iPhone
Fra : Pico

Dato : 08-09-10 11:39

Min datter har fået lagt en iPhone 4 til side og skule købe den en af
dagene. Nu har hun imidlertid hørt der er megen "utilfredshed" med den,
stammer nok i overvejende grad fra John S., men hun har spurgt mig om hvad
jeg mener
I denne gruppe er der nok mest erfaring med telefonen, så hvad er jeres
mening og erfaring ???

--
MVH
Pico

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-10 12:06

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> [...]
> jeg mener
> I denne gruppe er der nok mest erfaring med telefonen, så hvad er jeres

Hvis man køber den hos Apple, koster den 4.700,- kr. inklusive etui til
150,- kr. er det vist.

Køber man den hos mobilselskabet 3, er prisen den samme stort set, man
skal så huske at flytte sig over i deres billigste abonnement når de
seks måneder er gået. Og krydse fingre for deres fejllogistiske
behandling er i orden når telefonen går i stykker. Hvad den garanteret
gør.

Udstyret med Gyldendals Røde Ordbog, og Longman Dictionary og
Contemporary English så er lykken gjort for enhver gymnasietøs.
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : jp

Dato : 08-09-10 13:08

> seks måneder er gået. Og krydse fingre for deres fejllogistiske
> behandling er i orden når telefonen går i stykker. Hvad den garanteret
> gør.
Har du dårlige erfaringer med at den går i stykker?

--
jo

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-10 13:12

jp <jesper@spamhulfoto.dk> wrote:

> Har du dårlige erfaringer med at den går i stykker?

Jeg har haft iPhone i 15 dage

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-09-10 17:46

"jp" <jesper@spamhulfoto.dk> skrev i meddelelsen
> Har du dårlige erfaringer med at den går i stykker?
>

> --
> jo

Har braget min i gulvet tre gange, den virker 100% og der er intet at se....

H.

Fra : Pico

Dato : 08-09-10 13:08

"Flemming Rubini" <012008fr@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Udstyret med Gyldendals Røde Ordbog, og Longman Dictionary og
> Contemporary English så er lykken gjort for enhver gymnasietøs.

Tak for tilbagemelding, men det var nu nærmest kvaliteten af telefonen hun
spurgte efter, altså om det med antenneproblemer mm. har noget på sig ?
Jeg skal nok heller ikke kalde hende for "gymnasietøs", det er i hvert fald
16 år siden hun sluttede det kapitel .-)
--
MVH
Pico

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-10 13:23

> [...]

> Jeg skal nok heller ikke kalde hende for "gymnasietøs", det er i hvert fald
> 16 år siden hun sluttede det kapitel .-)

Hihihi, jeg er ikke selv vandt til at have bling, det er noget de har.

Antenneproblemet er der. Lær at danse ballet med fingrene, og hold dig
væk fra telefonens nederste venstre hjørne, lidt svært når man holder
den i venstre hånd. Verden er ikke perfekt. Det er telefonen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 08-09-10 16:23

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]

> væk fra telefonens nederste venstre hjørne, lidt svært når man holder
> den i venstre hånd. Verden er ikke perfekt. Det er telefonen.

Antenne"problemet" er der /ikke/ - men jeg kan forestille mig, at det
handler om, hvor man bor - altså dækning??

Lommecomputeren, PDA´en, kald den, hvad du vil - iPhone 4 er den fedeste
længe.

Fed skærm, god responstid, god lyd, godt kamera/video, god vægt, godt
design, god forbindelse til både 3G, Edge og WiFi....WiFi i busser, tog,
restaurationer og hotspots kobler lynhurtigt på......jamen, hvad skal
jeg sige?

Prisen er highlife.

M.

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-09-10 17:52

> [...]
> væk fra telefonens nederste venstre hjørne, lidt svært når man holder
> den i venstre hånd. Verden er ikke perfekt. Det er telefonen.

Hehe, lyder ikke som din egen erfaring.

Men der er gratis etui med og man kan da aflevere den igen hvis man ikke er
tilfreds.

Mener der er 30 dages returret. Men de sædvanlige 14 dage er da også
rigeligt...

