Ny iOS?
Fra : Steen

Dato : 07-09-10 10:43

Var det ikke i denne uge, der skulle komme en opdatering, der rent
faktisk gjorde iPhone 3G brugbare igen?

Jeg har så høje forventninger til det, at jeg næsten kun kan blive
skuffet
--
Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-10 11:20

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Var det ikke i denne uge, der skulle komme en opdatering, der rent
> faktisk gjorde iPhone 3G brugbare igen?

Jo.

> Jeg har så høje forventninger til det, at jeg næsten kun kan blive
> skuffet

Der er nogen, der har prøvet betaudgaverne. Den hjælper en del, men det
er forskelligt fra funktion til funktion. Nogle funktioner bliver næsten
ikke hurtigere. Man skulle dog slippe for alle de ventetider, hvor
skærmen ikke vil reagere på input.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik 8600

Dato : 07-09-10 15:07

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> faktisk gjorde iPhone 3G brugbare igen?
>
> Jeg har så høje forventninger til det, at jeg næsten kun kan blive

Jeps, den kommer i morgen, onsdag og hedder iOs 4.1, 4.2 skulle komme i
November...

H.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-09-10 06:10

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> Jeps, den kommer i morgen, onsdag

I dag, onsdag.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 08-09-10 07:21

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> I dag, onsdag.

Uh, jeg venter
--
Steen

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-09-10 09:22

> Uh, jeg venter
> --
> Steen

Hehe, det samme her....

Er der ikke noget med at det plejer at være klokken 19 00???

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-10 10:05

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hehe, det samme her....
>
> Er der ikke noget med at det plejer at være klokken 19 00???

Nej .. den er klar når den er klar ... og i visse tilfælde bliver den
rullet ud gradvist afhængig af hvor du sidder i verden for at lette
presset på deres systemer.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-10 11:54

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hehe, det samme her....
>
> Er der ikke noget med at det plejer at være klokken 19 00???

Jo, for der står de op i Californien. Og det ved jeg, for min søn er
derovre nu

<http://www.apple.com/dk/iphone/software-update/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jp

Dato : 08-09-10 13:09

> Jo, for der står de op i Californien. Og det ved jeg, for min søn er
> derovre nu
SÃ¥ hils ham;)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-10 16:17

> Jo, for der står de op i Californien. Og det ved jeg, for min søn er
> derovre nu
>
> <http://www.apple.com/dk/iphone/software-update/>

"Coming soon."

men skal vi ikke bare sige at HDR funktionen er _fanstastisk_

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-09-10 18:00

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> "Coming soon."
>
> men skal vi ikke bare sige at HDR funktionen er _fanstastisk_
>
> /thomas

Ok, det er nuuuuuuuuuuuuuuu

H.

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-09-10 18:11

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> "Coming soon."
>
> men skal vi ikke bare sige at HDR funktionen er _fanstastisk_
>
> /thomas

19 09 landede den, ER ved at hente den

Blev jeg den første her?

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-10 18:37

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> 19 09 landede den, ER ved at hente den
>
> Blev jeg den første her?

du vinder ikke noget ...

/thomas

* der må være et navn for den sygdom der gør at folk sidder i timevis
foran deres computere og klikker på "check for updates"

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-09-10 20:06

> [...]
>

> * der må være et navn for den sygdom der gør at folk sidder i timevis
> foran deres computere og klikker på "check for updates"

What, vinder man ikke et-eller-andet???

H.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-10 21:42

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> What, vinder man ikke et-eller-andet???
>
> H.

Jow retten til at skrive den første fejlprotokol
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-10 23:52

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jow retten til at skrive den første fejlprotokol

Man vinder i hvert fald en masse tid. Min første korte afprøvning af 4.1
på en iPhone 3G viser i hvert fald, at den er blevet meget kvikkere. Man
slipper for de pauser, hvor skærmen ikke reagerer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-09-10 00:08

> Man vinder i hvert fald en masse tid. Min første korte afprøvning af 4.1
> på en iPhone 3G viser i hvert fald, at den er blevet meget kvikkere. Man
> slipper for de pauser, hvor skærmen ikke reagerer.

