HP, Epson eller Canon til Mac?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 08-09-10 18:55

Hej

Hvis man nu skal have en god all in one photoprinter, hvad skal man så gå
efter, hvis man er Mac ejer? Er der nogen, som har bedre Mac understøttelse
end andre?

Hvad er folks erfaringer med de nævnte mærker - jeg har tit læst at Canon's
printere ikke er særlig holdbare, og går meget i stykker?

Umiddelbart har jeg denne Epson i kiggerten, som ser utrolig lækker ud, men
er som sagt lidt bekymret for Mac understøttelsen.

http://www.epson.dk/internetLive/dctm/content/DK/da_DK/products/photo_inkjet_printer/DNK-Product-Model-PX820FWD-DA.inter.jsp

Kom med nogle inputs :)

Mvh
Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-10 19:29

Hans Mouridsen <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

> [...]
>
> http://www.epson.dk/internetLive/dctm/content/DK/da_DK/products/photo_inkj
> et_printer/DNK-Product-Model-PX820FWD-DA.inter.jsp

"Operating systems

Windows XP/XP-x64/Vista, Win 7, Mac OS 10.4.11 eller nyere "

/thomas

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 08-09-10 19:46

Hej

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> "Operating systems
>
> Windows XP/XP-x64/Vista, Win 7, Mac OS 10.4.11 eller nyere "

Har godt set det, men kan man nu regne med at alle funktioner virker som
skal...?

Måske de har lært, at der er mange Mac brugere ;)

Mvh
Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-09-10 23:17

Hans Mouridsen wrote:

> Har godt set det, men kan man nu regne med at alle funktioner virker som
> skal...?
>
> Måske de har lært, at der er mange Mac brugere ;)

Mjae... Epson har nu altid kørt rimelig godt på Mac. De var fx. de
første, der kom med en UsB printer til både B&W G3 og iMac... Jeg véd
fx., der stadig kører en hel del gamle både 740D og 750D maskiner. - De
er ganske enkelt ikke til at slide op. - Selv disse to oldinge fra
1998 har drivere til OS X til og med 10.4.11.

Både Canon, Epson, HP Xerox og Samsung har nu en aftale med Apple, så
der kommer fuldstændige opdateringer ca. hvert halve år, og som vises i
Softwareupdate til den model, der aktuelt er aktiv i systemet. - Ellers
kan hele pakken downloades fra Apple support hjemmesider på
www.support.apple.com/downloads/

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-09-10 19:37

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> writes:

> Kom med nogle inputs :)

Jeg har været fint tilfreds med en ældre HP all-in-one, og generelt
plejer HP-ting at være i orden. Deres blæk er halvdyrt, men det kan jeg
godt leve med når dimsen fungerer som den skal.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 08-09-10 19:57

Hej

""Thorbjørn" Ravn Andersen, 20100907" <nospam0002+20100907@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:m2sk1kf5ft.fsf@gmail.com...

> Jeg har været fint tilfreds med en ældre HP all-in-one, og generelt
> plejer HP-ting at være i orden. Deres blæk er halvdyrt, men det kan jeg
> godt leve med når dimsen fungerer som den skal.

Har også haft en HP de sidste 5 år, som har klaret de rigtig godt...

Nu faldt jeg bare lige over den Epson, som praler med alverdens smarte
ting - kan specielt godt gode 2 sidet print, og fax integreret (så slipper
man for sin nuværende fax klods på skrivebordet)

Mvh
Hans

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-10 21:44

> [...]

> ting - kan specielt godt gode 2 sidet print, og fax integreret (så slipper
> man for sin nuværende fax klods på skrivebordet)

Du skal i hvert fald ikke tro på producentbeskrivelserne, man er nødt
til at have det fra en tilfreds bruger.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-09-10 12:41

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100907 <nospam0002+20100907@gmail.com> wrote:

> Jeg har været fint tilfreds med en ældre HP all-in-one, og generelt
> plejer HP-ting at være i orden. Deres blæk er halvdyrt, men det kan jeg
> godt leve med når dimsen fungerer som den skal.

