Kan Imovie downloades ??
Fra : jagge

Dato : 01-09-10 19:06

Hey

Af en eller anden grund er Imovie blevet slettet på min maskine. Det er
muligt jeg selv har gjort det men det kan jeg simpelthen ikke forstå.

Det er en meget ny installation og jeg har brugt programmet.... Anyway
nu sidder jeg på den anden side af kloden den næste måned og har brug
for programmet og har IKKE taget os 10.6 disken med. Er der nogen steder
hvor det kan downloades hos Apple. Jeg har jo 10.6 så der burde ikke
være tvivl om rettigheder ?

MVH

Jakob

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-09-10 19:14

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> Hey
>
> Af en eller anden grund er Imovie blevet slettet på min maskine. Det er
> muligt jeg selv har gjort det men det kan jeg simpelthen ikke forstå.

Det er nok bare genvejen der er røget. Kig i /Applications.

> for programmet og har IKKE taget os 10.6 disken med. Er der nogen steder
> hvor det kan downloades hos Apple. Jeg har jo 10.6 så der burde ikke

10.6 giver ikke iMovie. Det er en del af iLife, som oftest er
installeret på nye maskiner. Du må have fat i dine gamle DVD'ere.

Ellers koster det 600 kroner i den nærmeste Apple-biks.

Fra : jagge

Dato : 02-09-10 09:54

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100901 <nospam0002+20100901@gmail.com> wrote:

> [...]
> installeret på nye maskiner. Du må have fat i dine gamle DVD'ere.
>
> Ellers koster det 600 kroner i den nærmeste Apple-biks.

Ahhh så forstår jeg bedre. DVS jeg skal have fat i mine 10.5 CD'er. Den
er blevet installeret via overførselsassistenten så. Nå men jeg fatter
ikke at den er røget ud men det er den. har checket også i
programmer... Nå jeg må kigge på nettet.

MVH

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-09-10 18:33

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> ikke at den er røget ud men det er den. har checket også i
> programmer... Nå jeg må kigge på nettet.

Jeg tør næsten ikke nævne det, men det er jo lige det, Time Machine er
lavet til. Hvis man pludselig mangler noget, kan man lige gå tilbage til
dengang, man havde det, og så hente det frem igen. Desværre er det jo
nok ikke en mulighed for dig, hvis du er langt hjemmefra.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 18:40

> [...]
> dengang, man havde det, og så hente det frem igen. Desværre er det jo
> nok ikke en mulighed for dig, hvis du er langt hjemmefra.

der er også mange som ekskluderer deres system og program biblioteker
.... (som mig f.eks.)

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-09-10 19:15

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Jeg har jo 10.6 så der burde ikke
> være tvivl om rettigheder ?

iMovie følger ikke med 10.6. Den følger dog ofte med en ny Mac på dennes
install-cd.

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-10 19:20

> [...]

> for programmet og har IKKE taget os 10.6 disken med. Er der nogen steder
> hvor det kan downloades hos Apple. Jeg har jo 10.6 så der burde ikke

nej .. den følger med maskin DVD'erne .. ikke retail OS X .. og fden kan
ikk downloades

/thoms

Fra : Lyrik

Dato : 02-09-10 04:55

On 1 Sep., 20:06, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:
> [...]
> for programmet og har IKKE taget os 10.6 disken med. Er der nogen steder
> hvor det kan downloades hos Apple. Jeg har jo 10.6 så der burde ikke
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen så skule der ikke være noget i vejen for at hente den selv. Prøv
her omkring:
http://www.megaupload.com/?d=AS8C9ZE4

Hilsen
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-09-10 18:44

> der er også mange som ekskluderer deres system og program biblioteker
> ... (som mig f.eks.)

Det er da vel ikke så smart? Harddisken skal bare være stor nok!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 18:49

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100902 <nospam0002+20100902@gmail.com> wrote:

> Det er da vel ikke så smart? Harddisken skal bare være stor nok!

jeg har ingen behov for at backe mit system eller programmer op .. det
har jeg et image eller en komplet klon liggende i en skuffe til ..

/thomas

Fra : Jon

Dato : 02-09-10 21:54

> jeg har ingen behov for at backe mit system eller programmer op .. det
> har jeg et image eller en komplet klon liggende i en skuffe til ..

Men da er det jo bare den du skal ha i stedet.
De fleste av oss (tror jeg) benytter TM også til det.
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc