RAM til iMac 20" - noget værd?
Fra : Jørgen Angel

Dato : 08-09-10 11:49

Da jeg for ca 2,5 år siden købte en iMac 20" (2.4 GHz Intel Core 2 Duo)
fik jeg skiftet den medfølgende RAM ud med 4 GB. Den der blev pillet ud
er på 1 GB (DDR2). Hvad kan sådan en indbringe, tror I?

Tak,
Jørgen

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-10 13:16

Jørgen Angel <angelFJERN@angel.dk> wrote:

> Da jeg for ca 2,5 år siden købte en iMac 20" (2.4 GHz Intel Core 2 Duo)
> fik jeg skiftet den medfølgende RAM ud med 4 GB. Den der blev pillet ud
> er på 1 GB (DDR2). Hvad kan sådan en indbringe, tror I?

Nok desværre stort set ingenting. Jeg har selv masser af original RAM.
Problemet er jo, at alle iMac blev leveret med 1 GB RAM. Hvem har så
brug for at købe 1 GB RAM, når de har det i forvejen. Kunne du sælge de
4 GB, så kunne du måske finde en, der kun havde 1 GB i sin iMac, som
ville opgradere. Et andet problem er, at du har ventet så længe, at din
RAM er "forældet". De nye modeller leveres med DDR3 RAM. Det eneste håb
er at finde en, der har brug for 1 GB RAM som reservedel til en ældre
computer. Jeg har som sagt selv masser af original-RAM liggende, så jeg
er i samme situation som dig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jørgen Angel

Dato : 08-09-10 15:20

> [...]
> er at finde en, der har brug for 1 GB RAM som reservedel til en ældre
> computer. Jeg har som sagt selv masser af original-RAM liggende, så jeg

Tak for dit svar, Henrik.
Tænkte nok det var noget i den retning (at folk havde opgraderet og
havde sådan en klods liggende).
Er der en af jer der vil have den, eller skal den bare til
elektronikskrot?

Fra : Jonas Jalling

Dato : 08-09-10 17:30

Jørgen Angel skrev:

> [...]
> havde sådan en klods liggende).
> Er der en af jer der vil have den, eller skal den bare til

Hej Jørgen,

Min kærestes macbook kunne godt bruge en gb mere og jeg vil skam også
gerne betale for dine ram. Hvad skal de kost at modtage i en kuvert?

Mvh Jonas Jalling

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-10 23:52

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> Min kærestes macbook kunne godt bruge en gb mere og jeg vil skam også
> gerne betale for dine ram. Hvad skal de kost at modtage i en kuvert?

Hov-hov, nu skal du ikke modbevise alt det, jeg har skrevet
Jeg må tilstå, at jeg skrev mest i generelle vendinger. Der kan
selvfølgelig godt være situationer, hvor RAM vil kunne sælges. Problemet
er ofte, at hvis en computer med to RAM-pladser blev solgt med 1 GB RAM,
så bestod den af to 512 MB klodser. Begge pladser er altså optaget. Man
kan ikke bare lægge 1 GB oveni. Man skal købe to klodser på hver 1 GB og
tage de originale RAM-klodser ud. Som regel kan de jo ikke sælges, for
enten beholder folk den originale RAM, eller også opgraderer de og har
den originale til overs. Da begger pladser i computeren er fyldt op, har
man jo ikke noget ud af at købe mere RAM i samme størrelse, som man har
i forvejen.
Jeg kan ikke se på MacTracker, hvordan RAM var konfigureret i
jeres computere, og Jørgen skriver ikke, om der er tale om en enkelt
klods på 1 GB, eller to klodser på 512 MB. Hvis der er tale om en enkelt
klods på 1 GB, og det samme gælder i MacBook'en, så kan man naturligvis
sagtens sætte klodsen i, hvis det er den rigtige type.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-09-10 16:05

> [...]
> klods på 1 GB, og det samme gælder i MacBook'en, så kan man naturligvis
> sagtens sætte klodsen i, hvis det er den rigtige type.

1 klods på 1 GB

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-09-10 16:05

> [...]

> Min kærestes macbook kunne godt bruge en gb mere og jeg vil skam også
> gerne betale for dine ram. Hvad skal de kost at modtage i en kuvert?

Tror du hun kan bruge denne klods? Den er ikke fra MacBook men fra en
iMac der står på bordet - ved ikke lige hvad de kaldes.
Du kan få den - og jeg betaler portoen. Der var en anden gang en venlig
sjæl her i gruppen der gjorde det samme for mig med en mus.

Fra : Morten Lind

Dato : 11-09-10 17:15

> [...]

> Du kan få den - og jeg betaler portoen. Der var en anden gang en venlig
> sjæl her i gruppen der gjorde det samme for mig med en mus.

Sådan skal det være - hail

M.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 14-09-10 22:53

> Sådan skal det være - hail

Når en har foræret mig noget der ikke kunne sælges (den kunne så ikke
rigtig bruges, men det er en anden sag), er det på sin plads at gøre
gengæld i gruppen.

Fra : Jonas Jalling

Dato : 12-09-10 16:05

Den 11/09/2010 17:05, Jørgen Angel skrev:

> [...]
> Du kan få den - og jeg betaler portoen. Der var en anden gang en venlig
> sjæl her i gruppen der gjorde det samme for mig med en mus.

Den kan godt bruges - Hendes computer overtog 1GB fra min iMac dengang
jeg købte den.
Det er jo et fantastisk tilbud og jeg vil meget gerne, som det mindste,
dække dine udgifter.

Skal vi skrives ved på mail? - min mail er gyldig.

Mvh Jonas

Fra : Jørgen Angel

Dato : 14-09-10 22:53

> [...]

> dække dine udgifter.
>
> Skal vi skrives ved på mail? - min mail er gyldig.

Send en mail på angel snabel angel og så dk

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 08-09-10 20:21

> [...]

> havde sådan en klods liggende).
> Er der en af jer der vil have den, eller skal den bare til

Fylder den meget i din skuffe? Den kan da være rar at have, hvis der
bliver problemer med den nye ram.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-09-10 16:05

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Fylder den meget i din skuffe? Den kan da være rar at have, hvis der
> bliver problemer med den nye ram.

Det var derfor jeg beholdte den i første omgang. Men nu har de nye RAM
kørt i to år, så mon ikke de er okay?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-09-10 21:09

> [...]

> fik jeg skiftet den medfølgende RAM ud med 4 GB. Den der blev pillet ud
> er på 1 GB (DDR2). Hvad kan sådan en indbringe, tror I?

Passer den i en Mac mini 1.83?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/