Apple Special Event - live - god kvalitet
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-09-10 18:19

Det kan godt være at live streaming kræver iOS eller 10.6, og dermed
udelukker en del macbrugere, men det kører godt nok også meget meget
bedre end jeg tidl. har oplevet live streaming fra Apple events.

P.S. og der er spændende nyt fra Jobs og co.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-10 21:22

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Det kan godt være at live streaming kræver iOS eller 10.6, og dermed
> udelukker en del macbrugere, men det kører godt nok også meget meget
> bedre end jeg tidl. har oplevet live streaming fra Apple events.

Macbrugere? De udelukker skam en hel del computerbrugere

> P.S. og der er spændende nyt fra Jobs og co.

Jeg sidder og ser det nu. Det er som sædvanligt underholdende og
medrivende, og produkterne ser rigtig gode ud. Desværre kan softwaren
ikke downloades endnu, men det kommer nok snart.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-10 21:37

> Jeg sidder og ser det nu. Det er som sædvanligt underholdende og
> medrivende, og produkterne ser rigtig gode ud. Desværre kan softwaren
> ikke downloades endnu, men det kommer nok snart.

Og der var ingen ny iLife, som der havde været rygter om. Endda med et
mystisk program. Der kom dog ny iTunes, og det er da en del af iLife.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 01-09-10 22:14

Henrik Münster skrev:

> Og der var ingen ny iLife, som der havde været rygter om. Endda med et
> mystisk program. Der kom dog ny iTunes, og det er da en del af iLife.

Den Nye Ipod Nano er godt nok lækker!

Selvom jeg har en Iphone så må jeg bare eje sådan en nano. Hvor er det
lækkert design.

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-10 22:16

Jesper Mehlsen <nospam@nospam.dk> wrote:

> Den Nye Ipod Nano er godt nok lækker!
>
> Selvom jeg har en Iphone så må jeg bare eje sådan en nano. Hvor er det
> lækkert design.

Jeg har det lige netop omvendt .. min iPhone dækker _alt_ hvad jeg
brugte en iPod til i "gamle" dage ...

Så min dom over iPod's er et stort rungende "meh"

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-10 22:25

> Jeg har det lige netop omvendt .. min iPhone dækker _alt_ hvad jeg
> brugte en iPod til i "gamle" dage ...
>
> Så min dom over iPod's er et stort rungende "meh"

Jeg synes heller ikke rigtig, jeg har brug for en iPod, men de bliver nu
ellers lækrere og lækrere. Jeg fik engang en iPod, men jeg vænnede mig
aldrig rigtig til at bruge den. Det med at gå med øretelefoner på er
ikke lige mig. Så fik jeg en bil med tilslutning for iPod. Se, det var
jo smart, for jeg hører da musik i bilen. Tre måneder efter var min iPod
stjålet efter et indbrud i bilen. Jeg overvejer at tage en af vores
udtjente iPod med slidt batteri og placere den i bilen.
Der er ingen, der har nævnt, at iPod nano har mistet kameraet.
Jeg kan også se, at den gode gamle iPod classic findes endnu med 160 GB.
Den kan ikke så meget, men der er godt nok meget plads i den. Den blev
slet ikke nævnt i aften. Skulle jeg have en iPod, kunne jeg godt finde
på at vælge den. Den kan rumme al min musik. En lille iPod shuffle er
sådan set også smart, hvis man f.eks. skal have den med på løbeturen.
Den er jo lille og let. Og så er den så billig, at hvis man taber den
eller ødelægger den med vand, så behøver man ikke græde sig i søvn om
natten.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-10 22:31

> [...]
> udtjente iPod med slidt batteri og placere den i bilen.
> Der er ingen, der har nævnt, at iPod nano har mistet kameraet.

jo, men til gengæld har iPod Touch fået _2_ kamera ... så det går vist
op ..

> [...]
> slet ikke nævnt i aften. Skulle jeg have en iPod, kunne jeg godt finde
> på at vælge den. Den kan rumme al min musik.

Den er der så længe der er salg i den .. den "koster" jo ikke noget at
have på programmet.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-10 22:44

> Den er der så længe der er salg i den .. den "koster" jo ikke noget at
> have på programmet.

Den blev bare slet ikke nævnt eller vist på familiebilledet. Det er da
diskriminerende.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-10 22:49

> Den blev bare slet ikke nævnt eller vist på familiebilledet. Det er da
> diskriminerende.

det er da næsten værre at den lille tykke nano blev vist, men ikke nævnt
.... ;)

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-10 22:20

> [...]

> bedre end jeg tidl. har oplevet live streaming fra Apple events.
>
> P.S. og der er spændende nyt fra Jobs og co.

