Synkronisere Thunderbird med gmail-kontakt~
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-08-10 13:21

Har lige nyinstalleret et par maskiner med Ubuntu og Thunderbird; kan
man få Thunderbird til at hente kontaktpersoner fra gmail?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-08-10 14:29

http://email.about.com/od/mozillathunderbirdtips/qt/et_gmail_addr.htm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-08-10 15:24

On 28 Aug., 15:28, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klatt...@gmail.com> wrote:

> http://email.about.com/od/mozillathunderbirdtips/qt/et_gmail_addr.htm

Tak

Fra : Carl Drud

Dato : 28-08-10 15:59

Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> writes:

> Har lige nyinstalleret et par maskiner med Ubuntu og Thunderbird; kan
> man få Thunderbird til at hente kontaktpersoner fra gmail?

Der findes et par extensions til TB:

Zindus
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/6095/

Google Contacts
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/7307/

gContactSync
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/8451/

--
Carl

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-08-10 15:23

On 28 Aug., 16:59, Carl Drud <carl.d...@gmx.com> wrote:

> Der findes et par extensions til TB:
>
> Zindushttps://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/6095/
>
> Google Contactshttps://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/7307/

Genialt!

Tak!

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 14-09-10 05:26

Den 28-08-2010 16:59, Carl Drud skrev:

> Der findes et par extensions til TB:

> [...]

Jeg har et problem med 2 af min kones computere:

Jeg har tilføjet ovenstående "Google Contacts" til alle vores maskiner,
og på mine samt den ene af hendes virker det fint forstået sådan at vi
på de "gode" maskiner har høstet i 100-vis af mailadresser til
adressebogen; men på 2 af hendes maskiner er der kun 12 mailadresser
sammesteds.

Efterfølgende har jeg også tilføjet de sidste 2 udvidelser som du
foreslår ovenfor, men lige lidt hjælper det!?

Opsætningen i gmail er ikke blevet ændret undervejs.
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 14-09-10 05:38

Den 14-09-2010 06:26, Hans Paulin (6310) skrev:
> på 2 af hendes maskiner er der kun 12 mailadresser
> sammesteds.

Kommer i tanke om at jeg i sin tid har eksporteret mine kontaktpersoner
fra OE til gmail; hvis jeg kigger derinde hos hende er der kun én
kontaktperson hos hende (og det er hende selv) hvor jeg har mange.

Har ikke længere mulighed for at eksportere hendes kontaktpersoner fra
OE til gmail medmindre jeg ruller Windows i stedet for Ubuntu på hendes
maskine igen.

Hvis jeg bare havde mulighed for at høste mailadresser hos hende blandt
fx. "Alle mails" :)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 14-09-10 05:42

Den 14-09-2010 06:38, Hans Paulin (6310) skrev:

> Hvis jeg bare havde mulighed for at høste mailadresser hos hende blandt
> fx. "Alle mails" :)

PS: er der i Tb mulighed for automatisk at tilføje mailadresser til
adressebogen når man trykker på besvar?

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-09-10 09:03

Den 14-09-2010 06:42, Hans Paulin (6310) skrev:

> PS: er der i Tb mulighed for automatisk at tilføje
> mailadresser til adressebogen når man trykker på besvar?

Det er standardindstillingen, så du behøver ikke ændre noget
for at opnå den funktion.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 14-09-10 12:08

Den 14-09-2010 10:03, Kim Ludvigsen skrev:

> Det er standardindstillingen, så du behøver ikke ændre noget for at opnå
> den funktion.

Tak :)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 14-09-10 18:40

> [...]

> sådan at vi på de "gode" maskiner har høstet i 100-vis af mailadresser
> til adressebogen; men på 2 af hendes maskiner er der kun 12

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er galt. Måske der noget på Google
Contacs hjemmeside.

http://hogi.sakura.ne.jp/en/gmcont/gmcont_detail.rhtml

> Efterfølgende har jeg også tilføjet de sidste 2 udvidelser som du
> foreslår ovenfor, men lige lidt hjælper det!?

Jeg bruger selv Zindus har ikke oplevet problemer. Det har dog pt den
mangel at den ikke kan synkronisere post adresser.

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 14-09-10 21:08

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> writes:

> Har kigget derinde; måske er Google Contacts kun gearet til at hente
> mailadresser fra gmails kontakter og ikke fra fx. indbakke?

Så har jeg misforstået dit spørgsmål. De tre ext. som linkede til er kun
synkronisering mellem gmail adressebog og TB adressebog.

--
Carl