Raid kort vil ikke virke HJÆLLPPP
Fra : Jan

Dato : 07-08-01 11:01

Hejsa.

Jeg harinvesteret i et Promise Fasttrek 100 raid kort, men kan ikke få det
til at virke.

Det er sat sammen med 2 western digital 40 Gb Harddiske.

Problemet er: hvis jeg har formateret begge disk, går ind i bios til promise
og laver en raid 0, så siger den at det er fint og at jeg skal bruge fdisk
til at samle de to disk til en, jeg bruger så fdisk, den ser de ti disk,
samler dem til en på 80 Gb og jeg smutter så ud i dos og vil formatere dem,
men så er der ikke noget der hedder drev c, selv om de står sammen til drev
c inde i fdisk. Hvis jeg så genstarter får jeg beskeden at der ikke er noget
styresystem på diskene, hvilket der jo ikke er eftersom at de først skal
formateres.

Hvis jeg så går ind i win2000 setup så kan den ikke finde nogle disk, og
siger at jeg skal se om de er sat ordentlig til , hvilket de jo er....

Fatter ikke hvad der sker, håber der er nogle med et svar...

M.v.h

Jan

Fra : DetUudslukkelige

Dato : 07-08-01 11:59

> Hvis jeg så går ind i win2000 setup så kan den ikke finde nogle disk, og
> siger at jeg skal se om de er sat ordentlig til , hvilket de jo er....

Du skal trykke F2 under opstarten, og fodre den med en driver fra din
medfølgende diskette.
Husk at læse manualen før du stiller spørgsmål her

--
Venlig hilsen

-- Mathias

- \\!//
- @ @
--------o00-( )-0oo---------
http://www.durmol.dk

Fra : Madsen

Dato : 07-08-01 12:11

"DetUudslukkelige" <nospam@notformail.com> skrev:

> Du skal trykke F2 under opstarten, og fodre den med en driver fra din
> medfølgende diskette.
> Husk at læse manualen før du stiller spørgsmål her

Det var F6 da jeg sidst prøvede.
Det står i bunden af skæmen de første få sekunder hvor man booter
med Win2000-cd'en eller starter med bootdisketterne til Win2000.
Hvis man når at trykke F6, så kommer der senere en mulighed for at
smide en diskette i fra producenten af SCSI eller RAID-controlleren,
så den skal man også lige have klar.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jan

Dato : 07-08-01 12:30

Har læst manualen mange gange, hvor der ikke står noget om det, men tak for
svaret prøver lige efter at jeg har fået købt mig et diskette drev.

Hygge