.... og et Apple TV (og iTunes generelt) som stadig ikke har film og TV
serier i danmark er også skuffende (omend ikke overraskende)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-10 22:27

> ... og et Apple TV (og iTunes generelt) som stadig ikke har film og TV
> serier i danmark er også skuffende (omend ikke overraskende)

Vi har aftalt, at det venter, til vi får købt en fladskærm i stuen.
Foreløbig holder vores gode gamle B&O, og det har jo ikke HDMI.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-10 22:31

> Vi har aftalt, at det venter, til vi får købt en fladskærm i stuen.
> Foreløbig holder vores gode gamle B&O, og det har jo ikke HDMI.

Du vælger virkelig skod produkter der ser pæne ud hva .. både med dine
biler og med dit fjernsyn ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-10 22:44

> Du vælger virkelig skod produkter der ser pæne ud hva .. både med dine
> biler og med dit fjernsyn ;)

Rønnebærrene er sure, sagde ræven...

Hvis du gerne vil have film og tv-serier i iTunes her i Danmark, så
skulle du tage at tale pænt til mig. Som sagt har jeg fået en aftale om,
at det bare kan vente, til vi får en fladskærm og kan få glæde af Apple
TV.
--
Henrik "Rigtige biler har en vildkat på køleren" Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-10 22:49

> [...]
> skulle du tage at tale pænt til mig. Som sagt har jeg fået en aftale om,
> at det bare kan vente, til vi får en fladskærm og kan få glæde af Apple

så vil jeg næsten sponsorere et nyt fjernsyn til jer ... ;)

/thomas

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 01-09-10 22:55

Henrik Münster skrev:

> [...]
> skulle du tage at tale pænt til mig. Som sagt har jeg fået en aftale om,
> at det bare kan vente, til vi får en fladskærm og kan få glæde af Apple
Haha, tålmodighed er en dyd og godt du har rigeligt af det.

:D

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-09-10 15:59

> Jeg har det lige netop omvendt .. min iPhone dækker _alt_ hvad jeg
> brugte en iPod til i "gamle" dage ...
>
> SÃ¥ min dom over iPod's er et stort rungende "meh"

Din iPhone er en iPod Touch...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 16:38

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100901 <nospam0002+20100901@gmail.com> wrote:

> Din iPhone er en iPod Touch...

tjo .. jeg siger jo bare hvad jeg synes .. der er ingen der har sagt at
det passer på andre end mig selv ;)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-09-10 16:00

> ... og et Apple TV (og iTunes generelt) som stadig ikke har film og TV
> serier i danmark er også skuffende (omend ikke overraskende)

Rygterne vil vide at den nye AppleTV ikke kommer i Danmark fordi Apple
er blevet træt af at rettighedsindehavnere ikke vil lege.

Bemærk at den findes i den tyske Apple.de, men ikke den danske, hvor den
gamle AppleTV til gengæld er kommet på udsalg.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 16:38

> [...]

> Bemærk at den findes i den tyske Apple.de, men ikke den danske, hvor den
> gamle AppleTV til gengæld er kommet på udsalg.

hvor meget på udsalg ?

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 02-09-10 17:19

On 2010-09-02 17:38:22 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Thorbjørn Ravn Andersen, 20100901 <nospam0002+20100901@gmail.com> wrote:
>
> hvor meget på udsalg ?
>
> /thomas

1.499,-

Men sig mig den nye sorte er den helt uden HD nu?? Ja undskyld at jeg
flasher min uvidenhed..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 17:22

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> 1.499,-
>
> Men sig mig den nye sorte er den helt uden HD nu?? Ja undskyld at jeg
> flasher min uvidenhed..

Den kan afspille 720p HD ligesom den gamle ..

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 02-09-10 17:24

On 2010-09-02 18:21:41 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Den kan afspille 720p HD ligesom den gamle ..
>
> /thomas

Hvad er så fordelen ved den nye, ud over den er sort og billigere????

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 17:26

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Hvad er så fordelen ved den nye, ud over den er sort og billigere????

I Danmark ? ... ingen endnu. Processorern burde være hurtigere og kunne
klare bedre bitrates uden at hakke (noget som den gamle godt kan gøre)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-09-10 18:33

Nej, den har ingen harddisk.

Er det ikke nok? Den er også billigere.

