Firewallproblem
Fra : JBN

Dato : 07-08-01 11:12

Hej
Jeg får hele tiden denn besked fra min firewall (zonealarm).

The firewall has blocked Internet access to your computer (UDP Port 3233)
from ns000.worldonline.dk (212.54.64.170) (DNS).

Hvad kan det skyldes?

Jakob

Fra : Alex Holst

Dato : 07-08-01 12:54

JBN <jakobbn@worldonline.dk> wrote:
> [...]
>
> The firewall has blocked Internet access to your computer (UDP Port 3233)
> from ns000.worldonline.dk (212.54.64.170) (DNS).

Det er fordi din firewall har et regelsaet der fanger denne type pakker.
Hvis du ikke har forstaaelse for hvad dette er, skal du enten slukke din
firewall, eller ikke taenke over hvad den skriver.

Fra : Kent Friis

Dato : 07-08-01 20:22

Den Tue, 7 Aug 2001 13:53:38 +0200 skrev Alex Holst:

>Det er fordi din firewall har et regelsaet der fanger denne type pakker.
>Hvis du ikke har forstaaelse for hvad dette er, skal du enten slukke din
>firewall, eller ikke taenke over hvad den skriver.

Han burde vel nærmere slå den regel fra - at nægte at modtage svar fra
DNS-serveren er mig bekendt en effektiv måde at stoppe al surfing på.

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Doom and
Quake run side by side

Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 08-08-01 08:14

"JBN" <jakobbn@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> The firewall has blocked Internet access to your computer (UDP Port 3233)
> from ns000.worldonline.dk (212.54.64.170) (DNS).

ZA gør lige nøjagtig det du har bedt om, nægtet adgang fra en server udefra.
Der er mig bekendt ikke noget i vejen for at tillade adgang for DNS-servere.
Selv har jeg disablet min alligevel inaktive webserver og fjernet adressen
fra netkortet, hermed ophørte al portscanning og forsøg på adgang.

Jørgen

Fra : Bille1948

Dato : 08-08-01 13:38

Jørgen,

Kunne du ikke forklare - til en ikke ekspert - hvordan du gør det?

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper

Dato : 08-08-01 15:54

> [...]

> The firewall has blocked Internet access to your computer (UDP Port 3233)
> from ns000.worldonline.dk (212.54.64.170) (DNS).

Det skyldes at du er et fjols, der har sat din firewall til at spærre
for UDP over port 1023, hvorved du bl.a. spærre for DNS serveren hos
World Online på 212. 54.64.170 og 212.54.64.170 . Hvis din computer
synkroniserer tiden med en timeserver på nettet får du sikkert samme
fejlmeddelsele hvis ikke du ændre den firewall opsætning.
--
Jesper.

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 09-08-01 13:20

Jesper wrote:

> [...]
> synkroniserer tiden med en timeserver på nettet får du sikkert samme
> fejlmeddelsele hvis ikke du ændre den firewall opsætning.

Hej Jesper

Sikke et sødt svar !

mvh
brian