Extern Verbatim HD - tilbud fra Superbrugs~
Fra : uh

Dato : 11-09-10 22:39

Blev pludselig i tvivl, da der på pakningen står:

System Requirements:
USB 2.0 / USB 1.1 Port
Windows 2000/XP/Vista
Mac OS 9.x, Mac OS X 10.1 or higher.

Som det fremgår er Win 7 ikke nævnt, ej heller "or higher" i linien som
nævner Windows, hvilket til gengæld er tilfældet i linien som omhandler Mac.
Mit gæt er at det skyldes at Win 7 ikke var på trapperne da HD'en blev
"født", til gengæld vil jeg nødigt tage fejl, så jeg har endnu ikke fjernet
emballagen.
Hvad mener I her i gruppen? Her er link til en model som den jeg taler om:
http://www.dvdmarkedet.com/DK/Catalog/Hard_drives_and_floppy_drives/External_USB/4010.html.

Mvh uh

Fra : Preben

Dato : 11-09-10 22:51

Den 11.09.2010 kl. 23:39 skrev uh <uh@forum.dk>:

> [...]
> fjernet emballagen.
> Hvad mener I her i gruppen? Her er link til en model som den jeg taler

En harddisk er næppe afhængig af styresystemet, så køb du den bare

--
mvh/Preben

Fra : emjeppesen

Dato : 12-09-10 06:47

Preben skrev:

>En harddisk er næppe afhængig af styresystemet, så køb du den bare

Til gengæld er den afhængig af, at der findes driver til win7

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Max

Dato : 12-09-10 07:33

Hej emj

> Til gengæld er den afhængig af, at der findes driver til win7

Når det drejer sig om en USB HD, ja så understøttes
den sikkert af win7.

Max

Fra : Kurd

Dato : 12-09-10 21:05

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> Til gengæld er den afhængig af, at der findes driver til win7
>
> Hilsen emj

Endnu et pletskud fra emj.

Fra : Søren Andersen

Dato : 12-09-10 06:55

On 11-09-2010 23:39, uh wrote:
> [...]
> fjernet emballagen.
> Hvad mener I her i gruppen? Her er link til en model som den jeg taler om:

"USB 2.0 / USB 1.1 Port
Windows 2000/XP/Vista
Mac OS 9.x, Max OS X 10.1 or higher

Compatible with Windows 7"

http://www.verbatim-europe.co.uk/en_1/product_external-hard-drive-usb-2-0-1tb_12297.html

/Søren

Fra : uh

Dato : 12-09-10 10:55

"Søren Andersen" <shababababa@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "USB 2.0 / USB 1.1 Port
> [...]

Ja, det pudsige er bare, at det står der ikke på min pakning, altså at den
er compatibel med win 7. Til gengæld har den samme produktnr. som den på
linket her ovenover, så mit gæt er, at man har produceret modellen før Win 7
kom på markedet og så senere har tilføjet oplysningen om kompatibilitet.

Jeg har jo allerede købt den, men har mulighed for at fortryde så længe jeg
ikke har åbnet pakken. Vil jeg mon fortryde at jeg ikke vælger en model med
E-Sata?

Mvh uh

Fra : Søren Andersen

Dato : 12-09-10 11:49

On 12-09-2010 11:54, uh wrote:
> [...]
> den på linket her ovenover, så mit gæt er, at man har produceret
> modellen før Win 7 kom på markedet og så senere har tilføjet oplysningen

Ja, det er nok det der er sket...

> Jeg har jo allerede købt den, men har mulighed for at fortryde så længe
> jeg ikke har åbnet pakken. Vil jeg mon fortryde at jeg ikke vælger en
> model med E-Sata?

Kommer helt an på dit behov og budget... der vil jo altid være bedre og
dyrere alternativer. Her er f.eks. lidt om USB 3.0 versus e-sata;
http://www.itworld.com/hardware/98987/usb-30-vs-esata-is-faster-better

Fra : Kurt Lund

Dato : 12-09-10 08:15

"uh" <uh@forum.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> fjernet emballagen.
> Hvad mener I her i gruppen? Her er link til en model som den jeg taler om:

Den kan kører med Vista så kan den også bruges til Win7 da det næsten er det
samme.

Kurt

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-09-10 15:24

Kurt Lund wrote:

> Den kan kører med Vista så kan den også bruges til Win7 da det næsten er
> det samme.

Det afgørende er at operativsystemet har USB2 understøttelse, så den kan
også køre under Win7, Linux, FreeBSD, OpenBSD, ReactOS, BeOS, OS/2,
diverse media players med USB indgang (som typisk kører Linux), men
formentlig ikke MS-DOS da USB2 vist aldrig er implementeret her.

--
Jesper Lund