Kan det bruges?
Fra : Henrik 8600

Dato : 11-09-10 22:15

Hvis nu jeg skifter mine to PCére ud med én iMac, hvordan kører
mine spil så når iMacen er bootet i Windows mode i forhold til en alm PC?

Tænker på at beholde den ene, men ikke hvis der ikke er nogen fordel i det.

Hvad med dobbeltklik og måske andre Windows specifikke ting?

Er der noget der ikke spiller 100% i Windows XP / 7 på en iMac???

Noget jeg skal være obs på???

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-10 22:25

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Tænker på at beholde den ene, men ikke hvis der ikke er nogen fordel i det.
>
> Hvad med dobbeltklik og måske andre Windows specifikke ting?

var ikke klar over dobbeltklik var en Windows ting ?

> Noget jeg skal være obs på???

ikke hvis du følger vejledningen til Bootcamp, installere drivere etc.

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 11-09-10 22:40

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> var ikke klar over dobbeltklik var en Windows ting ?

> ikke hvis du følger vejledningen til Bootcamp, installere drivere etc.
>
> /thomas

Tror nu også jeg mente h. klik Hvordan ser det ud med det hvis man
anskaffer et wireless Mac Tastatur + en Magisk mus + en af de der nye Touch
tingester?

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-10 22:41

> [...]

> Tror nu også jeg mente h. klik Hvordan ser det ud med det hvis man
> anskaffer et wireless Mac Tastatur + en Magisk mus + en af de der nye Touch

mon ikke det virker...

/thomas

Fra : Pico

Dato : 11-09-10 23:55

> mon ikke det virker...

Jeg bruger mest Win7 på iMac endnu, må indrømme at SnowLeopard er et godt
OS, men det tager lang tid for en gammel fyr at vende sig til det nye
Jeg bruger udelukkende det lille trådløse tastur der følger med maskinen,
der er ikke mange knapper på det, men det virker fint, dog kan jeg ikke
finde ud af at bruge sådan noget som print screen i Win, ellers synes jeg
jeg kan finde resten, dog skal man lige vide at "højre alt" + tal giver
nogle af specialtegnene, f. eks. \ £ { [ ] |.
Hvad magisk mus angår er den lækker, men for mig var det vanskeligt at få
den til at højreklikke, den kan men jeg ramte alt for tit forkert, har nok
noget med øvelse og hændernes størrelse at gøre. Efter en måneds tid købte
jeg en Microsoft 2 knaps mus med hjul, den er sat i USB og virker perfekt.
Touch har jeg ikke prøvet.
--
MVH
Pico

Fra : Øyvind Rise

Dato : 12-09-10 08:50

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> [...]
> der er ikke mange knapper på det, men det virker fint, dog kan jeg ikke
> finde ud af at bruge sådan noget som print screen i Win

<help:anchor='mh26782'%20bookID='com.apple.machelp'>

Du vil finne en oversikt fra hjælp-menuen til styreprogrammet "Finder".
Søk efter : "Tastaturgenveje når du vil tage billeder av skærmen".

> , ellers synes jeg
> jeg kan finde resten, dog skal man lige vide at "højre alt" + tal giver
> nogle af specialtegnene, f. eks. \ £ { [ ] |.

Gå til systemindstillingen "Tastatur" og hak for valget "Vis
tastaturfremviser på menulinje". Fra menulinjens højre side vil du finne
menuvalget "Vis tastaturfremvisning". Når dette vinduet er fremme prøv
så å holde inde alt-tasten for å se de tegn som er tilgjengelige med
denne. Forsøk så det samme med alt- og skifte-tasten samtidig.

Alternativt kan du bruke tegnfremvisning fra samme menu til å sette inn
særtegn, men det tar meget tid om det gjøres ofte.

> Hvad magisk mus angår er den lækker, men for mig var det vanskeligt at få
> den til at højreklikke, den kan men jeg ramte alt for tit forkert, har nok
> noget med øvelse og hændernes størrelse at gøre.

Jeg har slått højreklikk fra på musen, og bruker istedet kontroll-tasten
samtidig med museklikk for å angi højreklikk. Passer mig bedre.