Det er det samme jeg hører rundt omkring. (selv nåede jeg at blive så
træt af det at jeg solgte min 3G)

/thomas

Fra : Steen

Dato : 09-09-10 07:15

> Man vinder i hvert fald en masse tid. Min første korte afprøvning af 4.1
> på en iPhone 3G viser i hvert fald, at den er blevet meget kvikkere. Man
> slipper for de pauser, hvor skærmen ikke reagerer.

Præcis. Som du nævnte før opdateringen, så er der ikke lange ventetider
ved start af apps, så det er helt klart en forbedring. Ikke 100%
optimal, men en klar forbedring
--
Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-09-10 07:47

> Præcis. Som du nævnte før opdateringen, så er der ikke lange ventetider
> ved start af apps, så det er helt klart en forbedring. Ikke 100%
> optimal, men en klar forbedring

Når ret skal være ret, så havde jeg besluttet mig for at købe en iPhone
4, fordi min 3G var så langsom, længe før opgraderingen til iOS 4. Den
var altså heller ikke alt for hurtig før iOS 4. Tunge programmer som
Tomtom navigation eller Grays Anatomi var en evighed om at starte. Var
man rigtig heldig, så crashede, inden de fik startet. Så kunne man
begynde forfra med at åbne dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-09-10 10:03

> [...]
> Tomtom navigation eller Grays Anatomi var en evighed om at starte. Var
> man rigtig heldig, så crashede, inden de fik startet. Så kunne man

Den værste hos mig var MotionX GPS ... at skifte imellem "skærmbilleder"
på 3G'en var en kamp uden lige ...

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-09-10 18:35

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> "Coming soon."
>
> men skal vi ikke bare sige at HDR funktionen er _fanstastisk_
>
> /thomas

Så er den færdig, spændende

H.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-09-10 15:53

> <http://www.apple.com/dk/iphone/software-update/>

Har været dér, men jeg kan ikke få lov at downloade. iTunes fortæller,
at min Fon har iOS 3.1.3 of den vil gerne opgraderes til 4.02. Men det
er da vist den langsommelige, som flere har haft problemer med?

Hvordan får jeg 4.1? Er det en betalingsversion?

--
v.h. Mich

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-09-10 15:57

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> er da vist den langsommelige, som flere har haft problemer med?
>
> Hvordan får jeg 4.1? Er det en betalingsversion?

Afblæst. Jeg tilsluttede Fonen endnu engang. Og nu henter den 4.1

--
v.h. Mich

Fra : Henrik 8600

Dato : 14-09-10 21:36

"Mich. Ottosen" <cykelstativ@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> Afblæst. Jeg tilsluttede Fonen endnu engang. Og nu henter den 4.1
>

> --
> v.h. Mich

Ok, og den er gratis

H.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-09-10 00:25

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> Ok, og den er gratis
>
> H.

Ja, det opdagede jeg da. Herligt, at Apple kan løse problemer med deres
egen software uden, at de skal bonne os - hver gang (ironi)

Nu på iOS 4.1. Det ser ud til at være lækkert, det fornemmes lidt
hurtigere (som I osse har sagt). Men det tog dæleme mere end en time at
installere det (?)

Det allerbedste er næsten, at jeg ikke har dubletter i Adressebog mere
(se tidligere tråd). Den er vel gendannet fra en sikkerhedskopi?

Nu er spørgsmålet så bare, hvordan kan jeg synkronisere iPhone med
computer _uden_ at få dubletter igen?

Situationen er, at jeg har synkroniseret computeren med Mobil-Me - og
hvad så? Synker Mobil-Me automatisk med telefonen? Foreløbig ser det
ikke sådan ud efter en halv time: ændringer i Adressebog for en halv
time siden er ikke kommet over.

Så er der jo det med kablet og iTunes, det har jeg ikke prøvet endnu. Er
det den synkronisering, der skaber dubletter?

Hjælp mig venligst.