Har som skrevet ingen problemer...

H.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-10 19:16

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> [...]
> tilfreds.
>
> Mener der er 30 dages returret. Men de sædvanlige 14 dage er da også

Jeg bor på første sal i en sammenlagt lejlighed. Væggene er meget tykke,
der er flere steder i lejligheden hvor håndens berøring af antennen får
min til at miste stort set alt. Kun i køkkenet har jeg tabt forbindelsen
helt med døsgrebet.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-09-10 17:48

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg skal nok heller ikke kalde hende for "gymnasietøs", det er i hvert
> fald 16 år siden hun sluttede det kapitel .-)

Jeg + en bekendt der også har iP4 har prøvet at "Deathgribbe" telefonen, dét
er ikke lykkedes, der er ingen problemer i Danmark....
USA er et u-land når det kommer til dækning....

H.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-10 19:14

> [...]

> er ikke lykkedes, der er ingen problemer i Danmark....
> USA er et u-land når det kommer til dækning....

Jeg er en ren Darth Vader i mit køkken så

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 08-09-10 16:14

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Udstyret med Gyldendals Røde Ordbog, og Longman Dictionary og
> Contemporary English så er lykken gjort for enhver gymnasietøs.

Jeg ville så i stedet for den sidste anbefale Shorter Oxford English
Dictionary, med lydfiler. Den bedste der er til rådighed.

Og har gymnasiepiger virkelig kun engelsk? Tidligere gik de som regel i
det sproglige gymnasium og havde engelsk, tysk, fransk og latin ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-10 19:12

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Og har gymnasiepiger virkelig kun engelsk? Tidligere gik de som regel i
> det sproglige gymnasium og havde engelsk, tysk, fransk og latin ...

Longman har også lydfiler, både amerikansk og engelsk udtale, samt
frekvensangivelser

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-10 18:38

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Longman har også lydfiler, både amerikansk og engelsk udtale, samt
> frekvensangivelser

Fra min tid som studerende ved Engelsk Institut på Københavns
Universitet [jeg har det 2-årige bifag i engelsk] ved jeg at [Audio]
Shorter Oxford English Dictionary er den næstbedste engelsk-engelske
ordbog. Den fyldte to store bind og er altså nu tilgængelig på også
iPhone.

Den bedste er naturligvis Oxford English Dictionary i 20 ordinære bind
og tre supplementbind + hvad der er kommet siden da. Findes nu i en
fælles udgave til Mac og Win, men naturligvis ikke til iPhone da
skærmens beskedne størrelse ville gøre OED ulidelig på netop dén
platform.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-09-10 19:30

> [...]

> fælles udgave til Mac og Win, men naturligvis ikke til iPhone da
> skærmens beskedne størrelse ville gøre OED ulidelig på netop dén

*****Eksempel nummer 1:
*****fra Shorter Oxford English Dictionary Sixth Edition

<http://kortlink.dk/apple/84v9>

***** Eksempel nummer 2 fra
***** Longman Dictionary of Contemporary English, Fifth Edition (LDOCE5)

<http://kortlink.dk/apple/84v7>

*****Longman*****
Longman Dictionary of Contemporary English, Fifth Edition (LDOCE5)
1) Longman benytter sig af et kerneordforråd til definition af alle ord,
svarende til de 3000 hyppigste ord i engelsk, hvorved du automatisk får
fuld værdi af dit arbejde med at lære definitionerne udenad.
2) Longman angiver frekvenser indenfor talt og skrevent engelsk, hvorved
du som tidlig elev straks kan se om der er tale om ordet er vigtigt for
dit ordforråd.
3) Longmans ordvalg er hentet udfra de hyppigst anvendte ord overhovedet
i vores nutid
4) Med engelsk og amerikanske lydfil for de vigtigste ord.

*****Oxford*****
Shorter Oxford English Dictionary Sixth Edition (ver. 3.0.2.2)
Kan du måske supplere med Hr. Rønne?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-10 03:59

> [...]

