Ærtepesto
Fra : Ukendt

Dato : 28-08-10 06:44

Mindes for et par år siden at have set Nigella Lawson blende frosne ærter
med mynte og måske pinjekerner og olie under påskud af at lave en ærtepesto.

Nogen, der har forsøgt sig med denne ærtepesto, set Nigella-programmet,
kender opskriften eller ligefrem har smagt det og kan sige noget begavet om
konstruktionene?

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 28-08-10 15:59

Vandtro 3140 skrev:
> [...]
> kender opskriften eller ligefrem har smagt det og kan sige noget begavet om

Den eneste ting jeg har set, som minder om det er

1) blend en pose frosne ærter med
2) en lille pose saltede og ristede cashewnødder.

Serveres som en sej kold masse til brød, lyst kød, kartofler osv.

Hilsen Jesper

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 28-08-10 20:01

Vandtro 3140 wrote:
> [...]
> Nigella-programmet, kender opskriften eller ligefrem har smagt
> det og kan sige noget begavet om konstruktionene?

Denne opskrift er fra Nigella Ekspres, men er dog ikke pesto:

1 moden avocado
2 spsk limesaft
½ fed hvidløg
1 tsk flagesalt eller ½ tsk fint salt
200 g friske eller frosne ærter, bælget vægt
30 små pumpernikkel-partybrød (eller tynde skiver flute)

1) Kom ærterne i kogende vand i højst 2 minutter og afkøl dem under
koldt vand.
2) Skrab frugtkødet ud af avocadoen. Blend det med ærter, limesaft,
hvidløg og salt. Blend, til du har en Kermit-grøn puré.
3) Smør puréen på pumpernikkel-partybrød eller fluteskiver og anret
dem på et stort fad.

Giver 30 stykker.

Lisbet

Fra : Henrik

Dato : 29-08-10 16:45

On 28 Aug., 07:43, "Vandtro 3140" <toatabsnabelagmail.com> wrote:
> [...]
> kender opskriften eller ligefrem har smagt det og kan sige noget begavet om

Sjovt, i går fik jeg et lignende produkt (4 stk bruschetta for $10,-)
på Cafe ino, 12 Bedford St, NYC.

Er det ikke bare at forsøge sig frem i small skala...?
Umiddelbart tænker jeg en smule hvidløg, måske ingen pinjekerner (for
at beholde den grønne farve), salt, hvid peber og lidt lime for at
justere sødmen og konsistens. Mynte, måske, ellers citronmelisse?