--
v.h. Mich

Fra : Per Rønne

Dato : 15-09-10 05:51

> [...]

> Situationen er, at jeg har synkroniseret computeren med Mobil-Me - og
> hvad så? Synker Mobil-Me automatisk med telefonen?

Ja.

> Foreløbig ser det ikke sådan ud efter en halv time: ændringer i Adressebog
> for en halv time siden er ikke kommet over.

Det ser for mig ud som om problemet ligger i sync'en Mac<->MobileMe.
Sneleoparden trænger til en opdatering her.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-09-10 18:32

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja.

Telefonen er stadigvæk ikke blevet syncet fra Mobil-Me. Er der noget,
jeg skal stille på i indstillinger i min iPhone 3G? Noget jeg har
overset?

> Det ser for mig ud som om problemet ligger i sync'en Mac<->MobileMe.
> Sneleoparden trænger til en opdatering her.

Min MB har OS 10.5.8, det er da vist ikke en sneleopard, vel?

--
v.h. Mich

Fra : Per Rønne

Dato : 16-09-10 05:14

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Telefonen er stadigvæk ikke blevet syncet fra Mobil-Me.

Du skal ind på http://www.mobileme.com for at se hvad der står i
MobileMes adressekartotek ...

> Er der noget, jeg skal stille på i indstillinger i min iPhone 3G? Noget
> jeg har overset?

> Min MB har OS 10.5.8, det er da vist ikke en sneleopard, vel?

Næh,men Sneleoparden har nok arvet problemet fra Leopard.

Hvorfor har du i øvrigt ikke opgraderet? Sneleoparden er meget bedre,
især til synkroniseringer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik 8600

Dato : 16-09-10 20:32

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Så vidt jeg husker gav jeg 229 kr for opgraderingen, og den er betydeligt
mere værd

H.

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-09-10 18:43

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det ser for mig ud som om problemet ligger i sync'en Mac<->MobileMe.
> Sneleoparden trænger til en opdatering her.

Måske er den automatiske synkronisering blevet slået fra. Det har jeg
nogle gange været ude for. Måske sker det i forbindelse med
opdateringer. Eller også er der nogen i familien, der roder. Det skader
i hvert fald ikke lige at se efter i kontrolpanelet MobileMe, om alt
står, som det skal.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-09-10 20:25

> [...]
> opdateringer. Eller også er der nogen i familien, der roder. Det skader
> i hvert fald ikke lige at se efter i kontrolpanelet MobileMe, om alt

På telefonen? Hvor pokker finder jeg det?

--
v.h. Mich

Fra : Per Rønne

Dato : 16-09-10 05:14

> På telefonen? Hvor pokker finder jeg det?

På Mac'en.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-10 11:41

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> På Mac'en.

Men det skader da heller ikke lige at løbe telefonens indstillinger
igennem. Det er under Indstillinger/E-post, kontakter, kalendere/"din
konto". Her skulle alt det, du vil have synkroniseret, gerne være slået
til med den lille skyder. Nå ja, og før du går ind i "din konto" skal
"Hent nye data" vel være sat til "Push". Du kan selvfølgelig også bruge
et fast interval, hvis du foretrækker det. Det skal bare væres slået
til.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-09-10 20:09

> [...]
> "Hent nye data" vel være sat til "Push". Du kan selvfølgelig også bruge
> et fast interval, hvis du foretrækker det. Det skal bare væres slået

Nej, det var ingen skade til. Der var sat flueben ved "MobilMe" i
telefonens adressebogs"kontrolpanel" (?). Det troede jeg var det
rigtige. Efter at have sat et flueben ved "På min iPhone" kunne jeg
synce. Så tak forhjælpen.