> *****Oxford*****
> Shorter Oxford English Dictionary Sixth Edition (ver. 3.0.2.2)

Shorter Oxford English Dictionary har hele ordforrådet med, fra
Shakespeares tid og frem, med rigeligt af citater. Altså ikke blot de
en ordbog beregnet for den indfødte brite, samt folk der har et
professionelt forhold til BrE, herunder engelsk-studerende.

Prøv at se om du kan finde substantivet og verbet »calque« i din
Longman. Det findes i SOED.

Da jeg sidst var i England, Oxford i 2001, fik jeg »afvist« at købe en
ordbog som ekspedienten betegnede som en »Learner's«. Jeg taler da også
flydende engelsk med BrE intonation.

PS. Jeg skriver at SOED har hele ordforrådet med. Der synes dog at være
visse problemer med de mest moderne og slang-prægede ord, som /ikke/ er
der. Her kan jeg så gøre brug af Audio Concise Oxford English Dictionary
& Thesaurus. Som jeg også har på min iPhone da den kom før SOED. Jeg har
også andre som American Heritage Dictionary v. 4, og skulle amerikanske
slang-ord mangle dér kan man altid google på dem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-09-10 08:51

> [...]

> forhold til BrE, herunder engelsk-studerende.
>
> Prøv at se om du kan finde substantivet og verbet »calque« i din Longman.

Det kunne jeg ikke. Er det ikke mere nutidigt at bruge "to copy" i
stedet?

> [...]
> også andre som American Heritage Dictionary v. 4, og skulle amerikanske
> slang-ord mangle dér kan man altid google på dem.

God pointe med at det er en "Learner's" ordbog. Og det er faktisk min
pointe. Det var jeg nu ikke bevidst om da jeg købte ordbogen, da jeg gik
efter det ikke skulle være en "Learners".

Skulle jeg vælge ville det være Longman først, fordi den skærer ind til
benet mht. hvad der er mest produktivt at kunne. Også for min egen
skyld, som bevidst arbejder på at vedligeholde sine engelsk kompetencer.

Det er imponerende at den "korte" engelsk ordbog du anbefaler har hele
det engelske sprog med, tyve bind på så lille en telefon

Løsningen er vel at man må have begge dele.

Så er der nogen der kun sværger til Gyldendals den Røde, engelsk-dansk
når de skal læse svære artikler, og er tilfreds med det.

Såeh, man kan vel ikke rigtigt undvære nogen af dem.

Jeg læser i øvrigt med stort interesse din anbefaling af den amerikanske
ordbog, som koster 100 kr. pt.

Jeg ender nok selv op med at have alle ovenstående.

--
Venlig hilsen Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-10 09:11

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det kunne jeg ikke. Er det ikke mere nutidigt at bruge "to copy" i
> stedet?

Næh, og især ikke når ordet slet ikke betyder »at kopiere«.

Ordet står i øvrigt i Gyldendals Røde til Mac & Win, men mystisk nok
ikke i Gyldendals Røde til iPhone - jeg som ellers havde troet at de var
identiske i indhold.

> [...]
>
> Det er imponerende at den "korte" engelsk ordbog du anbefaler har hele
> det engelske sprog med, tyve bind på så lille en telefon

Det har den nu ikke. I bogform fylder den to store bind, mens den
»store« Oxford English Dictionary fylder 20 bind + 3 supplementbind +
hvad der siden er kommet med i den elektroniske udgave.

OED er i øvrigt fyldt af citater som ikke ville gøre sig godt på en
iPhone-skærm.

ordbøger ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-09-10 10:59

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Næh, og især ikke når ordet slet ikke betyder »at kopiere«.

ups, jeg troede det betød at kalkere noget, ...

--
SOED
calque noun & verb. M20.

A noun. A loan translation (of, on). M20.

B verb trans. Form as a calque. Usu. in pass. (foll. by on). M20.
--

ad B Hvad er betydningen her?

> Ordet står i øvrigt i Gyldendals Røde til Mac & Win, men mystisk nok
> ikke i Gyldendals Røde til iPhone - jeg som ellers havde troet at de var
> identiske i indhold.