> I Danmark ? ... ingen endnu. Processorern burde være hurtigere og kunne
> klare bedre bitrates uden at hakke (noget som den gamle godt kan gøre)

Nu hørte jeg kun efter med at halvt øre, da den ikke er relevant for
mig. Noget af det nye er vel, at man kan streame film fra Netflix og
leje film hos Apple. Man kan også streame film, tv, musik og billeder
fra ens Mac. Ja, man kan også streame fra sin iPhone, iPad eller iPod
touch med AirPlay. Nu har jeg ikke helt styr på, hvad den gamle kunne,
men alt det kan den vist ikke.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 18:40

> [...]
> fra ens Mac. Ja, man kan også streame fra sin iPhone, iPad eller iPod
> touch med AirPlay. Nu har jeg ikke helt styr på, hvad den gamle kunne,

Den gamle kan også streame fra en mac/pc med iTunes. Det er rigtigt at
streaming fra iPad/iPhone er nyt. Det samme med netflix.

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-09-10 16:51

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100901 <nospam0002+20100901@gmail.com> wrote:

> Rygterne vil vide at den nye AppleTV ikke kommer i Danmark fordi Apple
> er blevet træt af at rettighedsindehavnere ikke vil lege.

Hvis de lavede en aftale med DR om at streame deres kanaler, så lugtede
det da lidt af fisk.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 17:21

> Hvis de lavede en aftale med DR om at streame deres kanaler, så lugtede
> det da lidt af fisk.

måske .. men den virkelige madding er "high profile" TV serier ... Lost,
Mad Men, Glee osv. osv.

Who cares om DR's indhold kommer på Apple TV ... det er tilgængeligt på
alle mulige andre måder allerede.

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 02-09-10 17:26

On 2010-09-02 17:00:19 +0200, nospam0002+20100901@gmail.com (Thorbjørn
Ravn Andersen, 20100901) said:

> Rygterne vil vide at den nye AppleTV ikke kommer i Danmark fordi Apple
> er blevet træt af at rettighedsindehavnere ikke vil lege.

Hvordan kan det være at rettighedshaverne er så meget mere
bagudstræberiske i DK end i f.eks. tyskland. Det må vel være en fordel
at få sine produkter ud til så mange som muligt??

Der må være en forklaring, nok ikke fornuftig imo men dog en forklaring?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 17:29

> [...]

> at få sine produkter ud til så mange som muligt??
>
> Der må være en forklaring, nok ikke fornuftig imo men dog en forklaring?

Apple vil gerne køre deres $0.99 pr. afsnit deal .. de danske
rettighedshavere vil nok have at de selv kan bestemme prisen ..

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-09-10 17:06

> hvor meget på udsalg ?
>
> /thomas

Du kan da selv se efter. 1500 bobs for 160 Gb udgaven.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 17:21

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100901 <nospam0002+20100901@gmail.com> wrote:

> Du kan da selv se efter. 1500 bobs for 160 Gb udgaven.

jo, men jeg er doven ;)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-09-10 18:19

> jo, men jeg er doven ;)

Det er også udmattende at holde sig på toppen mht antal indlæg i timen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-09-10 18:20

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> writes:

> Men sig mig den nye sorte er den helt uden HD nu?? Ja undskyld at jeg
> flasher min uvidenhed..

Jep - check målene:

Höhe:
2,29 cm
Breite:
9,91 cm
Tiefe:
9,91 cm
Gewicht:
0,27 kg

Den er til at streame med.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-09-10 18:21

> [...]

> bagudstræberiske i DK end i f.eks. tyskland. Det må vel være en fordel
> at få sine produkter ud til så mange som muligt??

Profitmaksimering. Sværere er den ikke.

De vil nok ikke nøjes med det Apple vil give.

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 02-09-10 19:44

On 2010-09-02 19:20:56 +0200, nospam0002+20100902@gmail.com (Thorbjørn
Ravn Andersen, 20100902) said:

> Profitmaksimering. Sværere er den ikke.
>
> De vil nok ikke nøjes med det Apple vil give.

Jo det forstår jeg skam godt, men de skal ikke udvikle en platform
eller for den sags skyld lave noget, aflever blot grej, og vent på at
pengene ruller ind på bogen! Alternativet er så.............???? Nå nej
der er ikke rigtig noget alternativ.... ;(

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 19:49

> [...]

> pengene ruller ind på bogen! Alternativet er så.............???? Nå nej
> der er ikke rigtig noget alternativ.... ;(

det er vist en meget naiv opfattlese af dagens medielandskab ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-09-10 19:54

> [...]

> pengene ruller ind på bogen! Alternativet er så.............???? Nå
> nej der er ikke rigtig noget alternativ.... ;(

De må formode at værdien af at sælge fysiske medier er så høj at de kan
tjene mere på dét.

Personligt ved jeg godt hvad jeg foretrækker - at kunne se den film jeg
har lyst til når det passer mig i en god kvalitet uden bøvl. At gå ud
af døren for at hente et fysisk medie et sted er bøvl.