Stort problem :-( AbitKA7 + Nyt kabinet
Fra : Henrik Hanfgarn

Dato : 07-08-01 10:26

Jeg håber der nogen i denne gruppe der kan hjælpe mig !!

Jeg har investeret i et nyt kabinet (ChiefTech) og har flyttet alle mine
dele over det.

Efter jeg gjorde det, har jeg bare ikke kunne få liv i det Jeg kan
tænde PC'en via PowerSwitchen på Kabinettet, men der kommer intet signal til
skærmen. Jeg har prøvet at hive alt ud og derefter sætte det i, del for
del - uden held. Der sidder ingen IDE/Floppy kabler i, så det er ikke det
der vender forkert etc..

Jeg har prøvet at skifte Grafikkortet, det er heller ikke det. Mht.
montering af de små stik (HDD led, Reset Switch etc..) kan de vende forkert
og være skyld i at PC'en ikke kommer videre ?.

Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe mig videre, jeg vil være dybt
taknemlig.

MVH

Henrik Hanfgarn

BTW: Jeg har også postet denne i dk.edb.hardware.bundkort - da jeg fandt
disse to grupper, begge i stand til at hjælpe mig.

Fra : Rasmus Holm Møller

Dato : 07-08-01 13:14

"Henrik Hanfgarn" <henrik@medialogic.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skærmen. Jeg har prøvet at hive alt ud og derefter sætte det i, del for
> del - uden held. Der sidder ingen IDE/Floppy kabler i, så det er ikke det

Jeg oplevede noget tilsvarrende, da jeg ikke brugte plastikskruer, men alm.
skruer som kan lede stømmen.
Totalt død maskinen - lige til jeg fik sat nogle andre skruer i.

Hvis du kan høre at harddisken spinner op, kan det næste ikke være
strømforsyningen det er galt med.
Du kan også prøve at lade bundkortet ligge på bordet udenfor kabinettet -
men vær forsigtig.

Mvh.
Rasmus

Fra : Henrik Hanfgarn

Dato : 07-08-01 13:31

Hej Rasmus,

Tak for svaret...

Andre gode ideer ?

MVH

Henrik

Fra : Rasmus Holm Møller

Dato : 07-08-01 14:45

> Tak for svaret...
>
> Andre gode ideer ?

Du kommer nok til at skrive noget mere for at vi kan hjælpe dig.

- Er der strøm på bundkortet?
- Har du prøvet om CPU'en virker i et andet bundkort?
- Hvad med den jumper som nulstiller BIOS? Er den åbnet?
- Har du prøvet om RAM'en virker i et andet bundkort?

Mvh.
Rasmus

Fra : Henrik Hanfgarn

Dato : 07-08-01 15:55

> Du kommer nok til at skrive noget mere for at vi kan hjælpe dig.
>
> - Er der strøm på bundkortet?
Ja, der er strøm på bundkortet og HDD'erne spinner op. Men der er intet
signal til skærmen. (Har prøvet at skifte GFX kort)

> - Har du prøvet om CPU'en virker i et andet bundkort?
Nej desværre. Jeg kender ikke andre med AMD K7 Slot A CPU.

> - Hvad med den jumper som nulstiller BIOS? Er den åbnet?
Nej. Jeg har faktisk heller ikke prøvet at tage batteriet ud i ca. 10 min.
Det bliver prøvet hurtigst muligt.

> - Har du prøvet om RAM'en virker i et andet bundkort?
Nej Jeg har desværre kun en maskine (Crashed skete i går, så jeg har ikke
haft tid til at besøge venner

Håber at det kan give anledning til flere gode ideer. På forhånd tak.

MVH
Henrik Hanfgarn