ISOMAT mast til Granada 31
Fra : Carlo Gabelgaard

Dato : 07-09-10 08:01

Hej

Er der nogen der har k'bt nye sallingshorn til en ISOMAT mast til Granada 31
?

Hvis ja, vil jeg gerne have del i jeres erfaring..

De bedste sejler hilsner

Carlo Gabelgaard

Fra : Lars Schmidt

Dato : 07-09-10 09:08

Hejsa
Havde selv en Isomat mast som knækkede!
Blev tidlige forhandlet af "Nordic mast" i Rødekro.
Nuværende forhandler ligger i Stuttgart, kan desv. ikke huske navnet.
Venlig hilsen Lars

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-10 13:58

"Carlo Gabelgaard" <carlo@gabelgaard.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 31 ?
>
> Hvis ja, vil jeg gerne have del i jeres erfaring..

Hej.

Een af sejlerkammeraterne i havnen har jeg netop i sommer hjulpet med at
monterer nye salinghorn på en Isomat -mast.

Originale stumper var ikke til at finde, med det viste sig muligt at
monterer selden horn fraJohn mast.
Hornene passede ikke i de gamle beslag, så disse måtte også udskiftes.
Ikke nogen stor operation.
Værktøj, stooor popnittetang, kunne lånes hos John Mast.
Det var nødvendigt at fremstille en grundplade til at sætte under beslagene,
idet masteprofilerne kun "næsten" passede sammen.
(Isomat og Selden)

Operationen lykkedes, og båden sejler lystigt igen.

MVH
Egon

Fra : HKN

Dato : 07-09-10 14:05

> [...]
> (Isomat og Selden)
>
> Operationen lykkedes, og båden sejler lystigt igen.

Seldén horn fra John Mast?

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-10 17:31

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Seldén horn fra John Mast?

Det er jeg forholdsvis sikker på.
Men naturligvis kan jeg jo huske galt, og at hornene er fremstillet af nogen
andre.
Under alle omstændigheder fik vi horn fra nævnte, som havde samme vinkel og
længde som de kvæstede.
Samt beslag.

MVH

Egon

Fra : Carlo Gabelgaard

Dato : 10-09-10 06:38

Tak for jeres indlæg

Er der flere der har nogle konstruktive forslag, i stedet for at fylde
forummet med person fnidder.

B.R.

Carlo Gabelgaard

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 07-09-10 11:39

Hvad med at tilføre gruppen relevant viden og ikke sådant noget
nedenstående sniksnak.

Mvh/Harding

Fra : Unique

Dato : 07-09-10 19:17

I lige måde ! Dejligt at se en kontrast til alt det ævl & kævl & bedreviden
vi normalt læser fra din side.
mvh

Fra : HKN

Dato : 07-09-10 19:36

Nu stillede jeg spørgsmålet af ren nysgerrighed, da Seldén jo er en af John
Mast's konkurrenter, samtidig med at han tilhører bekendtskabskredsen - og
jeg har aldrig hørt ham nævne at der er et samarbejde med Seldén.

Så mere skal vi ikke lægge i denne tråd i relation til min kommentar.

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-10 14:06

Så har Citatmesteren atter bidt for meget i citronen--

Men du kan velsagtens ikke tåle, at nogen kommer med en reel og praktisk
løsning, i stedet for noget noget værdiløst klippe - klistre noget?

Typisk for såkaldte Akademikerfjolser, uden praktisk erfaring.
Men nok masser af varm luft, ovenikøbet uden omsluttende ballon---

Egon

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 08-09-10 20:32

Støj har ikke noget at gøre med tilføre gruppen relevant viden, og den slags
støj er værre end snik snak.
Men der er måske noget om snakken, at desto ældre man bliver - desto mere
går man i barndom

\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------
Torben

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-09-10 12:31

Igen et indlæg fra den totalt uvidende Egon,der lader sig imponere af
en popnittetang, citat: "stooor popnittetang", der er forholdsvis
sikker; men ellers ikke kan huske noget.

Mvh/Harding

Fra : Ole Pagh

Dato : 08-09-10 19:37

Harding E. Larsen forklarede:
> Igen et indlæg fra den totalt uvidende Egon,der lader sig imponere af
> en popnittetang, citat: "stooor popnittetang", der er forholdsvis
> sikker; men ellers ikke kan huske noget.

Citat fra... Ja, gæt selv.

"Hvad med at tilføre gruppen relevant viden og ikke sådant noget
ovenstående sniksnak."

Ynk!

--
/ Ole

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-10 10:50

Jeg finder, at du er ikke så lidt af en idiot.
Fræk, dum og blind.
Samt forblændet af et enormt nag, had?, fordi jeg har påvist, at du er en
bolværksmatros, der på trods af gennemlæsningen af utallige manualer, regler
og så videre, endnu ikke har fattet, hvad Godt Sømandsskab betyder.
Og derfor ikke holder forsvarligt udkik, for derefter at forsøge at tørre
egne fejl af på andre.
Oven i købet på andre, der intet har med din selvpåførte lidelse at gøre.

Nu er vi nået dertil, at du ovenikøbet forsøger at latterliggøre mennesker,
der forsøger at hjælpe en sejlerkammerat med en praktisk råd i forbindelse
med løsningen af et problem.
I modsætning til dine ofte forekommende forelæsninger, som du møjsommeligt
klippe - klistrer fra diverse kilder.

Det vil du altså gerne spolerer?

Praktisk i modsætning til det du selv plejer at bidrage med, nemlig
alenlange akademiske udredninger, der muligvis kan være oplysende, nok mest
for mennesker, der sætter håndværkere til at udfører arbejdet, men selv
alene kan agerer som skrivebordsadmiraler.

