene
i enhedshåndtering og genstartede computeren, således at den genfandt
portene og geninstallerede forbindelserne til div usb enheder.
Jeg er ikke sikker på ovenstående, men det er jo evt. et gratis forsøg.

Kurt

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-09-10 07:24

> [...]

>Nu har jeg fået en maskine med Windows 7, og selv om den omfatter
>TWAIN-drivere, kan den ikke arbejde med scanneren som forresten

Har du prøvet at installere det som XP kkommpatibel.
Det kan være at du også skal køre programmet som XP kompatibel.

Det virkede med mit USB tv dongle, som ellers ikke ville virke under
Windows 7.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-09-10 10:42

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nu har jeg fået en maskine med Windows 7, og selv om den omfatter
> TWAIN-drivere, kan den ikke arbejde med scanneren [...]

Jeg må vist se i øjnene at det ikke er OS'et det er galt med. Jeg
har lige flyttet scanneren over på en anden maskine med XP hvor
den fungerede så sent som i forgårs - og nu melder den præcis som
Windows 7-maskinen:

   TWAIN driver not installed.

og der sker heller ingenting når jeg slutter den til maskinen
(ingen ny hardware fundet).

Men tak for hjælpen til alle.

--
Bertel