MS Windows
briani 27239
Access Point
Fra : Abricosicus

Dato : 12-09-10 15:01

Hej !

Jeg har reddet mig et Ovis-access-point.

Det fungerer fint med fabriksindstillingerne.

Men jeg vil godt have ændret på sikkerhedsindstillingerne.

Og det har en IP-adresse, der skulle gøre det muligt at ændre på dem.
Men den virker bare ikke.

I manualen står der følgende, som jeg ikke helt fatter:

"Make sure your wired station is set to the same subnet as the Wireless
Access Point, i.e. 192.168.1.10"

Hvor ser og ændrer jeg det subnet ? Enten i XP eller WIN7.

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Preben

Dato : 12-09-10 15:12

Den 12.09.2010 kl. 16:01 skrev Abricosicus <abricosicus@hotmail.com>:

> [...]
> Access Point, i.e. 192.168.1.10"
>
> Hvor ser og ændrer jeg det subnet ? Enten i XP eller WIN7.

Dit Access-Point har en IP adresse som du bare taster i en browser.
--
mvh/Preben

Fra : Abricosicus

Dato : 12-09-10 15:26

Den 12-09-2010 16:11, Preben skrev:

> Dit Access-Point har en IP adresse som du bare taster i en browser.

Ja, det er det, jeg gør.

Men jeg får beskeden: 'Forbindelse kunne ikke etableres'.

Abricosicus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-09-10 15:36

Abricosicus <abricosicus@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Ja, det er det, jeg gør.
>
> Men jeg får beskeden: 'Forbindelse kunne ikke etableres'.

Så er det nok fordi dit AP ikke følger indstillingerne i manualen. Har du
fx. kigget på hvilken IP du får af APet, og om det er i samme subnet som
manualen foreskriver.

Desuden hører spørgsmålet ikke hjemme i Windows gruppen eftersom
spørgsmålet går på trådløst netværk.

--
Bjarke Andersen

Fra : Abricosicus

Dato : 12-09-10 16:30

Den 12-09-2010 16:36, Bjarke Andersen skrev:

> Så er det nok fordi dit AP ikke følger indstillingerne i manualen. Har du
> fx. kigget på hvilken IP du får af APet, og om det er i samme subnet som
> manualen foreskriver.

Nej, og det er nok mit problem.
For jeg aner ikke hvordan, jeg skal se det !

Men jeg skal nok forsvinde over i en trådløs gruppe.

Abricosicus

Fra : Henning

Dato : 12-09-10 18:36

>Desuden hører spørgsmålet ikke hjemme i Windows gruppen eftersom
>spørgsmålet går på trådløst netværk.

Ah, der spørges jo til hvordan man ændrer ip-adressen på sin
Windows-maskine. Accessspointet kører ikke nødvendigvis DHCP-server,
som udgangspunkt konfigureres den med kabel - så forsvandt det
trådløse aspekt i spørgsmålet?

Fra : Abricosicus

Dato : 12-09-10 18:51

Den 12-09-2010 19:35, Henning skrev:

> [...]
> Windows-maskine. Accessspointet kører ikke nødvendigvis DHCP-server,
> som udgangspunkt konfigureres den med kabel - så forsvandt det

Ja, trådløst eller ej.

Jeg kan få trådløst internet med AC-pointet, der sidder efter en router,
der tager sig af DHCP.
Men jeg kan ikke få kontakt med det og ændre indstillinger.
Hverken trådløst eller kablet.

Abricosicus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-09-10 07:09

> Jeg kan få trådløst internet med AC-pointet, der sidder efter en router,
> der tager sig af DHCP.
> Men jeg kan ikke få kontakt med det og ændre indstillinger.
> Hverken trådløst eller kablet.

Så kig i din router og se hvilken IP APet har fået tildelt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-09-10 18:57

Abricosicus wrote:

> Men jeg får beskeden: 'Forbindelse kunne ikke etableres'.

Hvis AP'et har IP 192.168.1.10, skal din computer have en IP i samme
subnet dvs. 192.168.1.x hvor x er noget andet end 10.

Din computers IP vil typisk blive bestemt i den router som den er
tilsluttet (IP range for DHCP serveren).

Eller ret det manuelt i Windows mens du tilgår AP'et.

--
Jesper Lund

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-09-10 20:51

Windows 7.
Control Panel
Network and Internet
Network and Sharing Center
I venstre side vælg Change Adapter Settings
Højreklik din fastnet adapter (Local Area Connection)
Vælg Properties (Egenskaber)
Vælg TCP/IP v4 Klik Properties.
Vælg Use the following IP Address
Skriv en IP adresse i området 192.168.1.11 til 192.168.1.254
Default Gateway slettes hvis der står noget.
Hvis der stod noget i forvejen skrives det ned til senere brug.
OK hele vejen ud. Åben IE og skriv http://192.168.1.x hvor x er det
sidste tal i APets IP adresse (normalt 1).
Når du er færdig med at sætte dit AP op så gå tilbage til
indstillingerne for TCP/IP v4 og ret tilbage til hvad det var.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Abricosicus

Dato : 13-09-10 07:26

Hej !

Tak for alle bidragene.
Problemet er løst.

Ikke mindst pga. Jens Peter Karlsens opskrift.

Hilsner

Abricosicus