Flere partioner på harddisk, igen.
Fra : Pico

Dato : 27-08-10 14:24

Jeg starter en ny tråd da den forrige var temmelig stor og noget gammel.
Jeg er noget af en kylling, i hvert fald meget forsigtig når det gælder Mac
OS. Jeg har efterhånden fået det til at virke med at læse og skrive til de
partioner der tilsluttes computeren. Prøv at se:
www.ibpico.dk/Filer/Paragon.png
Der er kun tændt for den ene ekstra HD på 1GB delt i 2 partioner, det virker
så fint, men jeg gør stadig det at jeg slår Paragon NTFS til og fra i boksen
nederst. Hvis jeg aktivere "Set as startup" formoder jeg at maskinen
genstarter i Win 7? Det er så det jeg gerne vil have, men kan jeg så i Win 7
Boot Camp vælge at starte i Mac?
Jeg ville normalt sige "prøv dog", men her kommer min usikkerhed vedrørende
Mac og Boot Camp, så hvis nogen vil bekræfte at jeg kan eller ikke kan komme
tilbage til Mac fra Win 7 via funktionen i Boot Camp vil det være super.

--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-10 14:29

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> [...]
> nederst. Hvis jeg aktivere "Set as startup" formoder jeg at maskinen
> genstarter i Win 7? Det er så det jeg gerne vil have, men kan jeg så i Win 7

Checkboxen "Turn paragon on .." og "set as startup" er to forskellige
ting ...

> [...]
> tilbage til Mac fra Win 7 via funktionen i Boot Camp vil det være super.

du kan altid vælge din bootdisk ved at hold "ALT" nede under start ...
derudover er den et kontrolpanel i Bootcamp under windows hvor du kan
vælge startdisk.

/thomas

Fra : Pico

Dato : 27-08-10 14:43

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Checkboxen "Turn paragon on .." og "set as startup" er to forskellige
> ting ...

"Turn Paragon off" er jeg klar over virkningen af, men "Set as startup" får
vel Boot Camp til at starte Win 7 ?

> du kan altid vælge din bootdisk ved at hold "ALT" nede under start ...
> derudover er den et kontrolpanel i Bootcamp under windows hvor du kan
> vælge startdisk.

Den med ALT kender jeg, men Boot Camp er et Mac program og jeg vidste/ved
ikke om Paragon kan overrite det ?
Du er ellers hurtig til at svare, 4 minutter
--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-10 14:53

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> "Turn Paragon off" er jeg klar over virkningen af, men "Set as startup" får
> vel Boot Camp til at starte Win 7 ?

formodentig ...

> Den med ALT kender jeg, men Boot Camp er et Mac program og jeg vidste/ved
> ikke om Paragon kan overrite det ?

paragon er udelukkende en NTFS driver .. Bootcamp er et sæt værktøjer
som gør at du kan køre windows på din mac. B.la. installere den drivere
til det mac hardware du har + et par hjælpeværkøjer som f.eks. valg af
start disk.

/thomas

Fra : Pico

Dato : 27-08-10 15:10

> formodentig ...

Det gør den så Dog virker den kun første gang så jeg skal lige ind og
aktivere "Set as startup", det er egentlig fair nok og væsentlig letter end
2 fange boot.
Det var derhen jeg gerne ville så jeg siger tak for hjælpen. Du fik mig lige
over den værste frygt for Mac
--
MVH
Pico