Der er bestemt ikke min oplevelse af HP; Jeg har efterhånden smidt 3
all-in one HP'ere ud efter 1-2 år efter at de gik itu -
papirfremføringen og striber på udskrifterne - og har lige siddet hos
nogle bekendte og kæmpet med en der understøttes i 10.4 og 10.6, men
ikke i det 10.5 de kører med...

Selv er jeg gået over til en Brother, der har fungeret upåklageligt.

Mvh.
Kaj

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-09-10 23:03

Hans Mouridsen wrote:
> [...]
>
> Hvad er folks erfaringer med de nævnte mærker - jeg har tit læst at Canon's
> printere ikke er særlig holdbare, og går meget i stykker?

Jeg tror, det gælder alle tre mærker i de små og billige
400kr.-maskiner, men kommer du op omk. 1000kr., så er selve harwaren nok
lige stærke/svage...

Jeg har selv haft både Canon og flere HP 3-1-1. Canon printeren og den
billigste HP holdt ikke garantiperioden ud, så jeg købte istedet en
noget større HP inkjet i fotokvalitet. Den holdt godt, indtil jeg syntes
den blev lige lovlig dyr i blæk (primært alm. tekst) og istedet købte en
laser. - Jeg har også haft en af de halvstore Brother DCP series med
netværk, - men samme problem som Epson, - de var lige lovligt forslugne...

> [...]
>
> <http://www.epson.dk/internetLive/dctm/content/DK/da_DK/products/photo_inkjet
> _printer/DNK-Product-Model-PX820FWD-DA.inter.jsp>

Jeg kender ikke de nyeste Epson modeller, men de har jo altid haft et ry
for at lave rigtig gode farvebilleder. Det eneste rigtig 'negative', jeg
har hørt om dem, er, at de er meget 'forslugne' og kan æde et sæt
patroner på ingen tid. Jeg véd ikke, om Epson stadig kører den politik,
men de har førhen afvist garantireparationer, hvis de kunne bevise, at
der var brugt 3.-parts blækpatroner og ikke kun originale. De originale
er jo ret dyre - ligesom HPs originalpatroner.

Et alternativ kunne være en af de nye Brother i MFC/DCP serie med LED
teknik. De er blevet noget mere økonomiske i drift. Og køber man blæk i
den gode erstatningskvalitet hos fx. InkClub.dk, så halveres prisen ca.
igen i forhold til originalpatroner, der i øvrigt også er billigere hos
InkClub end, hvis du går ned i en butik og køber dem. - Jeg aner intet
om de nuværende priser, men de fås helt ned fra ca. 600kr. og op til
20-30.000kr..
http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60940/s_level/21530

Alle Brother printere bruger CuPS driversystemet, der er indbygget i OS
X, så det eneste, man skal installere er scanner softwaren, og den er
hæderlig, men ikke noget at råbe op om. Så til scannerbrug vil jeg klart
anbefale, at du ofrer det, ReadIRIS koster - evt. ABBYY's FineReader, nu
den igen er kommet til Mac.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-09-10 00:08

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> der var brugt 3.-parts blækpatroner og ikke kun originale. De originale
> er jo ret dyre - ligesom HPs originalpatroner.

Det gør både Epson og Canon stadig ja ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 08-09-10 17:09

On 8 Sep., 19:54, "Hans Mouridsen" <h...@FJERNMIGpc.dk> wrote:
> [...]
>
> Umiddelbart har jeg denne Epson i kiggerten, som ser utrolig lækker ud, men
> er som sagt lidt bekymret for Mac understøttelsen.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det kommer an på hvad man vil printe og hvor meget man vil printe.
Blækprintere synes jeg er for dyre at printe meget med. Jeg har 3
printere. en Canon Selphy til at printe foto som fotohandlerens i 10 x
15 og så er det det. den står og samler støv..

