iPhone multi multi
Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-09-10 10:18

Jeg har fået det tip at lukke helt for programmerne på iPhonen, med
hensyn til den del som findes i genvejslisten efter det har været åbent.
Det skulle spare batteriet en del. Men er gevinsten så stor? Jeg har
mange programmer som benytter lokalitet, selv Angry Bird har fået lov,
og de dukker derfor op på genvejslisten i "multitasken". Det er godt nok
omstændeligt at sidde og lukke en hel stribe dernede.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-10 10:48

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> og de dukker derfor op på genvejslisten i "multitasken". Det er godt nok
> omstændeligt at sidde og lukke en hel stribe dernede.

det burde du ikke skulle gøre ...

er kompasnålen synlig i status bar'en?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-09-10 11:18

> det burde du ikke skulle gøre ...
>
> er kompasnålen synlig i status bar'en?

Nej, kompasnålen er ikke i statusbaren.

Men hvad foretager det sig bag docken, selv når jeg synes jeg har lukket
programmet?

Jeg er helt vild med det kompas, det bliver spændende at se om det dur
til noget. Blev fornyligt spurgt af en fuldpakket jyde på mc hvad vej
Rådhuspladsen lå, om han kørte mod syd eller nord. At tage bestik af
nord og syd i byen er træls uden hjælpemidler.

Genvejen bag docken: Jeg kan ikke tvinge dem frem, så jeg har nok ikke
helt fanget hvordan en masse pludseligt er aktive der. Men det mønster
jeg kunne se var, at alle brugte lokalitetsfunktionen. Hvorfor jeg slog
den fra. Men når jeg nu prøver at slå den til igen, sker der ikke det
forventede: at alle programmer med lokalitetsfunktion dukker op.
Men nu skal man også tage med et gran salt hvad jeg kommer med, da jeg
kun har haft den en uge.

Jeg har lige prøvet at slå WiFi til og fra, og dernæst bladret dernede
igen. Hvad hedder det område bag docken? (Man dobbeltklikker på home.)

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-10 11:20

Hej,

> Men hvad foretager det sig bag docken, selv når jeg synes jeg har lukket
> programmet?

Du behøver ikke bekymre dig så meget om det. Det er helt normalt at
programmerne ligger det. Normalt har det ikke den store effekt, hvis
nogen, på batteriforbruget. Det er hele ideen med det.

Du bør kun bekymre dig om det, hvis du oplever nogen specifikke
problemer med årsag deri - fx hvis nu dit batteri blev drænet på den
halve tid eller lign.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-10 11:26

> Nej, kompasnålen er ikke i statusbaren.
>
> Men hvad foretager det sig bag docken, selv når jeg synes jeg har lukket
> programmet?

ikke en skid, med mindre det laver noget gps tracking, holder en VoIP
forbindelse åben eller streamer lyd.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-10 15:17

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har lige prøvet at slå WiFi til og fra, og dernæst bladret dernede
> igen. Hvad hedder det område bag docken? (Man dobbeltklikker på home.)

Apple refererer kun til den som "listen over de seneste programmer". På
samme måde står der blot i manualen, at man kan slette programmer fra
listen ved at holde fingeren på dem, til de begynder at vibrere, og
derefter trykke på det lille minus ved ikonet. Der står ikke noget om,
at programmerne er åbne i baggrunden, eller at man lukker dem ved at
slette dem fra listen.
I dag slukkede jeg min telefon, da jeg var nede på
intensivafdelingen. Da jeg tændte den igen lå alle programmerne stadig i
listen over de seneste programmer. Jeg havde ellers forventet, at den
var tom.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-10 15:18

> [...]
> intensivafdelingen. Da jeg tændte den igen lå alle programmerne stadig i
> listen over de seneste programmer. Jeg havde ellers forventet, at den

Nemlig. De fleste af de programmer kører nemlig slet ikke ... de er bare
"frosset" i den stand som de var da de blev afsluttet.

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-09-10 07:30

> Nemlig. De fleste af de programmer kører nemlig slet ikke ... de er bare
> "frosset" i den stand som de var da de blev afsluttet.
>
> /thomas

Altså ikke noget med en garbage collector man har glemt, men det er
simpelthen hjertet at have styr på?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 07:35

> Altså ikke noget med en garbage collector man har glemt, men det er
> simpelthen hjertet at have styr på?

jeg er ikke helt med på hvad du mener ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-09-10 07:49

> jeg er ikke helt med på hvad du mener ?
>
> /thomas

Jeg forestiller mig at der fx skal være fuldstændigt styr på
hukommelsen, at der ikke resterer alt muligt og at der må være en eller
anden form for indkapsling af instanser af programmerne for at man kan
styre alle disse "parate" klumper af programmer.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 08:03

> [...]
> indkapsling af instanser af programmerne for at man kan styre alle disse

korrekt .. men du skal nu have styr på hukommelsen alligevel, også inden
iOS 4 ...

/thomas