Steve Jobs begrunder fravalg af Flash
Fra : Lyrik

Dato : 27-08-10 03:59

Jeg faldt over en artikel som jeg har lavet et udklip af. Jeg synes
faktisk at Steve Jobs har et godt resonnement her:

http://luen.dk/Jobs_Flash.tiff

Hilsen
Jens

Fra : Pico

Dato : 27-08-10 12:34

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg faldt over en artikel som jeg har lavet et udklip af. Jeg synes
> faktisk at Steve Jobs har et godt resonnement her:
>
> http://luen.dk/Jobs_Flash.tiff

Der er vi så ikke enige, de fleste af os kan selv vælge om vi ønsker at se
porno, det gider jeg i hvert fald ikke, men jeg savner da flash på min
iPhone. Det er efter min opfattelse fjollet at en så stor spiller på nettet
som flash er udelukket, vi kan da bare lade vær med at klikke på de ulødige
reklamer.

Jeg foretrækker selv at bestemme.
--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-10 12:47

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> [...]
> som flash er udelukket, vi kan da bare lade vær med at klikke på de ulødige

<http://blog.laptopmag.com/mobile-flash-fail-weak-android-player-proves-
jobs-right>

/thomas

Fra : Pico

Dato : 27-08-10 13:55

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> <http://blog.laptopmag.com/mobile-flash-fail-weak-android-player-proves-
> jobs-right>

Jeg foretrækker alligevel selv at bestemme
Mon ikke Appel kunne finde ud af at lave noget så Flash kan spille fint på
iPhone, de kan jo næsten alt andet (jeg er ikke ironisk, efter jeg har fået
iMac indrømmer jeg det er fremragende).
--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-10 14:04

> [...]

> iPhone, de kan jo næsten alt andet (jeg er ikke ironisk, efter jeg har fået

måske .. problemet er at Flash er 100% under kontrol af Adobe .. dvs.
hvis Adobe vælger at ændre på noget så er de ikke forpligtet til at
dokumentere det overfor dem der laver f.eks. playere, browser plug-ins
etc.

Hvis Adobe virkelig gerne vil gøre Flash en tjeneste skulle de gøre med
Flash som de har gjort med PDF .. nemlig lægge det ud som en åben
standard, styret af et uafhængigt organ (f.eks. ISO)

Alternativt kunne de jo vise en Flash player på en mobil enhed som rent
faktisk virker .. også uden at indholds udbyderne skal lave mobil
optimerede sites .. hvis de skal det så kan de jo ligeså godt lave det i
HTML5/Javascript og få _alle_ med ..

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 31-08-10 16:42

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Men jeg vil hellere være naiv og betale mig fra det, end jeg vil være et
> dumt svin )))

Det ene UDELUKKER som bekendt ikke det andet

Fra : Morten Lind

Dato : 31-08-10 18:57

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100831 <nospam0002+20100831@gmail.com> wrote:

> Det ene UDELUKKER som bekendt ikke det andet

Jo da ))

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-10 20:43

> Jo da ))

Et naivt dumt svin? Det lyder godt nok ikke rart.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 31-08-10 19:56

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Øh...har du prøvet at holde telefonen /og/ betjene telefonen med en
> hånd?

NÃ¥h, fordi du har et rat i den anden ;)

> Dét kan man(jeg) faktisk godt

130 km/t i en bus ;)

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-10 20:43

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100831 <nospam0002+20100831@gmail.com> wrote:

> Nåh, fordi du har et rat i den anden ;)

Gad vide om der er sket en ændring de senere år. I min barndom med
gammeldags telefoner, tog man jo røret med den ene hånd og drejede
nummeret med den anden. OK, der var da nogen, der drejede nummeret med
den hånd, de havde røret i. Vi fik ret hurtigt en trykknaptelefon. Det
var en af de gule, Peter Belli holder i en reklame. Der var bare sat
taster der, hvor drejeskiven ellers var. Måske var det lettere for mig
at tage røret i højre hånd og samtidig trykke nummeret med højre, fordi
vi havdet trykknapper.
De senere år har man mobiltelefoner og bærbare DECT-telefoner.
Der er rør og telefon jo bygget sammen. De fleste bruger tommelfingeren
til at taste med. Måske er højrehåndede derfor gået over til at holde
telefonen med højre hånd til højre øre, hvor de før brugte venstre hånd
og øre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-09-10 09:54