.... næh, og pudsigt at de skal vise et eller andet, i dette tilfælde
'partisansøm' ikke smart.

> [...]
> hvad der siden er kommet med i den elektroniske udgave.

> OED er i øvrigt fyldt af citater som ikke ville gøre sig godt på en

Av, den var svær. En lensmand. Jeg mærker ikke behovet for at vide hvad
en lensmand er, måske jeg læser for lidt historisk litteratur. Men rart
at vide hvor man kan finde en ordbog til det når jeg får tid til det.
Jeg læser mest artikler indenfor det psykologiske/neuropsykologiske
fagområde på amerikansk. Har du nogen ideer til andre særligt godt
ordbøger til det område?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-10 15:28

> [...]

> A noun. A loan translation (of, on). M20.
>
> B verb trans. Form as a calque. Usu. in pass. (foll. by on). M20.

På dansk: et oversættelseslån.

> Av, den var svær. En lensmand.

Næh, ikke rigtigt. En »dreng« er en fæstebonde hvis leje består i at han
fungerer som menig soldat for lensherren. En »thegn« er det samme, men
han fungerer så som befalingsmand.

Jvf. de samme ords betydning på »dansk tunge«, oldnordisk. Dreng: ung,
ugift kriger i kongens hird, thegn: gift, voksen mand som befalingsmand
i selvsamme hird.

Næh.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-09-10 20:07

> [...]

> Jvf. de samme ords betydning på »dansk tunge«, oldnordisk. Dreng: ung,
> ugift kriger i kongens hird, thegn: gift, voksen mand som befalingsmand

Spændende.
Og tak, nu tror jeg ikke jeg falder igennem hvis jeg tager en god
engelsk skøn litterær bog op, det er længe siden.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 11-09-10 07:46

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Spændende.
Ikke kun spændende, men oplysende tak:
Meget dejligt at læse Jeres dialog: Jeg er engelsklærer (folkeskolen)
med "engelsk" baggrund (mor vokset op i UK). Har hidtil på iPhonen
"klaret" mig med en kombi af AED, Wordbook, "Dictionary" (har et W på
ikonet) samt Large Ordbog fra Gyldendal. De slår dog ikke altid til, og
må ty til de analoge. Desværre arvede min bror Oxfords 20+ bind, så jeg
synes Shorter Oxford ser særdeles interessant ud...

(ingen af mine iPhone ordbøger fandt verbet calque, kun substantivet)

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Per Rønne

Dato : 14-09-10 10:44

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> [...]
> må ty til de analoge. Desværre arvede min bror Oxfords 20+ bind, så jeg
> synes Shorter Oxford ser særdeles interessant ud...

OED fås skam i dag på DVD, til installation på såvel Mac som Win.

<http://www.oed.co.uk/services/cd-rom/>

isbn 978-0-19956383-8

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-09-10 20:51

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> OED fås skam i dag på DVD, til installation på såvel Mac som Win.
>
> <http://www.oed.co.uk/services/cd-rom/>
>
> isbn 978-0-19956383-8

Ja, og det lyder da klart til at Martin er målgruppen for den. Og det er
en lille revolution.

Apples ordbog er heller ikke helt tosset, jeg har lige fundet den frem,
i denne sammenhæng.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 15-09-10 05:51

> [...]

> en lille revolution.
>
> Apples ordbog er heller ikke helt tosset, jeg har lige fundet den frem,

Apples er nu også fra Oxford University Press. Oxford American English
Dictionary, men man kan nu slå den korrekte BrE udtale til i stedet for
den uforståelige AmE.

Ja, jeg kan ganske simpelt ikke læse den fonetik.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-09-10 14:05

> [...]

> ordbog, som koster 100 kr. pt.
>
> Jeg ender nok selv op med at have alle ovenstående.

Jeg kan ikke lige finde den del af tråden, men i dag er anbefalingen vel
audioversionen af Shorter Oxford English Dictionary, nemlig
Audio Shorter Oxford English Dictionary (ASOED)?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-09-10 14:18

> [...]

