Status iPhone4, igen, igen
Fra : Morten Lind

Dato : 31-08-10 13:24

I sidste uge slog jeg %-visningen af den tilbageværende batteritid til.

Søndag nat lagde jeg den til opladning, så den mandag(igår) morgen kl.:
03:00 var opladet 100%.

Siden har den ikke været i et stik, og jeg har tænkt mig at se,
hvorlænge den holder.

Vi nærmer os 36 timer, og jeg har ikke sparet på forbruget.

Pro tempus er der ifølge telefonen 47% batteritid tilbage.

En useriøs konklusion kunne være, at den kan holde tre døgn?

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-10 16:30

> I sidste uge slog jeg %-visningen af den tilbageværende batteritid til.

Kan man det? Min plejer at sige, når der er 20% tilbage og siden 10%. Så
begynder jeg at gå i panik, for det er altid på et tidspunkt, hvor det
er svært at nå en oplader. Som nu i søndags, hvor jeg skulle køre fire
drenge på 10 år til Aars for at spille tennis, og jeg opdagede, at en
Tomtom holder ikke umiddelbart kan oplade en iPhone 4. Jeg havde bare
konstateret at den passede rent fysisk, og jeg havde ikke set på nettet,
at der kunne være problemer.

> [...]
>
> Pro tempus er der ifølge telefonen 47% batteritid tilbage.
>
> En useriøs konklusion kunne være, at den kan holde tre døgn?

Er det ikke dig, der plejer at kunne få en iPhone til at holde strøm
enormt længe? Du er ligesom de, der kan køre økonomikørsel i biler, og
som rask væk kører 2.000 km på en tankfuld.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 31-08-10 18:45

> Kan man det? Min plejer at sige, når der er 20% tilbage og siden 10%.

Ja, på en iPhone4 kan man i indstillinger vælge, at få vist %satsen ved
siden af batteriet i "æblemenuen" ude til højre.

> [...]
> Tomtom holder ikke umiddelbart kan oplade en iPhone 4. Jeg havde bare
> konstateret at den passede rent fysisk, og jeg havde ikke set på nettet,

Nåerh, stakkels dig - vær glad for at være sammen med ungerne, og vær
glad for, det var en søndag - tænk positivt - det véd jeg, du gør

> Er det ikke dig, der plejer at kunne få en iPhone til at holde strøm
> enormt længe? Du er ligesom de, der kan køre økonomikørsel i biler, og
> som rask væk kører 2.000 km på en tankfuld.

Jo, du har ret - men mine tidligere betragtninger vedrørte iPhone 3G -
jeg sprang næste model over, og har nu en 4´er, så det er dén, jeg
afprøver.

Iøvrigt har du også ret i, at jeg er tæt på at være ekspert i
økonomikørsel, men så har jeg ikke "fønen" med

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-10 20:43

> Ja, på en iPhone4 kan man i indstillinger vælge, at få vist %satsen ved
> siden af batteriet i "æblemenuen" ude til højre.

Jeg må hellere lade være. Så skal jeg bare på lykkepiller. Så snart den
første bjælke forsvinder i en batteriindikator, begynder jeg ar blive
nervøs. Jeg har til gengæld altid brug %-visning på mine bærbare
computere. Jeg synes, at resttiden er så beregnet og teoretisk, at man
alligevel dårligt kan regne med den.

> Nåerh, stakkels dig - vær glad for at være sammen med ungerne, og vær
> glad for, det var en søndag - tænk positivt - det véd jeg, du gør

Det var ikke for at være negativ. Jeg var helt konkret bange for at fare
vild, hvis vi løb tør for strøm. Heldigvis havde min søn arvet min gamle
iPhone 3G, så vi kunne sætte den i laderen. Hold da op, hvor er den bare
langsom. En iPhone 4 fungerer bare, som den skal, men en iPhone 3G og
især med iOS4 er ulideligt langsom. Tomtom navigation er minutter om at
vågne, visse af sønnens kammerater ringede jævnligt og afbryd
navigationen. Heldigvis vandt drengene alle tenniskampene, så vi havde
noget at glæde os over. Selv om det ikke bare gælder om at vinde, så er
det trods alt sjovest.

> Iøvrigt har du også ret i, at jeg er tæt på at være ekspert i
> økonomikørsel, men så har jeg ikke "fønen" med

Vi tog landevejen til Aars. Så sparede vi godt 70 km hver vej og kørt
over 20 km/l. Det må da være godt for miljøet. Ellers er det godt nok
svært at holde 20 km/l i daglig kørsel. Man skal i hvert fald ikke køre
det tilladte på motorvejen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-09-10 20:10

> [...]
> enormt længe? Du er ligesom de, der kan køre økonomikørsel i biler, og
> som rask væk kører 2.000 km på en tankfuld.

Hvis Morten kan køre 2.000 km på en tankfuld, så skal han trille i
retning af Hellerup og hente sit AirPort kort samt riser hos mig.......

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 03-09-10 23:23

> Hvis Morten kan køre 2.000 km på en tankfuld, så skal han trille i
> retning af Hellerup og hente sit AirPort kort samt riser hos mig.......

