MS Windows
briani 27239
For lidt ram i 64 bit system
Fra : Henning Laursen

Dato : 30-08-10 16:25

Hej NG.
Jeg kører med Win7 Ultimate 64 bit. Har monteret 4 GB. ram, men i system
står der:
Installeret hukommelse 4,00 BG ram (3,00 GB kan bruges).
Er der nogen der har en forklaring på det?

Mvh. Henning

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 30-08-10 16:39

On Mon, 30 Aug 2010 17:25:16 +0200, "Henning Laursen"
<henninglad@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>står der:
>Installeret hukommelse 4,00 BG ram (3,00 GB kan bruges).
>Er der nogen der har en forklaring på det?

Hvad siger din MB fabrikant omkring 64 bit OS og rammængde ?

/Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-08-10 16:43

Henning Laursen skrev:

>Installeret hukommelse 4,00 BG ram (3,00 GB kan bruges).

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=14&tid=517187 der i, er der
forslag til løsning

Fra : Henning Laursen

Dato : 30-08-10 17:03

Mange tak for hurtigt svar.
Jeg fandt løsningen i den gruppe du linkede til. Nu har jeg mine 4 GB ram.

Vh.Henning

Fra : Henning

Dato : 30-08-10 17:12

On Mon, 30 Aug 2010 18:02:40 +0200, "Henning Laursen"
<henninglad@yahoo.dk> wrote:

>Mange tak for hurtigt svar.
>Jeg fandt løsningen i den gruppe du linkede til. Nu har jeg mine 4 GB ram.

Vil du løfte sløret for os andre??

Fra : Henning Laursen

Dato : 30-08-10 18:09

Ja det vil jeg da godt.
Jeg fulgte den anvisning der sagde: Muligvis er det memory remap
indstillingen. Prøv i din bios at gå ind under Advanced -> Chipset
Configuration og leg med Memory Remap indstillingen.
Remapping var desablet. Skal være enable.

Vh. Henning