En Canon ip4500(ip4700 i dag) fotoprinter som du nok vil kalde en
"photo printer" Disse "fotoprintere" synes jeg er alt-alt for dyre i
blæk, til i det hele taget at printe med. Blækket er forsynet med
elektriske chips som erklærer at :"Nu gider jeg fandeme ikke at printe
mere for jeg har dømt magentapatrionen som værende tom!"
Og det gælder i ekstrem grad Epson! de er mestre på dette felt. Jeg
har haft flere Epsonprintere. Det var dem der startede det blæk-
fordømmelsesprogram!

Man kan stå grædende med en halvt fuld patron som den "son of a Epson
bitch" har fordømt som tom! Og man kan ikke få den til at printe en
linie! Canon er fulgt i dens fodspor! HP patroner tørrer ud i æskerne
hvis de ligger for længe! Og de er iøvrigt de kostbareste i brug!

Min Canon "photo printer" bliver udelukkende brugt til at printe på CD/
DVD skiver med. Alt andet er den for dyr i brug til i mit regí.

Som all round printer bruger jeg en nyanskaffet Xerox
farvelaserprinter. Se det er en printer! En netværksprinter som
printer med både Windows og Mac.(Ja den har en 10.6 driver selv om
reklamerne holder kæft med det. Sådan en er lige så billig som en
"photo printer" og jeg rater dens fotoprint som tårnhøjt over
blæksprøjternes-.)) den holder "Pantone" farveægthed således at de
farver man optager, bliver gengivet korrekt! Den har et års vi rykker
ud og reparerer den i dit hjem-garanti. Jamen hvad koster en ægte
"RANK-XEROX" farvelaserprinter???
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=435017
Jeg har lavet en video af dens excellance:
http://www.youtube.com/watch?v=VMG-rHcQaMw

Håber at mine erfaringer kan rykke op i dig Inden du køber en "Photo
blæk- sprøjte med påklistret scanner"!
Hilsen
Jens

Fra : Steen

Dato : 11-09-10 17:47

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> en Canon Selphy til at printe foto som fotohandlerens i 10 x
> 15 og så er det det. den står og samler støv

Jeg havde faktisk overvejet sådan en som min næste printer, fordi den
ikke fylder ret meget. Det er ikke en god idé?
Jeg printer ikke fotos, primært sort/hvid dokumenter...og ikke mange af
dem.
--
Steen

Fra : Lyrik

Dato : 12-09-10 02:26

On 11 Sep., 18:46, ist...@gmail.com (Steen) wrote:

> [...]
> ikke fylder ret meget. Det er ikke en god idé?
> Jeg printer ikke fotos, primært sort/hvid dokumenter...og ikke mange af

✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✂

Man kunne kalde det en særdeles makaber printtanke. At du får printet
et farvefoto i ☞10 x 15 ☜ som du skal rive kanterne af så det står
fotoblankt fra kant til kant. Mon du kan læse dokumentet som er
formindsket fra ☛A4☚ til et lille foto, som fra: "fotohandleren?"

✔Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-09-10 15:44

> [...]

> ting - kan specielt godt gode 2 sidet print, og fax integreret (så slipper
> man for sin nuværende fax klods på skrivebordet)

Jamen, hvis der står at Mac er understøttet er det vel fint?
Dobbeltcheck at der er over det trådløse. Det bliver man glad for.

Fra : Steen

Dato : 11-09-10 17:47

> [...]

> Hvad er folks erfaringer med de nævnte mærker - jeg har tit læst at Canon's
> printere ikke er særlig holdbare, og går meget i stykker?

Jeg kan kun sige jeg både har brugt Canon og HP til Mac.
Nogle billige modeller, der fuldt ud har givet valuta for pengene

--
Steen