--
Øyvind Rise

Fra : Pico

Dato : 12-09-10 16:40

""Øyvind Rise"" <oyvind.rise@bio.uio.no> skrev i meddelelsen

> <help:anchor='mh26782'%20bookID='com.apple.machelp'>
>
> Du vil finne en oversikt fra hjælp-menuen til styreprogrammet "Finder".
> Søk efter : "Tastaturgenveje når du vil tage billeder av skærmen".

Ja jeg kender godt de forskellige cmd+skift+3 eller 4 for at tage et
skærmdump i Mac, det er i Windows 7 jeg ikke kan finde ud af hvad man kan
bruge på Mac tasturet til at tage et skærmdump med så i stedet bruger jeg
"Klippeværktøjet" i Win7.

> [...]
>
> Jeg har slått højreklikk fra på musen, og bruker istedet kontroll-tasten
> samtidig med museklikk for å angi højreklikk. Passer mig bedre.

Det er selvfølgelig også en mulighed jeg vil have i baghovedet, der er bare
det at så skal begge hænder bruges

--
MVH
Pico

Fra : Øyvind Rise

Dato : 12-09-10 18:17

> [...]
> bruge på Mac tasturet til at tage et skærmdump med så i stedet bruger jeg

Ok. Jeg misforstod.

Kan en beskrivelse af hvordan det gøres i XP være til hjælp?

<http://www.logicnest.com/archives/78>

--
Øyvind Rise

Fra : Pico

Dato : 12-09-10 23:35

> Ok. Jeg misforstod.
>
> Kan en beskrivelse af hvordan det gøres i XP være til hjælp?
>
> <http://www.logicnest.com/archives/78>

Lige umiddelbart kan jeg ikke gennemskue det, prøver når jeg har sovet
Takker.

--
MVH
Pico

Fra : Pico

Dato : 12-09-10 23:52

> Lige umiddelbart kan jeg ikke gennemskue det, prøver når jeg har sovet
> Takker.

Kunne selvfølgelig ikke dy mig for at prøve trods tidspunktet. Det virker
perfekt

--
MVH
Pico

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-09-10 03:06

Henrik 8600 wrote:
> Hvis nu jeg skifter mine to PCére ud med én iMac, hvordan kører
> mine spil så når iMacen er bootet i Windows mode i forhold til en alm PC?

Der skulle meget gerne ingen forskel være.

> Tænker på at beholde den ene, men ikke hvis der ikke er nogen fordel i det.

Tja, fordelen kunne måske være, at du kunne sætte den op som en
hjemmeserver / filserver / printerserver, hvis der er flere computere i
huset. Der findes stadig nogle printere, hvor der ikke fås drivere til
Mac - både fra HP, Xerox og Canon.

> Hvad med dobbeltklik og måske andre Windows specifikke ting?

Dobbeltklik er det samme, men OS X kan ikke bruge CLICK+ENTER til at
åbne mapper/filer med, - for øvrigt en ting, jeg savner på OS X... -
Højreklik er også dt samme med åbning af kontekstuel menu.

> Er der noget der ikke spiller 100% i Windows XP / 7 på en iMac???

Ikke mig bekendt. - Jeg bruger selv XPPro til en del forskelligt, og det
kører virkelig stabilt og hurtigt. - Synes endda, det kører hurtigere
end på en tilsv. QuadCore 2,66ghz ren Windows maskine. - Jeg booter pt.
kun i OS X og har så XPPro liggende i baggrund, så den er hurtig at gå til.

> Noget jeg skal være obs på???

Hvis du vil bruge XP og disk/partition større end de 32gb, skal du
formattere i NTFS og have en NTFS driver på OS X - fx. Paragon NTFS
Driver eller NTFS 3G Driver, så har du fuld læse/skrive/kopiere adgang
til/fra begge systemer, når du er booted i OS X.

Hvis du fx. også køber fx. Parallels Desktop, så du kan køre Windows
virtuelt, når du er booted op i OS X, kan du tilføje Mac
HFS+(journalized) diske som 'shared disks og derved også få fuld adgang
inde fra Windows.

mvh. Erik Richard