> [...]
> til at taste med. Måske er højrehåndede derfor gået over til at holde
> telefonen med højre hånd til højre øre, hvor de før brugte venstre hånd

Hvis jeg skal rekonstruere hvad jeg har set, dæmre det for mig, at
rigtigt rigtigt mange af nutidens unge damer holder telefonen i højre
hånd, medens tommelfingrene laver nogle Bruce Lee-agtige bevægelse
henover skærmen/tasterne. Ringer den så sidder de og svanser med et æble
i venstre hånd

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-08-10 14:18

> Hvis Adobe virkelig gerne vil gøre Flash en tjeneste skulle de gøre med
> Flash som de har gjort med PDF .. nemlig lægge det ud som en åben
> standard, styret af et uafhængigt organ (f.eks. ISO)

Tjah, de havde jo den lumske plan at få PDF udbredt så meget at de kunne
sælge alle deres PDF-værktøjer.

Jeg har en fornemmelse af at den forrentingsplan ikke holder med Flash.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-10 14:27

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100826 <nospam0002+20100826@gmail.com> wrote:

> Tjah, de havde jo den lumske plan at få PDF udbredt så meget at de kunne
> sælge alle deres PDF-værktøjer.
>
> Jeg har en fornemmelse af at den forrentingsplan ikke holder med Flash.

nemlig .. der er mange mange flere der har brug for at kunne generere
PDF dokuementer end der er folk der skal udvikle Flash ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 28-08-10 01:03

On 27 Aug., 14:54, "Pico" <Selveste...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> iPhone, de kan jo næsten alt andet (jeg er ikke ironisk, efter jeg har fået

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jo, jo Ib, glem lige porno,-men som jeg ser hans argument er det jo
netop at du ikke selv får lov at bestemme! Reklameflash bliver smidt
kontinuerligt i hovedet på dig mens du har fokus på noget helt andet!
Altså at vi mister kontrollen over vores personlige computer.
Så får vi det ligesom på reklametv hvor vi bliver bombarderet med
reklamer uafladeligt!
Ønsker vi det på en PC? Vi bliver ikke spurgt! Vi bliver bare
bombarderet. Og her er Fash en af de store reklamekanoner!

De gør Steve Jobs så oprør imod!

Jeg sympatiserer med hans politiske argument imod tabet af kontrol
over det som skulle være vores PERSONLIGE Computer.

Hilsen
Jens

Fra : KentBM

Dato : 28-08-10 08:45

Den 28/08/10 09.03, Lyrik skrev:
> [...]
>
> Jeg sympatiserer med hans politiske argument imod tabet af kontrol
> over det som skulle være vores PERSONLIGE Computer.
Og her kommer SJ så ind som den store frelser, der tager opgøret for os.
Men hvad hvis jeg ikke vil frelses, men bare selv vil så FlashBlock fra
og til som det passer mig?

Og hvad kommer efter porno? Hvad er det næste som SJ ikke finder det
politisk korrekt at have på en Pc? Som han vil frelse os fra.

--

Kent

Fra : Pico

Dato : 29-08-10 23:11

> [...]
>
> Jeg sympatiserer med hans politiske argument imod tabet af kontrol
> over det som skulle være vores PERSONLIGE Computer.

Nu er det jo på iPad og iPhone det bandlyses, men ikke i Safari, det virker
lidt inkonsekvens

--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-08-10 06:44

> [...]

> på

> Nu er det jo på iPad og iPhone det bandlyses, men ikke i Safari, det virker

nej ... hvis det skulle bandlyses i Safari så skulle de jo til at
filterer i dit internet trafik .. det eneste de filtrerer i er hvad der
sælges i deres egen butik ..

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 30-08-10 12:25

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Ønsker vi det på en PC? Vi bliver ikke spurgt! Vi bliver bare
> bombarderet. Og her er Fash en af de store reklamekanoner!

Steve jobs gør da på ingen måde oprør mod reklamer. Tværtimod vil han
bare gerne selv kontrollere dem.

Hvad mener du med at du ikke bliver spurgt? Du skriver URL'en til en
reklamefinancieret hjemmeside ind i din browser og undrer dig over at du
bliver præsenteret for reklamer på siden? Hvem tvinger dig til at besøge
siden?

