Program til at tage notater i ?
Fra : Henrik Andresen

Dato : 08-09-10 12:43

Hej,

Jeg forsøger at finde et program (gerne gratis) til at tage notater i,
hvor jeg kan indexere osv.

Jeg har kigget på Curio, men syntes det er lidt dyrt (mellem 600 og 1000
kr.) - Det ser dog ud til at virke som det skal.

Så er der Evernote der er gratis, det er smart at alt er syncroniseret
online, og kan bruges på tværs af telefoner og computere, men savner
meget at kunne oprette tekst-bokse og flytte min tekst rundt.

Det jeg egentligt bare skal - er at tage notater til møder, undervisning
osv....
Og så finde frem til mine notater igen på en nem måde.

Noget forslag til programmer ?

mvh. H

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-10 12:47

Henrik Andresen <hhandresen@gmail---------slet.com> wrote:

> [...]
> osv....
> Og så finde frem til mine notater igen på en nem måde.

Du kan da bare skrive i Evernote, hvad skal du med tekstboxe?
Fx henter jeg bare en hjemmeside ind i Evernote, og skriver noter
direkte oveni.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Andresen

Dato : 08-09-10 12:49

Den 08-09-2010 13:46, Flemming Rubini skrev:

> Du kan da bare skrive i Evernote, hvad skal du med tekstboxe?
> Fx henter jeg bare en hjemmeside ind i Evernote, og skriver noter
> direkte oveni.

Jeg vil gerne kunne skrive mine noter som på en tavle, lidt her og lidt
der, og kunne flytte rundt på noterne bagefter (altså på samme stykke
'papir')

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-10 13:16

> [...]

> Jeg vil gerne kunne skrive mine noter som på en tavle, lidt her og lidt
> der, og kunne flytte rundt på noterne bagefter (altså på samme stykke

Nej, du har ret man kan kun klippe klistre, og justere venstre, højre og
midt. Jeg er nu ikke nogen erfaren bruger, men det har efterhånden
vundet ind på mig, fordi det er så hurtigt at bruge. Jeg klikker bare på
ikonet i Firefox.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-10 16:17

> [...]

> osv....
> Og så finde frem til mine notater igen på en nem måde.

Notebook:

<http://www.circusponies.com>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-09-10 18:29

Henrik Andresen wrote:
> [...]
> osv....
> Og så finde frem til mine notater igen på en nem måde.

NPD - eller Notepad Deluxe fra svenske ibrium.se, som den reelt hedder.
- Det er godt nok ikke gratis, men det er knaldgodt. Jeg har brugt det
lige siden ver. 1.0. NPD har hierakisk opbygning, alm. tekstnoter,
udvidet søgefunktion, valgt af udgående tekstformat m.m.m.. Den er godt
nok ikke opdateret i et par år, men fra anden side har jeg fået at vide,
at den kører fint selv på SnowLeopard.
http://www.ibrium.se/npdmain.html

mvh. Erik Richard