Fed, fremmed besøgsven
Fra : Malene P

Dato : 29-08-10 12:19

Mens de fremmede af hunkøn læser lektier for at blive gode på danskernes
uddannelsespladser, bruger hannerne weekenden på, hvad de er allerbedst
til -nemlig overfald på svage danskere. Noget at sige til, at vi er nogle,
der finder den slags hyæner uønskede her i landet?
http://ekstrabladet.dk/112/article1399064.ece

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 29-08-10 12:31

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> Mens de fremmede af hunkøn læser lektier for at blive gode på danskernes
> uddannelsespladser, bruger hannerne weekenden på, hvad de er allerbedst
> til -nemlig overfald på svage danskere.

Erfaringer viser at i den danske folkeskole ligger de danske piger i
toppen. Derefter kommer de islamiske piger, så de danske drenge og
derefter de islamiske drenge. Folkeskolen er altså god til at selektere
efter køn og oprindelse, og til at ekskludere især islamiske drenge.

Mystisk nok klarer muslimske drenge sig udmærket på de islamiske
privatskoler. Men her har man nok en anden holdning til disciplin og
udenadslære end man har i folkeskolen, hvor holdningen synes at svare
til dette:

<http://politiken.dk/debat/1046319/undskyld-vi-tog-fejl>

Jeg kunne godt forestille mig at eleverne i de islamiske privatskoler
rejser sig op, og står bag deres stol, når en voksen kommer ind i
klassen. Noget vi i folke- og gymnasieskolen næppe har set siden
1950erne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-10 18:16

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> rejser sig op, og står bag deres stol, når en voksen kommer ind i
> klassen. Noget vi i folke- og gymnasieskolen næppe har set siden

Arh - det fandtes såmænd helt op i halvfjerdserne på Lille Næstved
Skolen. :)
Og hvis vi tager nogen få kilometer derfra, så havde de det også på
Herlufholms Kostskole.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-08-10 19:01

On Sun, 29 Aug 2010 13:30:34 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>rejser sig op, og står bag deres stol, når en voksen kommer ind i
>klassen. Noget vi i folke- og gymnasieskolen næppe har set siden

Skolepræstationer siger meget lidt om evne til at gavne landets
økonomi

Fremmedelskere har i Politiken og Wikipedie løjet at nobelpristager
August Krogh var roma-ætling

Begge forældre var kernedanske en med en anelse romablod langt ude

At perkerpiger får høje karakterer skyldes at lærerne er
antiracistiske dvs partiske og uretfærdige

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-10 23:47

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i
meddelelsen

> [...]
> privatskoler. Men her har man nok en anden
> holdning til disciplin og
> udenadslære end man har i folkeskolen, hvor

Det er jo det rene vås - en gang populistisk
sniksnak af en forsker der åbenlyst ikke har fulgt
med i hvordan folkeskolen af i dag fungerer - det
er rent udsagt pinligt at læse hans
kvababbelser -men nu er han jo også pensionist -
eller tæt ved, så han kan skrive hvad pokker han
vil uden at skulle konfronteres med virkeligheden.
Projektopgaver er jo ikke nær den eneste
undervisningsform der anvendes, jeg jeg vil endda
hævde med rette at den sjældent er anvendt kun i
enkelte tilfælde i forbindelse med den
obligatoriske projektopgave - at tage æren for at
det var ham og hans kammersjukker der satte det
hele i gang og "smadrede" den sorte skole, er
temmelig enfoldigt - det er at pynte sig med lånte
fjer. Han var ikke ene om at give den sorte skole
baghjul,og heldigvis for det - den sorte skole med
sin udenadlæren og terperi vil ikke du i dag. Det
er igen og igen det der må understreges at man
ikke kan benytte fortidens løsninger til nutidens
udfordringer, men når man bliver gammel, hænder
det jo med at man bliver senil.

Man bliver ikke klogere eller mere vidende af at
lære tingene udenad - tværtimod hindrer man en
kritisk stillingtagen til tingene, men det passer
jo udmærket i magthavernes kram - islamisk eller
ej. Det er en dybt reaktionær tankegang der
overhovedet ikke tager hensyn til den gedigne
forskning og den erfaring man har med
uddannelsessystemet i folkeskolen. Man kan klandre
den for mange ting, men fjolsets kronik er pladder
fra ende til anden. Den svarer til at man for
nogle år siden havde to seminarielektorer i
samfundsfag der ikke kunne forstå at eleverne i
folkeskolen ikke var mere vidende om samfundet når
de trods alt havde mellem 5- og 7 lektioner om
ugen i faget. Dette var fuldkommen forfejlet- der
var ingen skole i hele Danmark der havde det fag
med så mange timer - de fleste kørte (og kører) på
mindstetimetallet, der er 1 lektion om ugen, men
det var mig umuligt at komme til orde i Tanten og
forklare dem at de var fulde af løgn - for det
passede ikke i Tantens "redaktionelle" linje.
På samme måde vil det være umuligt at komme til
orde i Polemikken for at forklare det førnævnte
fjols at tingene faktisk ikke er skruet sådan
sammen som han hævder. De fleste skoler havde i
50'erne i tiårene derefter flere timer i fx dansk
end man har i dag - og timerne var længere (50
minutter). At påstå at man så lærte mere dengang
end nu, er faktisk udokumenteret, men det kan
dokumenteres at man havde længere tid til at lære
mindre end i dag hvor verden er mere kompleks og
hvor kravene til viden og selvstændighed er større
end dengang.

> [...]
> rejser sig op, og står bag deres stol, når en
> voksen kommer ind i
> klassen. Noget vi i folke- og gymnasieskolen

Det er en gang udvendig disciplin som ikke har
nogen gang på jorden - det har intet med læring at
gøre.
'

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-10 00:47

ahw <nix> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i
> meddelelsen

> Det er en gang udvendig disciplin som ikke har nogen gang på jorden - det
> har intet med læring at gøre.

Der er tale om udvendig disciplin, ja, men over for børn med en anden
kultur end den danske. Den giver automatisk læreren en autoritet som må
være ukendt i den danske skole - og synes åbenbart at virke for de børn
[muslimske indvandrerdrenge] som den danske, pædagogiske model
tydeligvis ikke virker på.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-08-10 13:47

On 2010-08-30 01:47, Per Rønne wrote:

> [...]
> være ukendt i den danske skole - og synes åbenbart at virke for de børn
> [muslimske indvandrerdrenge] som den danske, pædagogiske model

*Undgå* at røde får nogen som helst indflydelse på, hvad der skal
undervises i og hvordan - er den lære der står med flammeskrift over det
danske undervisningsapparat.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-10 07:13

> [...]
> være ukendt i den danske skole - og synes
> åbenbart at virke for de børn
> [muslimske indvandrerdrenge] som den danske,

Det er det rene vås - de fleste indvandrerbørn har
aldrig gået i andet end dansk folkeskole, så der
er ikke noget med disciplinkrise her af den grund.
Den eneste krise er når nogle indvandrerforældres
opdragelsesmetoder handler om at slå så meget som
muligt og så i øvrigt kere sig nada om en
almindelig adfærdsopdragelse - det ville ikke
hjælpe en Søren Pind om vi genindførte den "sorte
skole" - der har altid været ballademagere i
klasserne, også inden indvandrerne kom til landet,
og der har altid været børn der er hinsides
pædagogisk rækkevidde - det er ikke sært at der
også findes sådanne dysfunktionelle familier der
ikke evner at opdrage deres unger på fornuftig
vis, men svigter i den grad. Nogle af dem er
desværre selv blevet opdraget med klø og hårde ord
i stedet for samtaler og bestemte ord. Nogle er
ikke i stand til hverken at opdrage eller inddrage
børnene, og derfor disse konflikter, og hos de
indvandrerbørn der fx har ADHD er der lige så lidt
forståelse for det hos indvandrerforældrene som
hos danske forældre.
Jeg har tit og mange gange siddet over for en
dansk far der ikke ville acceptere at afkommet
skulle gå en klasse om (i første) på grund af
faglige problemer og udviklingsmæssige forhold, og
systemet er ikke gearet til at tage hånd om disse
børn, ligesom man i lovgivningen giver forældrene
alt for meget magt over deres børns trivsel ud fra
devisen "det er forældrenes ansvar" - det er meget
muligt, men når forældrene ikke altid lever op til
deres ansvar, og systemet ikke gør noget ved det,
fordi man har en for slap lovgivning, så skal det
ende galt for nogen.