Holy shit....undskyld Jesper - det havde jeg svedt ud - jeg må finde tid
i næste uge

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-08-10 18:05

> [...]
>
> Pro tempus er der ifølge telefonen 47% batteritid tilbage.
>
> En useriøs konklusion kunne være, at den kan holde tre døgn?

Hvordan er mastedækningen omkring din kolonihave, og er det primært
udendørs brug i øvrigt?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 31-08-10 18:57

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Hvordan er mastedækningen omkring din kolonihave, og er det primært
> udendørs brug i øvrigt?

Jeg bliver dig svar skyldig, Flemming...jeg aner ikke, hvor Telias
master står, eller hvor signalerne kommer fra.

Forbruget er fifty/fifty udendørs og indendørs, og den dårligste dækning
er faktisk i min vinterresidens - i Nansensgade i indre København, og
dét synes jeg faktisk er underligt, men dækningen er ikke så dårlig, at
jeg ikke kan benytte telefonen.

I Gladsaxe har jeg på arbejde fin 3G dækning - inde og ude - men når jeg
går i badekælderen skifter den til edge...men kan stadig bruges.

Altså - uanset dækning - Ingen udfald.

Sådan var det iøvrigt også med iPhone 3G.

Nu er klokken så tyve, og telefonen siger 31% tilbage, men den har også
været brugt intensivt de seneste timer.

Det bliver spændende, om den virker i morgen tidlig. I hvert fald holder
den ikke tre døgn med intensivt forbrug, så der må jeg korrigere

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 01-09-10 03:02

> Det bliver spændende, om den virker i morgen tidlig. I hvert fald holder
> den ikke tre døgn med intensivt forbrug, så der må jeg korrigere
>
> M.

Onsdag morgen kl.: 04:00: 24%...den holder ikke dagen ud.

M.

Fra : Frank Bach

Dato : 01-09-10 05:58

Morten Lind skrev:

> Onsdag morgen kl.: 04:00: 24%...den holder ikke dagen ud.
>
> M.

Min holder næsten 3 døgn - og jeg bruger den meget, så det ser ud til at
passe vad Morten skriver. Jeg har turen fra Esbjerg til Århus og tilbage
dagligt og hvis jeg kører bagvejen over Grinsted er der et par steder
med udfald (det er bøhlandet!) me det trækker ikke noget særligt i fht
den rigtige motorvej

MVh Frank Bach

Fra : Morten Lind

Dato : 01-09-10 08:26

> Onsdag morgen kl.: 04:00: 24%...den holder ikke dagen ud.
>
> M.

Onsdag formiddag kl.: 09:30: 14%......sjovt, at da den ramte 20% blev
indikatoren rød, istedet for hvid

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-09-10 09:46

> Onsdag formiddag kl.: 09:30: 14%......sjovt, at da den ramte 20% blev
> indikatoren rød, istedet for hvid
>
> M.

Lukker du for dine programmer i multi-tasken?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 01-09-10 10:53

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Lukker du for dine programmer i multi-tasken?

Nix - ikke, hvad jeg selv ved af? Hvordan skal det forståes?

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-09-10 11:23

> Nix - ikke, hvad jeg selv ved af? Hvordan skal det forståes?
>
> M.

Når man dobbeltklikker på Home fremkommer en liste over alle de
programmer der angiveligt stadig skulle være aktive, selvom du har
oplevelsen af at have lukket dem. Det ser ud til at Apples
implementering af multitasking egentlig er en slags jobrotation.

--
Venlig hilsen Flemming Rubini

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-10 11:23

Hej,

> oplevelsen af at have lukket dem. Det ser ud til at Apples
> implementering af multitasking egentlig er en slags jobrotation.

Det er alle implementationer af multitasking på maskiner som kun kan
køre 1 tråd (tråd i cpu-forstand) af gangen.

Det er trods alt (endnu) de færreste mobiler der har dual-core CPUer og
lign.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-10 15:17

> Onsdag formiddag kl.: 09:30: 14%......sjovt, at da den ramte 20% blev
> indikatoren rød, istedet for hvid

Nu trænger du da vist også snart til at sove
Det må være hårdt at våge over sin telefon i tre døgn.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 01-09-10 15:49

> Nu trænger du da vist også snart til at sove
> Det må være hårdt at våge over sin telefon i tre døgn.

He, he...jeg har skam sovet

Nu er klokken næsten 17:00, onsdag eftermiddag og der er 11% tilbage -
jeg tror, jeg sætter strøm på nu og konkluderer, ar batteriet holder
omtrentligt to et halvt døgn, når det bruges intensivt.

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-09-10 07:30

> [...]
> tror, jeg sætter strøm på nu og konkluderer, ar batteriet holder
> omtrentligt to et halvt døgn, når det bruges intensivt.

Går der nogle højspændingskabler henover vesterhavshytten?

--
Venlig hilsen Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 02-09-10 15:34

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Går der nogle højspændingskabler henover vesterhavshytten?