1) Sider der er reklamer på har det for at kunne levere det indhold de
ellers tilbyder. Hvis man ikke har lyst til at se reklamerne kan man jo
evt. lade være med at gå efter indholdet. Frit valg handler jo ikke om
at kunne bestemme hvordan fx EB skal designe og financiere deres
hjemmeside, men om at kunne tage valget om hvad man selv vil se... så
igen hvis du er sur over reklamer der trænger sig på, på de sider du
vælger at kigge på vil jeg anbefale at du bruger nogle andre sider der
er financieret på en anden måde.

2) Steve Jobs fjerner et format for at have mere kontrol (og give
brugerne en mere konsistent brugeroplevelse) Det frier ikke nogen for
noget, men dirigerer bare pengene et andet sted hen - fx hen mod iAds.
Når fx Google støtter op om "kampen mod flash" på nogle fronter skyldes
det et ønske om at beskytte deres egen reklamemodel, som består af
kontekstafhængige tekst-ads. De har ingen mulighed for at proppe disse
ads ind i lukkede propritære formater og kæmper derfor for en åben
adsense klar verden.

3) Don't shoot the messenger.
Hvis Flash ikke blev brugt til bannerreklamer ville noget andet komme i
stedet. At angribe flash for hvad det bliver brugt til svarer lidt til
at bekæmpe Blueray fordi det kan indeholde nøgne damer. At det lige er
flash der bliver brugt i dag skyldes i mange tilfælde at der findes
værktøjer til det som lægger sig fint i midten mellem kreative/designere
og udviklere og at flash plug-in'et er pænt udbredt. Når HTML5 engang
bliver voksent/implementeret i alle browsere kommer der helt sikkert
nogle produktinsværktøjer på gaden som gør det til et reelt alternativ
til flash. Hvis Adobe ikke bygger det gør nogle andre (Adobe er faktisk
allerede i gang, men venter nok lige md at smide det på gaden til der
dukker konkurrenter op i horisonten).

Det ville være meget nemmere at diskutere det her hvis man skilte
tingene lidt ad:

1) Flash er et format Adobe sidder på. En del indholdsproducenter bruger
det, fordi det giver dem mulighed for at producere noget de ved hvordan
tager sig ud på forskellige medier. Hvad indholdsproducenterne vælger at
bruge det til har ikke noget af gøre med formatet.

2) Reklamer vil fortsat eksistere uanset om det bliver i form af flash
bannerannoncer eller i nogle andre formater. Hvis du vil udrydde
reklamer må du finde på en ny model som fx aviserne kan tjene penge på
uden indtægter fra reklamer (abonnementer duer ikke rigtig).

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-08-10 09:46

KentBM <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> writes:

> Og her kommer SJ så ind som den store frelser, der tager opgøret for
> os. Men hvad hvis jeg ikke vil frelses, men bare selv vil så
> FlashBlock fra og til som det passer mig?

Så er du ikke i målgruppen, og må nøjes med en Android :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-10 15:22

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100828 <nospam0002+20100828@gmail.com> wrote:

> Så er du ikke i målgruppen, og må nøjes med en Android :)

Jeg har også altid undret mig over, at folk brokker sig sådan over alt
det, Apples produkter ikke kan, og at de er for dyre. Når Ferrari laver
en ny sportsvogn, så står folk da ikke i kø for at brokke sig og skriver
læserbreve, fordi den ikke har plads til hele familien og er alt for
dyr. Hvis de har behov for plads, så køber de bare en anden bil. Så hvis
man har behov for flash, så køb bare en anden telefon
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-10 15:27

> [...]
> dyr. Hvis de har behov for plads, så køber de bare en anden bil. Så hvis
> man har behov for flash, så køb bare en anden telefon

ja, det vil jo være den rationelle måde at gribe tingene an på .. men
hvad skulle fanboys på begge sider så få tiden til at gå med ?

/thomas

Fra : kent

Dato : 29-08-10 15:12

Den 28-08-2010 16:21, Henrik Münster skrev:

> [...]
> dyr. Hvis de har behov for plads, så køber de bare en anden bil. Så hvis
> man har behov for flash, så køb bare en anden telefon
Jeg købte en iPhone 3Gs for 8 måneder siden fordi skærmen på min HTC
Kaiser med Windows Mobile, som jeg købte for kr. 5.000 uden abonnement,
gik i stykker. I de over to år jeg havde telefonen kom der ikke en
eneste Windows opdatering og da jeg havde haft en MacBook i to på det
tidspunkt og iPhone jo er lækker, så blev erstatningen en iPhone 3Gs.

