Software til harddisk recovery
Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-09-10 06:21

Jeg skal forsøge at redde data på to harddiske, som tilsyneladende er
blanke efter at have været monteret i en USB-boks.

Jeg skal vel finde noget software der i første omgang KUN forsøger at
læse og er ikke-destruktivt. Hvis diskene ikke kan læses, formoder jeg
at det "kun" er FAT-tabellen (eller hvad det nu hedder i NTFS), da
diskene bare er blevet blanke, uden at der har været læst eller
skrevet til dem. Der er altså ikke tale om en software-mæssig sletning
eller formattering.

Gerne freeware eller billig shareware, da jeg jo kun skal bruge det
een gang, men et købeprogram til fornuftig pris (max. 500 kr.), har
også interesse.

Fra : Jt

Dato : 04-09-10 06:29

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Gerne freeware eller billig shareware, da jeg jo kun skal bruge det
> een gang, men et købeprogram til fornuftig pris (max. 500 kr.), har

Godt gratis program som jeg har gode erfaringer med

http://www.piriform.com/recuva

Theilo

Fra : PostMan

Dato : 04-09-10 11:04

Kurt Hansen formulerede spørgsmålet:
> [...]
>
> Gerne freeware eller billig shareware, da jeg jo kun skal bruge det
> een gang, men et købeprogram til fornuftig pris (max. 500 kr.), har

Hejsa

Jeg bruger et program som hedder Active Boot Disk, det er dog et
betalings software, men det virker sgu.
http://www.ntfs.com/boot-disk.htm

Det laver en boot disk man starte op på.
Den kan recover hele partioner, som de var før de blev slette.
Og selvfølgelig også enkle filer.

Husk at have en disk du kan lægge filer op på, når du booter på den,
hvis du kun vil recover enkle filer.
Og at det kan tag 1 døgn for den at finde alle filer på 1TB

Vh

PostMan