stor butik
Fra : Jørgen

Dato : 04-09-10 06:29

Jeg vil købe en ny telefon i dag. Jeg plejer at se dem på Nettet og beslutte
mig der. Det er ikke nok. Jeg vil gene besøge en butik, hvor jeg kan prøve
at holde telefomen i hånden. Når jeg har besluttet mig, vil jeg køre hjem
igen, gå på nettet og se, hvem jeg skal købe den hos.

Hvor ligger der i København/Frederiksberg en butik, der har det store udvalg
af NOKIA-telefoner, jeg har brug for?

Hilsen Jørgen

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 04-09-10 06:46

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor ligger der i København/Frederiksberg en butik, der har det store
> udvalg af NOKIA-telefoner, jeg har brug for?

ha ha ha det er en joke right?

du mener vel ikke seriøst at du synes det er helt ok at bruge en butik til
at se varen i for så at fise hjem og finde den billigst på nettet et andet
sted og så bestille den der?

en af grundene til at butikker tit er dyrere end nettet er jo lige netop at
de tilbyder du kan se og røre ved varen og tit få fortalt en masse omkring
varen.... men det skider du jo gerne på og udnytter alt til din fordel....

klamt som nogen folk skider på alt og alle for at spare lidt mønt....!

Fra : SvenP

Dato : 04-09-10 07:38

> [...]
> at de tilbyder du kan se og røre ved varen og tit få fortalt en masse
> omkring varen.... men det skider du jo gerne på og udnytter alt til din

Tjae det kan da godt være. Men kigger han hos f. eks. ElGiganten er prisen
på nettet også billigere, og butikken kan sikre sig imod at Jørgen bruger
den returret han har ved køb på nettet. Så det kan også være en fordel for
begge parter.

Fra : Henrik 8600

Dato : 04-09-10 07:56

"SvenP" <saerlig@gmail(ns).com> skrev i meddelelsen

> [...]
> den returret han har ved køb på nettet. Så det kan også være en fordel for

Hehe, hvem køber billige priser og lave varer???

Jeg er nu mest til Lave Priser og billige varer...

Er folk ved at glemme at de faktisk har gået i skole???

P.S. De eneste der har Live Telefoner er TDC, de andre er gået over til
Telefonlignende rangler...

H.

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-09-10 08:46

Den 04-09-2010 08:56, Henrik 8600 skrev:
> P.S. De eneste der har Live Telefoner er TDC, de andre er gået over til
> Telefonlignende rangler...

Telenor, Telia og 3, har også visse modeller som live demoer. TDC havde
i øvrigt også en del "Rangler" sidst jeg var forbi deres butik. Det er
primært smartphones der er live demoer af, alle andre er bare dummies.

- Chano Andersen

Fra : Henrik 8600

Dato : 04-09-10 21:35

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> øvrigt også en del "Rangler" sidst jeg var forbi deres butik. Det er
> primært smartphones der er live demoer af, alle andre er bare dummies.

Ok, måske der er forskelligt fra by til by?

Her i Silkeborg er det TDC der har de levende telefoner...

H.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-09-10 00:38

Henrik 8600 skrev:

> Hehe, hvem køber billige priser og lave varer?

Hvem køber rimelige priser?

Hvem kan finde på flest forvrøvlede spørgsmål?

"Billig" betyder "retfærdig", og derfor er "billig pris" et
korrekt udtryk, og det var sådan man oprindeligt brugte ordet.
Først langt senere skiftede ordet "billig" karakter så det også
kunne bruges om varer. Men den oprindelige brug med "billige
priser" er aldrig forsvundet fra dansk.

Hvis du har flere sproglige kommentarer, kan du sikkert godt selv
finde den gruppe hvor de hører hjemme. Det er ikke denne her.

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 05-09-10 07:41

Bertel Lund Hansen skrev:
> Hvis du har flere sproglige kommentarer, kan du sikkert godt selv
> finde den gruppe hvor de hører hjemme. Det er ikke denne her.

Hvorfor fanden svarede du så selv med et sprogindlæg, uden at FUT'e til
sproggruppen? Gamle syge stodder.

FUT: dk.snak

/Hauge

Fra : Henrik 8600

Dato : 05-09-10 14:50

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvis du har flere sproglige kommentarer, kan du sikkert godt selv
> finde den gruppe hvor de hører hjemme. Det er ikke denne her.

Hehe, så sidder man jo og skriver til nogle der intet har med sagen at gøre

Billig betyder billig og retfærdig betyder retfærdig...

H.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-09-10 17:07

http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=billig