Højspændingsledninger??? På Djævleøen har vi gravet den slags ned, så
nej - dét gør der ikke

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-09-10 08:46

> Højspændingsledninger??? På Djævleøen har vi gravet den slags ned, så
> nej - dét gør der ikke
>
> M.

En eller anden slags energi må der dryppe ned et eller andet sted fra

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 03-09-10 13:10

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> En eller anden slags energi må der dryppe ned et eller andet sted fra

Tjaeh - jeg er født under en lykkestjerne og Skt. Kristoffer passer på
mig, så det er måske derfor?

M.

Fra : Lyrik

Dato : 03-09-10 04:42

On 2 Sep., 02:38, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> WiFi og Bluetooth har været slået til hele tiden - jeg ved ikke, hvor
> man slår GPS til?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du får et meget bedre resultat ved at slå Bluetooth fra. Jeg vil skyde
på dobbelt så lang batteritid. Bluetooth er en strømsluger af rang.

Hilsen
Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 03-09-10 13:12

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> Du får et meget bedre resultat ved at slå Bluetooth fra. Jeg vil skyde
> på dobbelt så lang batteritid. Bluetooth er en strømsluger af rang.

Altså fem døgn ved at slå blåtand fra?

M.

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 06-09-10 07:14

On 03-09-2010 12:41, Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Du får et meget bedre resultat ved at slå Bluetooth fra. Jeg vil skyde
> på dobbelt så lang batteritid. Bluetooth er en strømsluger af rang.

Det hænger så ikke sammen med mine oplevelser (3G model), hvor Bluetooth
fra/til kun har meget lidt indflydelse på batterilevetiden.

Jesper \

Fra : Morten Lind

Dato : 06-09-10 16:47

Jesper Hartoft <news1@hartoft.net> wrote:

sker.

> Det hænger så ikke sammen med mine oplevelser (3G model), hvor Bluetooth
> fra/til kun har meget lidt indflydelse på batterilevetiden.

Nemlig - det influerer ikke en døjt, og det er lidt sjovt, at Thorbjørn
endnu ikke har instrueret i, hvordan man slår GPS fra og til

Men det er nok fordi han er ked af, at jeg altid beklager mig over at
jeg skal ombryde hans tekst, fordi han ikke kan finde ud af at stille
sin linielængde til firs tegn

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-09-10 17:51

Fra : Morten Lind

Dato : 02-09-10 01:39

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-09-10 05:46

> WiFi og Bluetooth har været slået til hele tiden - jeg ved ikke, hvor
> man slår GPS til?

Det er vist det der med lokalitet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 06:46

> Det er vist det der med lokalitet.

derudover er GPS antenner og tilhørende hardware er kun tændt hvis der
er brug for det ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 02-09-10 15:39

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

[Slettet en for lang sætning], noget med Thorbjørnetellerandet

> [...]
sker. [ombrudt linie, længere end 80 karakterer ].

> Det er vist det der med lokalitet.

OK.....i lokalitet er /alt/ slået til: Kamera, kompas, kort og
rejseplanen.

M.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-09-10 09:17

> WiFi og Bluetooth har været slået til hele tiden - jeg ved ikke, hvor
> man slår GPS til?

Det er også sådan at 3G bruger mere strøm når meget af signalet opsuges
i hånden.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-10 09:28

> Det er også sådan at 3G bruger mere strøm når meget af signalet opsuges i
> hånden.

hvis du blokerer antennen, eller er i område med dårlig dækning så vil
der blive skruet op for "power" på antennen ja ... det dræner også
batteri hvis den roamer, skifter mellem 3G og edge osv.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-09-10 16:59

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> sker.

> Nemlig - det influerer ikke en døjt, og det er lidt sjovt, at Thorbjørn
> endnu ikke har instrueret i, hvordan man slår GPS fra og til

Jeg venter da på at du vedgår du ikke kan finde ud af det

> Men det er nok fordi han er ked af, at jeg altid beklager mig over at
> jeg skal ombryde hans tekst, fordi han ikke kan finde ud af at stille
> sin linielængde til firs tegn

Den eneste der brokker sig over dét, er iøvrigt dig. Siden hvornår har
jeg været ked af noget, som du og kun du brokker sig oer?

Fra : Morten Lind

Dato : 06-09-10 17:15

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100906 <nospam0002+20100906@gmail.com> wrote:

> Jeg venter da på at du vedgår du ikke kan finde ud af det

OK - spøg til side - du foreslår, at slå WiFi, Bluetooth og GPS til.

Jeg siger, at det /er/ slået til, bortset fra, at jeg ikke aner noget om
GPS - derefter dyb tavshed fra din side.

Du forventer vel ikke, at jeg begynder at lege for at finde ud af
GPS´en?

Jeg forventer til gengæld, at du fortæller, hvor man slår GPS´en fra og
til, da det jo er dit udspil, ikke sandt

> Den eneste der brokker sig over dét, er iøvrigt dig. Siden hvornår har
> jeg været ked af noget, som du og kun du brokker sig oer?

Jeg brokker mig ikke mere - nu har du jo ordnet det, og tak for det

M.