iTunes, efter Apples human interface guide~
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 02-09-10 21:11

Noget af det mest fjollet Apple har gjort med iTunes er at ændre
orienteringen af "trafiklys" knapperne.

Godt man har Terminal.app:

Sørg for at iTunes er lukket ned
Åbn Terminal og skriv "defaults write com.apple.iTunes full-window -1"
Voila! Åbn iTunes og nyd at knapperne nu er der hvor man regner med de
er.

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-09-10 01:17

Martin Bredthauer wrote:
> [...]
> Åbn Terminal og skriv "defaults write com.apple.iTunes full-window -1"
> Voila! Åbn iTunes og nyd at knapperne nu er der hvor man regner med de

Faktisk er det da betydeligt mere 'logisk'. - Lysene i et lyskryds er da
heller ikke placeret vandret. ...OK, Det er da en ting, der er til at
leve med, men jeg er p....træt af hver gang, der kommer en ny opdatering
af iTunes, så bliver en stor del af indstillingerne sat til default, så
man skal gennemtrawle hver eneste igen for at sikre sig, de ikke er
ændret... - så er Genius slået til, så er AAC indst. ændret til
256kbps/VBR, - så er Film slået til, Radio slået fra osv.osv...!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-09-10 06:18

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> ændret... - så er Genius slået til, så er AAC indst. ændret til
> 256kbps/VBR, - så er Film slået til, Radio slået fra osv.osv...!

ikke her .. (på 3 maskiner) .. står f.eks. stadig til at bruge Apple
Lossless som import setting ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-10 14:19

> ikke her .. (på 3 maskiner) .. står f.eks. stadig til at bruge Apple
> Lossless som import setting ...

Jeg har mistet en indstilling til equalizeren, som jeg engang fandt på
nettet. Eller har jeg ikke lavet så meget om på indstillingerne, at jeg
har bemærket nogen ændringer. Hvad de tre knapper angår, så synes jeg
ikke, man trykker på dem ret tit. Hvad skal man bruge dem til? Vil man
lukke iTunes, skal man trykke på æble-q. Når man først har indstillet
vinduet, lader man det vel bare være. Men andre kan selvfølgelig have
andre preferencer.
--
Henrik Münster
Esbjerg