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-10 20:57

> [...]
> telefonens adressebogs"kontrolpanel" (?). Det troede jeg var det
> rigtige. Efter at have sat et flueben ved "På min iPhone" kunne jeg

Jeg må tilstå, at jeg ikke helt ved, hvor du mener, men det glæder mig
da, at det virker. Det er også lidt forvirrende, at i iTunes, når man
sætter sin iPhone til og går ind på fanebladet "Info", så skal der ikke
være hak ved nogetsomhelst, hvis man vil synkronisere trådløst over
MobileMe. Hakkene skal kun sættes, hvis man vil synkronisere over kabel,
når man sætter sin iPhone til computeren.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-09-10 21:27

> [...]
> MobileMe. Hakkene skal kun sættes, hvis man vil synkronisere over kabel,
> når man sætter sin iPhone til computeren.

Jeg gjorde bare, som du skrev herover: gik ind på telefonen > E-post,
kontakter > kontaker og ændrede et flueben, som beskrevet. Min iOS 4.1
har ikke nogen skyder. Og jeg brugte da ikke Push.

Jeg skal vist ind i iTunes, når fonen bliver sat til og fjerne nogle
flueben i "Info". For det er sikkert der mine problemer har været (eller
er). Troede i min naivitet, at man godt kunne bruge synkronisering med
kabel og via Skyen, som man nu havde lyst til/mulighed for. Men åbenbart
ikke.

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-10 21:53

> [...]

> kontakter > kontaker og ændrede et flueben, som beskrevet. Min iOS 4.1
> har ikke nogen skyder. Og jeg brugte da ikke Push.

Min iPhone 4 har da skydekontakter, man kan skyde mellem 0 og 1. De
bruges mange steder på iPhone. Jeg mener da også, de tidligere iPhone
havde dem. Nå men skidt. Bare det virker.

> [...]
> er). Troede i min naivitet, at man godt kunne bruge synkronisering med
> kabel og via Skyen, som man nu havde lyst til/mulighed for. Men åbenbart

Man er nødt til at bestemme sig for at bruge en af delene. Jeg var også
forvirret i starten, men det trådløse fungerer bedst. Jeg husker noget
om, at hvis man brugte kabel til at synkronisere kalendere, så får de en
tilfældig farve på iPhone, som ikke kan ændres. Det er jo lidt dumt, når
vi er vant til, at min kalender er blå, min kones rød osv. Jeg kan ikke
huske, hvilke forskelle der ellers var. Jeg eksperimenterede lidt med
det i starten, til jeg forstod sammenhængen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik 8600

Dato : 15-09-10 10:06

> [...]
>
> Så er der jo det med kablet og iTunes, det har jeg ikke prøvet endnu. Er
> det den synkronisering, der skaber dubletter?

Når du skriver Computer, så må det være en Mac du mener? Ellers havde du vel
skrevet PC? ;)

Jeg bruger MobileMe på min iPhone4, min MacBook Pro og iSyncer fra Macen til
to stks Sonyericssons, det spiller 100% uden dubletter.

I det øjeblik jeg inkluderer Outlook vælter det hele...

H.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-09-10 18:32

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> Når du skriver Computer, så må det være en Mac du mener? Ellers havde du vel
> skrevet PC? ;)

Jep, MB.

> Jeg bruger MobileMe på min iPhone4, min MacBook Pro og iSyncer fra Macen til
> to stks Sonyericssons, det spiller 100% uden dubletter.

Nå, iSync? Det er kun med Bluetooth ikke? Når først iPhone er "synlig"
er den vel synlig for alle enheder med Bluetooth - osse fremmede
enheder? Det bryder jeg mig ikke om.

--
v.h. Mich

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-09-10 19:34

> * der må være et navn for den sygdom der gør at folk sidder i timevis
> foran deres computere og klikker på "check for updates"

Jep, det hedder Usenet

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-10 20:06

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100907 <nospam0002+20100907@gmail.com> wrote:

> Jep, det hedder Usenet

Pokkers! Jeg blev ikke først. Min Time Capsule døde lige i eftermiddag,
og jeg har først fået tid til at få sat en AirPort Express op nu
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-09-10 15:47

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Pokkers! Jeg blev ikke først. Min Time Capsule døde lige i eftermiddag,
> og jeg har først fået tid til at få sat en AirPort Express op nu

Jamen, så er det jo ren krise. Få du styr på dine sikkerhedskopier
inden du begynder at opdatere firmware :D