> audioversionen af Shorter Oxford English Dictionary, nemlig
> Audio Shorter Oxford English Dictionary (ASOED)?

og det var netop hvad Hr. Rønne skrev, "med lydfiler".

Jeg er lige i tråden igen, fordi jeg kom til at købe versionen uden
lydfiler, hvilket var min mening.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 21-09-10 17:55

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg er lige i tråden igen, fordi jeg kom til at købe versionen uden
> lydfiler, hvilket var min mening.

Henvend dig til AppStore.

Det har jeg på et tidspunkt gjort.

Under Hjælp synes der er stå hvordan.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-09-10 20:12

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Henvend dig til AppStore.
>
> Det har jeg på et tidspunkt gjort.
>
> Under Hjælp synes der er stå hvordan.

Tak. De er ellers helt ens bortset fra lydfilerne, så det kunne være
rart at returnere den anden.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-09-10 18:24

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> writes:

> Har braget min i gulvet tre gange, den virker 100% og der er intet at se....

Man kan altid være uheldig. Min 3GS'er er røget på gulvet flere gange,
og det er kun een gang at den endte med hvid skærm.

Det er et forbløffende solidt stykke isenkram. Det er mobiler faktisk
generelt.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-10 13:16

> [...]

> jeg mener
> I denne gruppe er der nok mest erfaring med telefonen, så hvad er jeres

Jeg er simpelthen så glad for min. Den er langt hurtigere end min gamle
iPhone 3G, som længe har irriteret mig med sin langsommelighed. Dels
fungerer alting hurtigere, dels er det meget hurtigere at skifte mellem
programmer. Jeg bruger min meget som kalender og til at læse
hjemmesider, når jeg har en ledig stund. Med den gamle var det muligt,
men det skete i et astadigt tempo. Nu er den kvik, så det er en ren
fornøjelse. Den er selvfølgelig ikke så hurtig som en rigtig computer,
men nu sidder man i det mindste ikke og bliver irriteret over at skulle
vente.
Du nævner utilfredshed, og det lyder noget uspecifikt. Ved du,
hvad det er, din datter har tænkt på. John S. synes jeg ikke, man har
hørt fra, efter iPhone 4 rent faktisk kom til landet. Han udtalte sig
efter annonceringen med underlige bemærkninger som at micro-SIM-kortet
kunne bruges til at låse forbrugeren til et bestemt teleselskab. iPhone
4 kan fås fuldstændig ulåst her i landet, og mon ikke alle teleselskaber
har micro-SIM-kort nu?
Så har der været noget utilfredshed med antennen. Jeg har ikke
selv bemærket problemer, og andre danskere har ligesom jeg skrevet på
nettet, at de ikke havde problemer. Måske skyldes sagen, at der er
dårligere mobildækning i USA, som er et langt større land, der nogle
steder er tyndt befolket og andre steder er meget tæt befolket med
højhuse og utallige forstyrrelser i luften. Det gør det sværere at lave
god mobildækning.
Jeg har også hørt om et problem med den sensor, der mærker, om
man holder telefonen op til øret (proximity sensor). Den skal slå
skærmen fra, når man lægger telefonen op mod kinden, så man ikke
påvirker en knap på skærmen. Det har ikke generet mig, men fejlen skulle
blive rettet i den opdaterede version 4.1 i styresystemet, der skulle
komme senere i dag.
Jeg kan kun give iPhone 4 min varmest anbefaling. Den er
allerede blevet en tro følgesvend for mig, hvor har kalender, e-mail,
ordbog, landkort, vejrudsigt og mange andre funktioner lige ved hånden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 08-09-10 16:14

> [...]

> jeg mener
> I denne gruppe er der nok mest erfaring med telefonen, så hvad er jeres

Jeg har ikke oplevet problemer med den ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-10 16:17

> [...]

> jeg mener
> I denne gruppe er der nok mest erfaring med telefonen, så hvad er jeres

jeg har haft en iPhone 4 i ca. 2 uger nu ... jeg kan godt få den til at
gå et par "bjælker" ned, men har aldrig oplevet at miste et
telefonopkald endnu.

