Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
LR 3.2
Fra : Soeren Friberg

Dato : 31-08-10 17:03

Fra : /Peter

Dato : 31-08-10 19:18

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse
news:4c7d2797$0$50455$14726298@news.sunsite.dk...
> Til de uautomatiske:
> http://www.adobe.com/support/downloads/thankyou.jsp?ftpID=4789&fileID=4478

Hvad er det der skal til før LR virker med Canon CR2 filer?
Camera RAW eller er det indbygget LR version 3.2 ???

Fra : Soeren Friberg

Dato : 31-08-10 20:18

Den 31-08-2010 20:18, /Peter skrev:
> "Soeren Friberg"<hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse
>

> Hvad er det der skal til før LR virker med Canon CR2 filer?
> Camera RAW eller er det indbygget LR version 3.2 ???

Camera Raw er indbygget i LR og virker sammen med stort set alle typer
raw-filer - også cr2.

Detaljer findes her:
http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : /Peter

Dato : 31-08-10 20:19

> Camera Raw er indbygget i LR og virker sammen med stort set alle typer
> raw-filer - også cr2.
>
> Detaljer findes her:
> http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html

OK, manget tak.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 01-09-10 05:15

Den 31-08-2010 21:18, /Peter skrev:
> "Soeren Friberg"<hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse

> OK, manget tak.

Hvis du interesserer dig for modeller er det Camera Raw ver. 6.2, der er
indbygget.

Fra : emjeppesen

Dato : 01-09-10 08:03

Soeren Friberg skrev:

> [...]

Også Olympus E-3
Det undrer mig meget, at den ikke kender Olympus objektiver under Lens
Correction/ profile, men kun har Apple, Canon, Nikon, Sigma, Tamron
med på listen

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 01-09-10 08:47

"emjeppesen" <emj@> wrote in message

[8<8<8<]
> Også Olympus E-3
> Det undrer mig meget, at den ikke kender Olympus objektiver under Lens
> Correction/ profile, men kun har Apple, Canon, Nikon, Sigma, Tamron
> med på listen

Apple ?
Det ser jeg ikke - laver de objektiver ?

Jeg ser Canon, Nikon, Pentax, Samsung, Schneider, Sigma, Sony, Tamron og
Zeiss.
Mon ikke det er et udtryk for markedsandele blandt den primære målgruppe for
Lightroom, så de prøver at gøre flest glade først ?

De har angiveligt udvidet listen med 150 objektiver i opdateringen fra 3.0
til 3.2.
Jeg bemærkede at de havde tilføjet Canon 100-400.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : emjeppesen

Dato : 01-09-10 09:45

Mogens Hansen skrev:

> [...]
>Mon ikke det er et udtryk for markedsandele blandt den primære målgruppe for
>Lightroom, så de prøver at gøre flest glade først ?

Det kan jeg ikke tro. I Amerika er Olympus et stort navn.

>De har angiveligt udvidet listen med 150 objektiver i opdateringen fra 3.0
>til 3.2.
>Jeg bemærkede at de havde tilføjet Canon 100-400.

Jov, men jeg har altså et Olympus 3 )

Hilsen emj

--

lamaguf.dk

Fra : Allan

Dato : 01-09-10 11:34

Den 01-09-2010 10:44, emjeppesen skrev:

> Det kan jeg ikke tro. I Amerika er Olympus et stort navn.

> Jov, men jeg har altså et Olympus 3 )
>
> Hilsen emj
>
> --
>
> lamaguf.dk
Mon det måske også kan hænge sammen med at adobe er interesseret i at
"fællesskabet" laver en masse linseprofiler og gør offentlige tilgængelige.
http://labs.adobe.com/technologies/lensprofile_creator/

Aben

Fra : Allan

Dato : 01-09-10 11:36

Den 01-09-2010 12:33, Allan skrev:

> Mon det måske også kan hænge sammen med at adobe er interesseret i at
> "fællesskabet" laver en masse linseprofiler og gør offentlige tilgængelige.
> [...]
Hovsa jeg glemte lige en link til fællesskabet:

http://forums.adobe.com/community/labs/lensprofile_creator/

Fra : emjeppesen

Dato : 01-09-10 13:09

Allan skrev:

>Mon det måske også kan hænge sammen med at adobe er interesseret i at
>"fællesskabet" laver en masse linseprofiler og gør offentlige tilgængelige.
>http://labs.adobe.com/technologies/lensprofile_creator/

OK
Jeg er ikke så skrap til engelsk, at jeg får noget ud af at læse det
link.
Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 01-09-10 13:07

Mogens Hansen skrev:

>Apple ?
>Det ser jeg ikke - laver de objektiver ?

Det er til Iphone

Hilsen emj
--

lamaguf.dk