MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med et logon på egen PC
Fra : Claus Hansen

Dato : 02-09-10 07:25

Hej, på egen PC med Vista har jeg det problem at jeg pludselig ikke kan
logge mig på en bestemt debatside på nettet. Der er ikke problemer med logon
de andre sider jeg bruger det på. Jeg kan logge mig på siden fra anden
computer uden problemer. Kan det være et eller andet i Windows på egen PC?

Jeg har prøvet at fjerne midertidige internetfiler og sågar lavet en
systemgendannelse til før det gik skævt med logon på sitet. Det har heller
ikke hjulpet.

Mvh
Claus

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-09-10 07:41

On Thu, 2 Sep 2010 08:24:55 +0200, "Claus Hansen"
<clausehansen@skrivejdette.vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>de andre sider jeg bruger det på. Jeg kan logge mig på siden fra anden
>computer uden problemer. Kan det være et eller andet i Windows på egen PC?

Ikke sikkert, men hvad fejlmeddelse får du ?
Skriver du selv brugernavn/password til logon eller hjælper PCen dig
med det ?
Det kan være at den IP adresse du bliver præsenteret med ude på
internettet er blevt blacklistet, så er der nogle sites der "ikke vil
lege med dig".

/Hans

Fra : Claus Hansen

Dato : 02-09-10 10:09

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev

> [...]
> Det kan være at den IP adresse du bliver præsenteret med ude på
> internettet er blevt blacklistet, så er der nogle sites der "ikke vil

Får ingen fejlmeddelelse derinde på debatforummet. Men PC´eren hjælper til
med at logge på. Her har jeg gentagne gange chekket at det er de rigtige
info der kommer ind. Hvad kan der evt. gøres her for at afhjælpe?

Det med IP-adressen lyder måske som en mulighed? Da det er meget er et
debatforum, kunne det godt være tilfældet. Mit spørgsmål går nu på om det
kan ske udefra, da jeg har snakket med webmaster.

Mvh
Claus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-09-10 10:16

Den 02-09-2010 11:08, Claus Hansen skrev:

> Får ingen fejlmeddelelse derinde på debatforummet.

Sker der slet ikke noget, når du klikker på log-in-knappen?

> Men
> PC´eren hjælper til med at logge på. Her har jeg gentagne
> gange chekket at det er de rigtige info der kommer ind. Hvad
> kan der evt. gøres her for at afhjælpe?

Den automatiske log-in kan gemmes på to måder. Hvis siden
gemmer log-in'et, gøres det i en cookie, og du kan i så fald
prøve at slette cookies til den pågældende side. Hvis din
browser gemmer log-in'et kan du finde oplysningerne og
slette dem i browserens indstillinger for gemte adgangskoder.

Ingen af delene har betydning, hvis du logger ind ved
manuelt at indtaste log-in-oplysningerne.

> Det med IP-adressen lyder måske som en mulighed?

Jeg tror det ikke, da du i så fald normalt ville få en
besked om, at du er blokeret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Claus Hansen

Dato : 02-09-10 11:25

Jeg siger mange tak for svarene Det viste sig ganske rigtigt at være
cookies og midlertidige internetfiler der skulle slettes. Og desuden brug af
firefox, som er en fin browser.

Mvh
Claus