Den er hurtig, skærmen er fantastisk .. køb 2 ? ;)

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-09-10 17:45

> [...]
> jeg mener
> I denne gruppe er der nok mest erfaring med telefonen, så hvad er jeres

Jeg er 110% tilfreds.

Hvis jeg mistede den ville jeg fare ned efter én mere af slagsen....

H.

Fra : Pico

Dato : 08-09-10 21:50

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg er 110% tilfreds.
>
> Hvis jeg mistede den ville jeg fare ned efter én mere af slagsen....
>
> H.

Tak for alle svarene i tråden, jeg vil så konkludere at der ikke er
problemer med den og viderebringe det
--
MVH
Pico

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-09-10 07:32

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> "Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Tak for alle svarene i tråden, jeg vil så konkludere at der ikke er
> problemer med den og viderebringe det

Netop.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-09-10 19:41

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> [...]
> der er flere steder i lejligheden hvor håndens berøring af antennen får
> min til at miste stort set alt. Kun i køkkenet har jeg tabt forbindelsen

Det afhænger vist af hvad der er i væggene. Jernbeton med
sølvpapirstapet gør en del.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-10 21:41

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100907 <nospam0002+20100907@gmail.com> wrote:

> Det afhænger vist af hvad der er i væggene. Jernbeton med
> sølvpapirstapet gør en del.

Det hjælper sikkert heller ikke at hele vores lille hjørneejendom af en
andelsboligforening er pakket ind i et stillads med presenning udenom.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-10 03:37

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

Så sæt et bånd om metalrammen, eller læg iPhonen i et plastic-etui. Det
er [svedig?] hud der berører metalrammen, der samtidig fungerer som tre
antenner, der udgør problemet. Huden er nemlig ledende.

> Det hjælper sikkert heller ikke at hele vores lille hjørneejendom af en
> andelsboligforening er pakket ind i et stillads med presenning udenom.

Så må problemet vel være - midlertidigt af natur.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-09-10 07:31

> [...]

> antenner, der udgør problemet. Huden er nemlig ledende.

> Så må problemet vel være - midlertidigt af natur.

Jeg krydser fingre for at det Faradays bur jeg befinder mig i,
forsvinder før det bliver vinter. Når jeg går udenfor min dør,
overraskes jeg hver gang over hvor strålende klart og smukt alting er.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-10 07:53

> [...]

> forsvinder før det bliver vinter. Når jeg går udenfor min dør,
> overraskes jeg hver gang over hvor strålende klart og smukt alting er.

Bor du i et Faradays bur? Og så siger de, at jeg er skør med min
sølvpapirshat.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-09-10 09:24

> Bor du i et Faradays bur? Og så siger de, at jeg er skør med min
> sølvpapirshat.

Vi er i gang med noget så prosaisk som at få renoveret vores vinduer, så
udsigten har været blokeret i mere end ti uger.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-09-10 17:04

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> forsvinder før det bliver vinter. Når jeg går udenfor min dør,
> overraskes jeg hver gang over hvor strålende klart og smukt alting er.

Så gør du det for lidt...

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-09-10 17:05

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Bor du i et Faradays bur? Og så siger de, at jeg er skør med min
> sølvpapirshat.

Et faradaybur er en velkendt konstruktion i el-lære.

Det er samme grund som at en transistorradio ikke virker inden i en bil.

Fra : Morten Lind

Dato : 10-09-10 17:32

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100909 <nospam0002+20100909@gmail.com> wrote:

> Et faradaybur er en velkendt konstruktion i el-lære.
>
> Det er samme grund som at en transistorradio ikke virker inden i en bil.

Og M. Faraday blev 76 år gammel

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-09-10 17:39

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Og M. Faraday blev 76 år gammel
>
> M.

Det var bare fordi han ikke havde et kolonihavehus fyldt med Mac'er til
at holde ham ung!

Fra : Morten Lind

Dato : 10-09-10 18:34

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100909 <nospam0002+20100909@gmail.com> wrote:

> Det var bare fordi han ikke havde et kolonihavehus fyldt med Mac'er til
> at holde ham ung!

Nå ja...))

M.