MS Windows
briani 27239
Ikke boote fra CD
Fra : Bent E.

Dato : 12-09-10 08:35

Jeg har en lille 10" Acer-netbook; den har ingen
CD-drev, men dog 3 stk. USB porte.
Jeg har et externt CD-drev/USB som jeg gerne
vil boote fra ved restore af et image.
Men jeg får meldingen:
"PCI: cannot allocate resource region 7 of bridge";
og så sker der ikke mere.

Nogle siger at man "bare" skal flashe BIOS, andre at
jeg skal af-/og genindstallere image-programmet
(TrueImage). Det sidste har jeg gjort, men det hjælper
ikke noget.
Iflg. fabrikantens hjemmeside (emachines) har jeg den nyeste BIOS.

Da den ikke får fat i den nævnte "bridge", kan den
åbenbart ikke se HDD (fejl: E000101F4)
Er der noget at gøre, eller er det måske et HW-problem?

"Sjovt nok" har jeg en CD der booter sit program, det er "Spinrite 6";
det kører uden problemer, men div. andre CD'ere virker ikke.

bent e.

fut: til dk.edb.system.ms-windows

Fra : Henning

Dato : 12-09-10 10:01

>Da den ikke får fat i den nævnte "bridge", kan den
>åbenbart ikke se HDD (fejl: E000101F4)
>Er der noget at gøre, eller er det måske et HW-problem?

Hvilken version af TrueImage? Programmet kender formodentlig ikke
sata-controlleren i din maskine, og kan derfor ikke se drevet.

Fra : Bent E.

Dato : 12-09-10 14:32

Henning wrote:

> Hvilken version af TrueImage? Programmet kender formodentlig ikke
> sata-controlleren i din maskine, og kan derfor ikke se drevet.

Hej Henning.
Ja, mit TrueImage er godt nok ikke nyeste udgave; det er ver. 8.0.
Det virker fint på min gamle PC, men den har jo godt nok IDE diske.
Jeg mener at TI i dag annoncerer med vers. 11, om jeg husker ret.
Tror du at løsningen er at opgradere til den nye ver.?, den klarer jo
formentlig også sata diske/controller.

Bent E..

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-09-10 18:15

"Bent E." <elnef@dsa-net.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> "Sjovt nok" har jeg en CD der booter sit program, det er "Spinrite 6";
> det kører uden problemer, men div. andre CD'ere virker ikke.

Hos Acronis omtales diverse problemer hvis det er win7. Desuden omtales også
at det kan være manglende sata driver osv.
http://kb.acronis.com/search/apachesolr_search/PCI%3A%20cannot%20allocate%20resource%20region%207%20of%20bridge
Du kan hente en gratis 30 dages trial af nyeste version og prøve.

Kurt

Fra : Bent E.

Dato : 12-09-10 21:56

> [...]
> Du kan hente en gratis 30 dages trial af nyeste version og prøve.

Kurt B.
Jeg har glemt at oplyse at jeg kører XP, sorry.
Tak for linket til Acronis, som jeg nu skal se nærmere på.
Og så vil jeg da hente den gratis version, og se om det hjælper.

Bent E.

Fra : Bent E.

Dato : 21-09-10 14:33

> Kurt B.
> Jeg har glemt at oplyse at jeg kører XP, sorry.
> Tak for linket til Acronis, som jeg nu skal se nærmere på.
> Og så vil jeg da hente den gratis version, og se om det hjælper.

Det hjalp ikke!
Løsningen blev, at jeg booter fra et floppy/usb-drev med 3 disketter, som
jeg hentede i mit "gamle" TrueImage, vers. 8.0
Det virker fint, så jeg lever med at jeg ikke kan boote fra CD.
Bent E.