Den nye iPod Touch - ikke bare en iPhone u~
Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 09-09-10 17:56

Jeg havde forventet det ville være som hidtil mht. forskellen på de to
enheder, men efter og havde læst teste på Anandtech er jeg blevet klogere.

Blandt de ting som skuffer i forhold til iPhone er:

- Ingen GPS
- 0,7 MPixel kamera vs. 5 MPixel, men samme gul/grøn problem.
- Dårligere skærm (mindre kontrast og følsom for synsvinklen)
- 20% dårligere batteritid
- 256 MB ram i stedet for 512 MB ram.
- Indbygget højtaler ikke kraftig nok (problematisk med FaceTime)
- Ingen mikrofon i de medfølgende øretelefoner (til FaceTime)

På plus siden er iPod'en er tyndere.

For mig er det især det med skærmen og hukommelsen som skuffer. Skærmen
siger sig selv og mht. ram er det noget skidt de to platforme ikke er
ens, det vil påvirke mange programmer til platformen og resultatet kan
blive der kodes til lavest fællesnævner. Dvs. de 256 MB går ud over både
iPod og iPhone.

Mvh
Bruno