USB-pind fra Mac til Windows og tilbage ig~
Fra : Steen

Dato : 02-09-10 07:17

Jeg havde en USB-stick med over til en kammerat. Den var formatteret på
min Mac (FAT 32). Han kunne ikke se en dyt på den, så han formatterede
den på hans Windows Vista.
Da jeg kommer hjem, ser jeg at pinden er delt i to partitioner, en FAT
32 (som jeg nok oprindelig har lavet) samt en lille FAT 16. Hvordan mon
det lige er gået til?

Hvis jeg ikke engang kan formattere i FAT via mit diskværktøj, hvordan
skal jeg så sikre mig at filerne kan vises på både Mac og Windows?
--
Steen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-09-10 16:04

isteen@gmail.com (Steen) writes:

> Hvis jeg ikke engang kan formattere i FAT via mit diskværktøj, hvordan
> skal jeg så sikre mig at filerne kan vises på både Mac og Windows?

Det er vist det der GUID-partitionering der forvirrer Vista.

Du skal bruge Computer -> Manage på en Windowsmaskine og der slette alle
partitioner på dimsen så den er HELT blank. Herefter opretter du EN
fat32 partition og bruger dén.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 16:38

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100901 <nospam0002+20100901@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Du skal bruge Computer -> Manage på en Windowsmaskine og der slette alle
> partitioner på dimsen så den er HELT blank. Herefter opretter du EN

du kan også vælger MBR som partitions type på mac i Disk Util.

/thomas

Fra : Steen

Dato : 02-09-10 17:55

> du kan også vælger MBR som partitions type på mac i Disk Util.
>
> /thomas

Synes kun jeg kan vælge mellem diverse Mac OS og MS-DOS (FAT) formater i
Diskværktøj........
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 18:08

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Synes kun jeg kan vælge mellem diverse Mac OS og MS-DOS (FAT) formater i
> Diskværktøj........

Det er under formatinerg .. du skal ind under partition for at få de
valg.

/thomas

Fra : Steen

Dato : 02-09-10 21:50

> Det er under formatinerg .. du skal ind under partition for at få de
> valg.
>
> /thomas

Okay, jeg kigger - tak for info
--
Steen

Fra : Jesper

Dato : 03-09-10 11:44

> [...]

> Hvis jeg ikke engang kan formattere i FAT via mit diskværktøj, hvordan
> skal jeg så sikre mig at filerne kan vises på både Mac og Windows?

HUSK altid at vælge 1 partition ved formattering, ellers laver den 2: En
lille en på 200 mb og en stor.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.