MS Windows
briani 27239
Windows i 2 sproget udgave
Fra : Jet

Dato : 05-09-10 11:29

Microsoft Windows 7 Home Premium, kan der installeres 2 sprog på samme
PC ? Idet jeg går ud fra at samme DVD-skive indeholder alle sprog ?
Jeg er klar over at en PC kun kan køre med 1 sprog ad gangen

/jet

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 05-09-10 18:51

Jet har bragt dette til os:
> Jeg er klar over at en PC kun kan køre med 1 sprog ad gangen

Hver enkelt bruger på en given pc, kan vel bruge sit eget sprog...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-09-10 19:03

Brian Vestergaard skrev:

>Hver enkelt bruger på en given pc, kan vel bruge sit eget sprog...

Hvad så hvis brugeren er tosproget ?

Fra : Fly Christensen

Dato : 05-09-10 19:50

On 05 Sep 2010 18:02:36 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Hvad så hvis brugeren er tosproget ?

Så bliver det noget a la Støvledance

Fly

Fra : Kurd

Dato : 05-09-10 20:13

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i en meddelelse
Microsoft Windows 7 Home Premium, kan der installeres 2 sprog på samme
PC ? Idet jeg går ud fra at samme DVD-skive indeholder alle sprog ?
Jeg er klar over at en PC kun kan køre med 1 sprog ad gangen

Kan du forklare, hvorfor du går ud fra, at samme dvd-skive indeholder alle
sprog?

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-09-10 22:44

Kurd skrev:

> Kan du forklare, hvorfor du går ud fra, at samme
> dvd-skive indeholder alle sprog?

Det kommer en række sprogvalg når man putter
skiven i drevet.

I fredags installerede jeg en 7 på engelsk, efter
kundens ønske, fra samme skive som jeg plejer
at bruge.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 05-09-10 21:05

Den 05-09-2010 19:28, Jet skrev:
> Microsoft Windows 7 Home Premium, kan der installeres 2 sprog på samme
> PC ? Idet jeg går ud fra at samme DVD-skive indeholder alle sprog ?

Hvis der er tale om muligheden for at benytte sprogpakker, så fungere
det ved at du har en DVD med et enkelt sprog, og du får så mulighed for
at hente de ønskede sprogpakker via Windows Update.

> Jeg er klar over at en PC kun kan køre med 1 sprog ad gangen

Du kan have et hovedsprog, som f.eks. bruges til at vise login skærmen,
der ud over kan hver bruger vælge det sprog de fortrækker, så du kan
f.eks. vælge engelsk, fordi det er hva' du synes bedst om, mens ungerne
kan vælge dansk fordi det er nemmest for dem.

- Chano Andersen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-09-10 23:26

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen
> Hvis der er tale om muligheden for at benytte sprogpakker

Det er der da vist heller ikke på Home-udgaverne ?

Jan

Fra : Chano Andersen

Dato : 05-09-10 23:58

Den 06-09-2010 00:25, Jan Vestergaard skrev:

> Det er der da vist heller ikke på Home-udgaverne ?

Det skal jeg ikke kunne sige, det er en ultimate jeg har installeret.
Den kan i hvert fald.

Jeg vil dog tro, at hvis home versionen kan det, så vil den sige stop,
når man har installeret det tilladte antal sprog.

- Chano Andersen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-09-10 09:38

Se inline.

On Mon, 06 Sep 2010 00:57:56 +0200, Chano Andersen
<sunsite092009@chanoandersen.dk> wrote:

> [...]

Nej, kun Pro og Ultimate.

>Det skal jeg ikke kunne sige, det er en ultimate jeg har installeret.
>Den kan i hvert fald.

Du bør ikke gå ud fra at fordi du har noget i Ultimate at det så også
vil være i mindre versioner.

>Jeg vil dog tro, at hvis home versionen kan det, så vil den sige stop,
>når man har installeret det tilladte antal sprog.

Der er intet "tilladt antal" hvis man har muligheden kan man
installere alle sprog der er tilgængelige fra Windows Update.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-09-10 22:03

Den 06-09-2010 10:37, Jens Peter Karlsen skrev:
> Du bør ikke gå ud fra at fordi du har noget i Ultimate at det så også
> vil være i mindre versioner.

Det gør jeg sandelig heller ikke, jeg tog udelukkende udgangspunkt i det
der blev beskrevet i første indlæg, jeg undersøgte på ingen måde hvad MS
mener om sagen.

> Der er intet "tilladt antal" hvis man har muligheden kan man
> installere alle sprog der er tilgængelige fra Windows Update.

Jeg er dog sikker på, at jeg har set noget med begrænsede antal
sprogpakker, nævnt i forbindelse med en eller anden Windows version, men
om det var XP, Vista eller Win7 skal jeg ikke kunne sige.

- Chano Andersen

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-09-10 19:23

Jet skrev den 05-09-2010 19:28:
> Microsoft Windows 7 Home Premium, kan der installeres 2 sprog på samme
> PC ?

På internettet er der beskrivelser af, hvordan man kan gøre det, men
nogle steder står der, at man er nødt til at skifte tilbage til det
sprog, den er født med, når man skal have opdateringer. Så jeg tvivler
på, at det vil fungere ordentligt. Det er heller ikke Microsofts mening,
at det skal kunne lade sig gøre.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 07-09-10 02:42

Jens Jensen kom med følgende:

> På internettet er der beskrivelser af, hvordan man kan gøre det, men nogle
> steder står der, at man er nødt til at skifte tilbage til det sprog, den er
> født med, når man skal have opdateringer.

Det er jo blot at have en bruger med original sproget, hvis ovenstående
skulle være tilfældet

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)