Netværk og Adsl på 3 hjemmemaskiner....
Fra : Familien Hansen

Dato : 06-08-01 10:20

Jeg skal have sat netværk og adsl op på 3 maskiner, men er ik helt sikker på
hvordan jeg skal/kan gøre det.....???

Er der nogen der har et forslag til hvordan, så må i meget gerne skrive, da
jeg er kørt død i det.....

Sådan som jeg selv havde forstillet mig at sætte det op, var med en Router
eller Hub, også kører Adsl forbindelsen ind i uplink porten, også koble de 3
pc'er til de andre porte, men vil det virke og hvordan?

MVH Lasse

Fra : Bille1948

Dato : 07-08-01 10:49

Det virker fint hos mig - med to computere - og 3 ledige huller i en
lille LanPro hub, købt for kr. 460,- inkl. 2 netledninger.

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : Allan B. Hansen

Dato : 07-08-01 13:43

"Familien Hansen" <hansen23@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> MVH Lasse
>
> Hej. Jeg har selv lige fået ADSL og har 4 maskiner i huset. Da jeg ikke er
det største geni ang. netværk, havde jeg mange problemer med at få de 4
maskiner til at køre. Men sådanne fik jeg dem til at dele Adsl-forbindelsen.

På nettet finder du denne side, som du gemmer alle sider på og printer ud.
Den er på engelsk men god. Jeg fik mit til at virke ved at gå denne igennem.
http://www.annoyances.org/win98/features/ics.html#1
Den kræver dog at du har win 98SE eller Win ME

1. 2 stk. netkort i servermaskinen = min maskine
2. Et stk. switch á 600,- kr.
3 RJ45 kabler ud til de 3 andre maskiner fra switchen
4 Adsl forbindelsen til det ene netkort i serveren
5 Switchen til det andet netkort i serveren

og når alt er forbundet læser du de udprintede sider godt igennem en gang og
derefter følger du bare "guiden".

Jeg har gjort det 2 gange nu ( efter en formatering) og det har virket begge
gange.

Go`fornøjelse. Allan

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 07-08-01 19:00

"Allan B. Hansen" <allan-birk@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3b6fe26f$0$285$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.annoyances.org/win98/features/ics.html#1
> Den kræver dog at du har win 98SE eller Win ME

God beskrivelse.
Se også denne:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: