MS Windows
briani 27239
Dynamisk disk
Fra : Ukendt

Dato : 02-09-10 10:26

Hej ..

En ven´s hardisk primær, er gået kold, han havde en anden disk til sine
data, (begge sata) Men nu kan jeg ikke tilgå data på den, efter instalering
af ny disk med os. Den kan ikke se den, i stifinder. Jeg kan se den med disk
managment (hvis det er det det hedder) der står den som dynamisk disk
ugyldig. Hvad gør jeg for at redde hans data ??
Har tilsluttet den en anden pc med usb adapter

Fra : jos

Dato : 02-09-10 11:22

Bo wrote:
> [...]
> den som dynamisk disk ugyldig. Hvad gør jeg for at redde hans data ??
> Har tilsluttet den en anden pc med usb adapter

Sæt den på en w7 maskine, højreklik på enheden, så kommer der en mulighed
for at aktivere den, husker ikke termen - aktiver, importer ell. lign. --
IKKE Partitioner eller formater

finn

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-10 13:08

"jos" <finn@home.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> for at aktivere den, husker ikke termen - aktiver, importer ell. lign. --

Det vil jeg prøve, har ikke en w 7 lige her, er samme funktion muligvis i
partition magic ?

Ja jeg kunne jo lige prøve, men det er et "støre" projekt, da jeg lige skal
finde en xp maskine, så hvis nogen ved det så bliver jeg glad

Fra : jos

Dato : 03-09-10 08:58

Bo wrote:
> [...]
>
> Ja jeg kunne jo lige prøve, men det er et "støre" projekt, da jeg
> lige skal finde en xp maskine, så hvis nogen ved det så bliver jeg

Du kan angiveligt også gøre det i en Win XP PROFFESSIONAL - STATIONÆR -
http://support.microsoft.com/kb/309044/EN-US/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-09-10 21:01

> Du kan angiveligt også gøre det i en Win XP PROFFESSIONAL - STATIONÆR -
> http://support.microsoft.com/kb/309044/EN-US/

Hele øvelsen gik vist ud på at redde data. På det link du sender beskriver
de jo netop, at data som skal reddes skal reddes inden man konverterer, så
mit bud vil være at en yderligere konvertering vil gøre skaden endnu
større - og derved vil det blive sværere at redde dataene.

Kurt

Fra : cykelsmeden

Dato : 06-09-10 08:22

Den 05-09-2010 22:01, Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> mit bud vil være at en yderligere konvertering vil gøre skaden endnu
> større - og derved vil det blive sværere at redde dataene.
Der er IKKE tale om konvertering!!
nævnte øvelse skriver intet på disken.
Den får bare systemet til at acceptere disken som "sin egen". En
dynamisk disk accepteres ikke umiddelbart af en anden windows uden denne
"import"

finn

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-10 13:13

"jos" <finn@home.dk> skrev i meddelelsen

Det var lige det der skulle til, højreklik i diskmgmt og importer fremmed
disk. Takker mange gange, pærenemt, når men lige ved det