Uhyggeligt
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-08-10 18:29

Nyd varmen mens vi har den. Siden 16. august er temperaturen her på
Jorden faldet så meget, at hvis vi ikke får stoppet udviklingen, vil vi
ramme det absolutte nulpunkt om 15 år!

Brrrrr.........
http://wattsupwiththat.com/2010/08/26/cherry-picking-is-easy/#more-23981

Fra : Vidal

Dato : 27-08-10 21:11

Den 27-08-2010 19:29, Henrik Svendsen skrev:
> Nyd varmen mens vi har den. Siden 16. august er temperaturen her på
> Jorden faldet så meget, at hvis vi ikke får stoppet udviklingen, vil vi
> [...]
Åh altså, de forbandede løgnere og svindlere på DMI:

http://www.dmi.dk/dmi/global_temperaturtop_i_2010

Har du forresten læst ´State og fear' af Michael Crichton?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-10 09:11

Vidal wrote:

> Åh altså, de forbandede løgnere og svindlere på DMI:
>
> http://www.dmi.dk/dmi/global_temperaturtop_i_2010

Hvor er DMI's løgn?

> Har du forresten læst ´State og fear' af Michael Crichton?

Nope - men du kender min smag ... vil jeg kunne li' den?

Fra : Vidal

Dato : 28-08-10 09:29

Den 28-08-2010 10:10, Henrik Svendsen skrev:

> Hvor er DMI's løgn?

Såvidt jeg kan se, går deres kurve lige modsat din.

> Nope - men du kender min smag ... vil jeg kunne li' den?

I den grad, du kunne have leveret hans baggrundsmateriale.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-10 10:11

Vidal wrote:

> Såvidt jeg kan se, går deres kurve lige modsat din.

Det er ikke DMI's kurve, og du skal også tage datoen i betragtning.
Årets el nino var usædvanlig kraftig og fik temperaturen godt i vejret
på visse breddegrader. Fra 16. august overtog la nina og temperaturen
faldt øjeblikkeligt dramatisk. Dels fordi udgangspunktet var højt - dels
fordi la nina (siges det) er (og vil være) lige så voldsom som el nino
var det.

> I den grad, du kunne have leveret hans baggrundsmateriale.

Så må jeg have besilt den. Måske har jeg leveret det, og så vil jeg have
royalties :D

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-10 09:11