CSV ;
Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-08-10 20:34

Jeg har bemærket at Numbers laver en kommasepareret fil ved brug af ";"
er det almindeligt?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-10 20:43

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har bemærket at Numbers laver en kommasepareret fil ved brug af ";"
> er det almindeligt?

en CSV fil kan være delimiteret af alt muligt .. , ; er de mest brugte
men du kan også bruge: |, tabulator, space eller noget helt andet .. de
enkelte felter kan også være omgivet af " eller '

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-08-10 20:49

> [...]
> men du kan også bruge: |, tabulator, space eller noget helt andet .. de
> enkelte felter kan også være omgivet af " eller '

Jeg har prøvet at importere Numbers' CSV, som er med semi-kolon, og den
vil ikke importeres i fx mSecure eller iAccounts. Hvorimod erstatter jeg
semi-kolon med komma så går det. En anelese træls.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-10 20:53

> Jeg har prøvet at importere Numbers' CSV, som er med semi-kolon, og den
> vil ikke importeres i fx mSecure eller iAccounts. Hvorimod erstatter jeg
> semi-kolon med komma så går det. En anelese træls.

standarden forskriver "," .. men de fleste CSV import moduler kan takle
de andre former ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 28-08-10 21:57

> Jeg har prøvet at importere Numbers' CSV, som er med semi-kolon, og den
> vil ikke importeres i fx mSecure eller iAccounts. Hvorimod erstatter jeg
> semi-kolon med komma så går det. En anelese træls.

Søg og erstat? Har den ikke en sådan kommando?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-10 22:19

> Søg og erstat? Har den ikke en sådan kommando?

pas på i en csv .. hvad hvis der er ; i et indholds felt ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 28-08-10 22:33

> pas på i en csv .. hvad hvis der er ; i et indholds felt ?
>
> /thomas

Nå ja, det ville være skidt

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-10 22:47

> Nå ja, det ville være skidt

generelt hvis man begynder at bruge CSV til noget mere kompliceret end
en adresseliste så skal man finde på en anden løsning ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-08-10 23:56

> Søg og erstat? Har den ikke en sådan kommando?
>
> M.

Jo jeg har gjort det manuelt for at opnå ovenstående, men det ville være
lettere hvis Numbers eksporterede komma-separeret, og ikke semi-kolon
separeret. Men måske kan man få den til det?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 29-08-10 08:00

> [...]

> lettere hvis Numbers eksporterede komma-separeret, og ikke semi-kolon
> separeret. Men måske kan man få den til det?

Danske tal bruger komma som decimalpunkt, så det er nok derfor der
bruges semikolon til CSV.