Mobil Data er slået fra...
Fra : Martin [6000]

Dato : 31-08-10 10:23

Hej,

"Mobil Data er slået fra.... bla bla" fortæller min iPhone mig.. ja gu
fanden er det da slået fra, jeg har ligesom selv gjort det og har det
udemærket med det

Alligevel vil den gerne minde mig om det, sådan ca. indtil jeg slår det
til igen.

Hvorfor er den så liderlig efter at fortælle mig det med jævne mellemrum?

Jeg har febrilsk ledt efter et sted at slå pædagog-indstillingen fra, men
forgæves.

Nogle idéer?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-08-10 10:27

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har febrilsk ledt efter et sted at slå pædagog-indstillingen fra, men

Fordi det ikke er den anbefalede måde at køre på, og for at fortælle den
alm. bruger grunden til at f.eks. web eller mail ikke virker.

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-08-10 10:34

> Fordi det ikke er den anbefalede måde at køre på, og for at fortælle den
> alm. bruger grunden til at f.eks. web eller mail ikke virker.

Alligevel sparer det mig en hel del strøm at have det slået fra de mange
timer hvor jeg ikke bruger funktionen. Fx. på hele min Italien ferie
skulle jeg se på det konstant og det kommer som regel midt i en SMS så
man kommer til at trykke på knappen så man føres til
Systemindstillinger..

Det er sq en anelse upraktisk.

Så dvs. det kan ikke slåes fra?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-08-10 10:43

> [...]
> skulle jeg se på det konstant og det kommer som regel midt i en SMS så
> man kommer til at trykke på knappen så man føres til

enig ..

> Så dvs. det kan ikke slåes fra?

ikke med konventionelle midler nej ...

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-08-10 10:46

> ikke med konventionelle midler nej ...

Ok ;)

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-10 11:13

> Ok ;)

Jeg synes nu ikke, det er så generende, men jeg oplever det også i
udlandet. Det er mit indtryk, at det er programmet, der gør det. Man
skal bare lade være med at lave noget, som vil bruge mobildatanetværk.
Hvis man f.eks. slår kontrol af e-mail fra, hjælper det måske. Prøv at
lægge mærke til, om det ikke er et bestemt program, der aktiverer
meddelelsen.
Jeg har selv oplevet det meget, når jeg tændte Tomtom navigation
i udlandet. Jeg har jo netop købt det dyre program for at kunne navigere
gratis i udlandet uden at skulle hente kort ned. Alligevel bliver Tomtom
ved med at gøre opmærksom på, at der ikke er mobildatanetværk. Når man
så har opgraderet en iPhone 3G til iOS 4, så alting i forvejen kører som
i tyk majsgrød, så er det ret irriterende, at 30 sekunders ventetid på
at noget sker, blot resulterer i den meddelelse. Så kan man klikke "Luk"
og vente 15 sekunder på at få lov at gå videre i programmet.
--
Henrik Münster
Esbjerg