W995i - Alvidende Mac brugere.......?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-08-10 16:15

Som nævnt i en anden tråd for nogle uger siden i forb. med brug af en
W995i telefon til primært transmitter til forbindelse til net fra en
Mac, - skulle jeg selv ud og købe mig en ny Sony-Ericsson W995i. - Jeg
har ikke fået sat mig så grundigt ind i den endnu, men jeg faldt
tilfældigt over nogle ting i forb. med netværkstilslutning / WiFi /
nettilslutning. - I indstillingerne under netværk, BlueTooth og WiFi er
der indstillinger til forskellige systemplatforme - bl.a. Windows, Linux
OG Mac OS X (OS X er placeret under 'Andre'). - Og såvidt jeg kan læse i
manualen, skal man altid stille den til 'Mac OS', hvis man vil bruge
W995i som kobling til internettet - uanset transmissionsform...

Og så vidste jeg faktisk ikke, at W995i har indbygget GPS... - Jeg skal
lige have fundet ud af, om det er stemme-båret eller, om det kun er
visning på skærm. - Hvis det er stemme-båret, vil selv jeg i visse
tilfælde kunne få gavn af det.

Nå, men det var egentlig ikke det, jeg ville... - Jeg har et lille
spørgsmål... - Er der nogen herinde, der véd, hvor man kan købe et skin
til en W995i, så man kan beskytte den lidt mere? - Lige nu bruger jeg et
kameraetui, der egentlig passer meget godt... - Jeg har været hos
T.Hansen, - det eneste, de har til W995i, er batterier...

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Horn

Dato : 29-08-10 21:44

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> kameraetui, der egentlig passer meget godt... - Jeg har været hos
> T.Hansen, - det eneste, de har til W995i, er batterier...

Hej Richard.
Jeg har haft pågældende telefon et årstid og den kobler uden problemer
til via bluetooth.

Den kan også sync'ke med ical og adressebogen. Der følger wayfinder med
den, men den koster en formue om året, så man kan ligeså godt få en
rigtig gps - disse fås også stemmestyret og er en engangs betaling,
hvorimod w995 har assisted a-gps, så den skal hele tiden have netadgang
for at fungere. (Jeg har hørt at Nokia har frigivet hele kort til deres
telefoner)

Selve kommunikationen ml telefon og mac er kun udveksling af filer og
kun via genstart af telefonen - ikke spcielt dynamisk. Det fungere
derimod rigtigt godt via PC-windåse.

Der findes forskellige bluetooth sms programmer til mac'en så man kan
sende sms via w995, men det koster alt sammen.

Det der fungere helt perfekt er selve telefonen, god klar lyd.
Vibrator funktionen er for svag, man kan ikke mærke den i lommer hvis
man går eller bevæger sig - det er en megt stor svaghed.

Skulle jeg anbefale andet ville det være en USB dongle eller iphone
Michael Horn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-08-10 23:43

Michael Horn wrote:

> Hej Richard.
> Jeg har haft pågældende telefon et årstid og den kobler uden problemer
> til via bluetooth.

Nu var det i en anden tråd, hvor der åbenbart var problemer med at bruge
den til at sende mails med fra en MBP (?) via WiFi. - Jeg skal ikke
bruge min til hverken mail eller surf - kun som telefon...

> Den kan også sync'ke med ical og adressebogen.

Bruger jeg ikke... Jeg bruger stadig Palm 4 software til kalenderbrug...

> [...]
> hvorimod w995 har assisted a-gps, så den skal hele tiden have netadgang
> for at fungere. (Jeg har hørt at Nokia har frigivet hele kort til deres

Hm, det ser ikke ud til, der er WayFinder på den her... Der er noget
Google Maps + noget andet, og det er tilsyneladende ikke noget, der
koster penge. - Har lige checket og opdagede, GPS var slået til, men
forbrugsstatus siger stadig noget nær 0.-kr.... Det er nu heller ikke,
fordi jeg regner med at bruge det ret meget - om overhovedet. - Jeg har
jo trods alt boet her i byen i en hel del år efterhånden, og kommer ikke
ret meget rundt længere, som jeg gjorde for år tilbage...

> [...]
>
> Der findes forskellige bluetooth sms programmer til mac'en så man kan
> sende sms via w995, men det koster alt sammen.

Jeg bruger af princip ikke SMS, så det er ligegyldigt, om jeg kan sende
det. - Men det mener jeg faktik, BluePhone Elite kan, hvis det er
det, jeg vil, og den har jeg allerede...

> Det der fungere helt perfekt er selve telefonen, god klar lyd.
> Vibrator funktionen er for svag, man kan ikke mærke den i lommer hvis
> man går eller bevæger sig - det er en megt stor svaghed.

Det har jeg ikke bemærket. - Den ligger da og hopper og danser rundt på
bordet, hvis der bliver ringet til den.

> Skulle jeg anbefale andet ville det være en USB dongle eller iphone

Dongle til hvad? - Der er da indb. USB stik via kombi-stikket, og kabel
følger også med. Det eneste, jeg godt kunne bruge, ville være en dock
til den, som jeg har til min anden mobil - en Z660i, - så det bare var
at sætte den i docken, når man havde snakket færdig. Men det kan man jo
ikke få, da kombi-stikket sidder i siden på den... - Rent lydmæssigt er
det efter min mening kun iPhone, der er bedre.

Jeg var nu selv mest interesseret i at finde ud af, om man kan få et
'skin'/'sleeve' til den. - Og så skal jeg lige have fundet ud af, hvor
det er, man sætter skriftstørrelsen op til større skrift. - Jeg kan
altså ikke læse den dersens 7p skrift - selv med min lup, der forstørrer
ca. 20x, så bliver det noget fnidderværk.

mvh. Erik Richard