Du burde tage at stikke piben ind, udfører lidt selvransagelse, om muligt,
og derved muligvis blive i stand til at bearbejde dit åbenlyse psykiatriske
problem.
Eventuelt søge kvalificeret professionel hjælp.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-10 15:51

Jeg glemte lige:

Dine alenlange klippen - klistre osv.
"Som jo alene skal tjene til at fremhæve dine egne fantastiske evner---"

Reelt er du jo en 1. G´er, der opfører dig som om du er til elevrådsmøde---

Ikke som et modent menneske, i besiddelse af dannelse---

Egon

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-09-10 13:58

Ja du har ret, det er ikke ny viden; men blot den sædvanlige
konstatering.

Mvh/Harding

Fra : Birck

Dato : 09-09-10 07:31

On 7 Sep., 19:38, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> Hvad med at tilføre gruppen relevant viden og ikke sådant noget
> nedenstående sniksnak.

Hvad med at du fejer foran din egen dør? Du er da en af de fremmeste
tomgangsvrøvlere på det her forum.

Carsten

Fra : steffen skov

Dato : 09-09-10 18:02

O-Høj og alt det der
Hvad med at lave en intern disk.gruppe, hvor I kan kaste med mudder. I
kommer alle inkl. Harding løbende med gode og oplysende indslag i denne
gruppe, til stor glæde for os andre. Om de så er akademiske eller ej, er
underordnet. Men det har med at kamme over og blive til personligt fnidder,
uden relevans for emnet (hvorfor kom jeg til at tænke på Christiansborg?).
Lad os bevare denne nyhedsgruppe i den ånd, den er skabt i, og stop jeres
personlige angreb.
Hilsen Steffen
---
"Havet bringer hvert menneske nyt håb,
som søvnen bringer drømme"!
C. Columbus, 1451-1506

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-10 19:38

Hej Steffen.
Du har da fuldstændig ret.

Dog er jeg ved at være en anelse træt af den sure hadefulde stodder Harding,
der gang på gang pisser i brønden.
For mit vedkommende, har jeg forlængst lagt karlens udgydelser bag mig.
Og forsætter som et, håber jeg, givtigt medlem af gruppen, idet jeg, så godt
som muligt, forsøger at hjælpe mine sejlerkammerater med erfaringer osv.
Jævnfør tråden, hvor jeg jo faktisk angav en reel, og afprøvet, løsning på
en sejlerkammerats problem.

Men der er jo en grænse..!!

Der er grænser for, i hvor høj grad man stiltiende lader sig svine til af en
personage, der tiltror sig overnaturlige evner, p.ga. en såkaldt
"uddannelse", som desværre for en dels vedkommende menes at legitimere en
højere et eller andet, som jeg simpelthen ikke fatter.
Hvornår er bæstet nogensinde kommet med en reel praktisk anvisning på noget
som helst?
Altid det samme akademiske ævl om at slå op hist eller her.
Men angive en reel praktisk løsning, eller erfaring---næ Nej -- vel?

Vi kan jo sagtens komme dertil, at mennesker som jeg, der både har en
håndværksmæssig og en såkaldt højere uddannelse ikke gider at være med mere.

Da kan man jo nøjes med apatiske teoretikere, uden erfaringsmæssig baggrund,
som Hr, Harding, til at fylde gruppen med snik - snak, som ingen kan bruge
til andet og merre end at sige: "aha--nå således" - for derefter at hidkalde
nærmeste uddannede person til at rede de praktiske problemer ud.

Ang. "personlige angreb".
Læg venligst mærke til, hvem der i den retning fører sig frem..!!
Jeg giver blot svar på tiltale.

MVH

Egon

Fra : steffen skov

Dato : 10-09-10 16:32

Hej Egon
Jeg kan overhovedet ikke stå inde for nogle af dine nedenstående udtalelser,
da du bruger negativt ladede ord, og du angriber andre mennesker. Det er
ikke min stil.
For ikke at ødelægge en tråd om ISOMAT mast til Granada 31, fortsætter jeg i
en ny tråd, der hedder "personfnidder og fnat".
Hilsen Steffen
---

Fra : Trine Søe

Dato : 10-09-10 03:39

Hej Carlo

Ikke jeg har så meget forstand på ISOMAT master, da jeg selv har
Seldén mast på min egen båd. Men fra mit arbejde med diverse artikler
og besøg ved maritime virksomheder - herunder også mastevirksomheder,
vil jeg foreslå, at du kontakter Nordic mast i Aabenraa, hvor man i
hvert fald tidligere har kunne få reservedele til Isomat master.

Nordic mast har telefon nummer 74 62 00 60. De må kunne sætte dig i
forbindelse med en forhandler, ellers ved jeg at andre med samme
problem har kontaktet amerikanske http://www.rigrite.com - De lægger
inde med en masse reservedele til ISOMAT master.

God fornøjelse

Sejlerhilsner

Trine Søe
http://www.sejlnet.dk

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 10-09-10 06:33

Det er svært at lave en intern disk. gruppe.
Egon farer rundt i div. grupper og ter sig over for alle. Søg på
navnet på Google og se under grupper, herunder et par uddrag og se
også hvordan han her sviner alle omgivelserne til.
Han er som havmågerne der kun flyver rundt, æder, skider og flyver væk
igen.
Mvh/Harding

Og nej - jeg har ikke noget problem med akademikere. Det overlader jeg
til Egon
Stitch, der tilsyneladende har et problem med alle de, der er klogere
end
ham selv - og dem er der eddermame mange af.

Det har intet med Cirkus Mili at gøre. Egon Stitch kloger sig på en
måde,
der mere end antyder, han har tilknytning til Hjemmeværnet.