Men det er vås at sige at "den danske, pædagogiske
model" ikke virker på indvandrerdrengene -det gør
den bestemt. Faktisk er der endda en hel del
indvandrerdrenge der både er høflige og
imødekommende og som - hvis de kvajer sig - er
hurtige til at sige undskyld. Og det er også dem
der kommer efter timen og takker for en god
time -også dem der ikke skal have karakterer. Så
drop nu dine fordomme og forhold dig til den
virkelige verden.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 31-08-10 08:15

On Tue, 31 Aug 2010 08:13:07 +0200, ahw wrote:

> ......nogle indvandrerforældres
> opdragelsesmetoder handler om at slå så meget som
> muligt............

Hva' fa'en. Arne er racist.

> ......ligesom man i lovgivningen giver forældrene
> alt for meget magt over deres børns trivsel......

Hvem fa'en skulle da ellers have den magt.? Staten.?

Fra : \"@'

Dato : 31-08-10 14:24

NEJ

solkongen Arne selvfølgelig

han kan virkelig skære igennem

just cut the crab

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Per Rønne

Dato : 31-08-10 10:07

ahw <nix> wrote:

> Men det er vås at sige at "den danske, pædagogiske model" ikke virker på
> indvandrerdrengene -det gør den bestemt.

Hvordan forklarer du så at opdeler man eleverne i grupperne »etnisk
»indvandrerdrenge«, så klarer indvandrerdrengene sig rigtigt dårligt i
folkeskolen, men rigtigt godt i indvandrerskolerne?

Dem der klarer sig næstdårligst er så de etnisk danske drenge. Er skolen
bare blevet indrettet med degnedøtre som målgruppe?

> [...]
> time -også dem der ikke skal have karakterer. Så drop nu dine fordomme og

Jeg har skam selv erfaring med at undervise også indvandrerdrenge. Og,
ja, langt de fleste har været »høflige og imødekommende«. De allermest
høflige var i øvrigt østasiater [thai'er] - her virkede det ganske
overdrevent. Men det er jo deres kultur ...

I øvrigt er udgangspunktet for denne tråd Malene Ps helt ureflekterede
indlæg ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-10 13:58

> [...]
> danske piger«, »etnisk danske
> drenge«, »indvandrerpiger« og
> »indvandrerdrenge«, så klarer indvandrerdrengene

Det er der intet belæg for - jeg har til dato ikke
set en eneste dokumentation for at det skulle være
tilfældet. Og det at nogle af dem går i
privatskoler, betyder blot at forældrene har de
pekuniære muligheder for det samt at de er vældig
interesseret i deres børns skolegang. Det ville de
også kunne opnå ved en almindelig folkeskole hvis
forældrene altså var interesseret levende i
skolegangen uden blot at ville sable den og dens
lærere ned.

> Dem der klarer sig næstdårligst er så de etnisk
> danske drenge. Er skolen
> bare blevet indrettet med degnedøtre som
> målgruppe?

Nej! Og dokumentation savnes.

> [...]
> høflige var i øvrigt østasiater [thai'er] - her
> virkede det ganske
> overdrevent. Men det er jo deres kultur ...

Hos os er der såmænd ikke nogen særlig forskel -
asiatiske børn kan være lige så frække eller
uhøflige om man vil, som danske børn. Og jeg har
både erfaringer for asiatiske, mellemøstlige og
meget nordiske børn.

> I øvrigt er udgangspunktet for denne tråd Malene
> Ps helt ureflekterede
> indlæg ...

Ja, og jeg gider ikke kommentere racistblondinens
tåbelige indlæg, hvorfor hun er blokeret. Derfor
læser jeg kun dem der ikke ligger i mit filter og
reagerer på disse.

Fra : Malene P

Dato : 31-08-10 14:17

"ahw" <nix> skrev i en meddelelse

> Ja, og jeg gider ikke kommentere racistblondinens tåbelige indlæg, hvorfor
> hun er blokeret. Derfor læser jeg kun dem der ikke ligger i mit filter og
> reagerer på disse.

Ja, du gider ikke kommentere virkeligheden, din syge stodder. Og iøvrigt er
du stadigvæk grim.

Malene P

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 31-08-10 14:54

On Tue, 31 Aug 2010 14:58:26 +0200, ahw wrote:

> Det er der intet belæg for - jeg har til dato ikke
> set en eneste dokumentation for at det skulle være
> tilfældet. Og det at nogle af dem går i

Ergo: Når Arne ikke har set det, så eksisterer det ikke.!!!!