Havde jeg vidst, at iCal er så dårlig at lægge mange aftaler ind i, så
havde jeg nok sparet pengene indtil noget bedre var dukket op.

I dag ville jeg nok købe en Android telefon i stedet for. Men her er så
problemet at Google af økonomiske årsager ikke ikke har fået gang i der
appstore.

Men alt det er teoretisk da jeg ikke har økonomi til at skifte min
telefon ud. Hverken med en iPhone 4 eller en Android. Og havde jeg råd
ville jeg muligvis vælge en iPod Touch i stedet for og så bruge min
Nokia til kr. 289 til det lidt jeg ringer. Og så undvære surf uden for WiFi.

Jeg er ikke sikke på, at din sammenligning holder. Det er lidt som
argumentet for overvågning over alt, at "hvis du ikke gør noget galt,
hvad kan det så skade?". Steve Jobs har i bedste amerikanske
konservative stil fravalgt nogle ting som så også er god beskyttelse af
forretningsmodellen. Og sådan er det jo bare, men hvad er det næste
Apple finder på?

Havde jeg råd kunne jeg sikker godt finde på, at udskifte min 3 PCer
(inkl. MacBook) med noget nyt kun fra Apple. Jeg har også en 8 år gammel
BMW motorcykel, som trænger til udskiftning. BMWen er den motorcykel,
som jeg har haft fleste problemer med i de 30 år jeg har haft
motorcykel. Men på trods af det ville jeg nok stadigvæk købe en ny
motorcykel fra BMW, hvis det blev aktuelt.

Men selvfølgelig vil jeg oversavle min nevøs iPhone 4, når han på et
tidspunkt komme i top på listen og får den købt.
--

Kent

Fra : Per Rønne

Dato : 29-08-10 15:55

kent <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> wrote:

> Havde jeg vidst, at iCal er så dårlig at lægge mange aftaler ind i, så
> havde jeg nok sparet pengene indtil noget bedre var dukket op.

Nu skal man vel nødvendigvis heller ikke absolut bruge
standard-programmellet, og der findes da også adskillige alternativer
til iCal.

Personligt bruger jeg Pocket Informant og med den PI 1.6 der er på
trapperne bruger den iCal-databasen direkte, hvilket betyder
synkronisering gennem MobileMe til Sneleopardens udvidbare Sync
Services, og dermed Mac'ens iCal. Ellers synkroniseres der gennem Google
Calendar.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 29-08-10 16:09

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> synkronisering gennem MobileMe til Sneleopardens udvidbare Sync
> Services, og dermed Mac'ens iCal. Ellers synkroniseres der gennem Google

Du kan se mere om programmet her:

<http://www.pocketinformant.com/Forums/index.php?s=a8885922945fe887c17d9
a85ed8d8dc2&app=blog&module=display&section=blog&blogid=1&showentry=239>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 30-08-10 10:27

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> <http://www.pocketinformant.com/Forums/index.php?s=a8885922945fe887c17d9
> a85ed8d8dc2&app=blog&module=display&section=blog&blogid=1&showentry=239>

Jeg tror jeg venter til 1.6, da den skal aksessere iPhones egen kalender
direkte (og dermed få transparent MobileMe-sync). Men det ser meget godt
ut!
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Per Rønne

Dato : 31-08-10 04:47

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Jeg tror jeg venter til 1.6, da den skal aksessere iPhones egen kalender
> direkte (og dermed få transparent MobileMe-sync). Men det ser meget godt
> ut!

Så kan du forvente at skulle vente adskillige dage - hvis ikke uger!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 15-09-10 05:25

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Så kan du forvente at skulle vente adskillige dage - hvis ikke uger!

PI 1.6 er i går aftes, dansk tid, netop oversendt til AppStore, til
godkendelse. Den burde således være klar til download i næste uge.

<http://www.pocketinformant.com/Forums/index.php?showtopic=17933&pid=105
651&st=60&#entry105651>

For brugere af DevonThink Pro Office, som jeg bruger meget, er der også
nyheder. En universel applikation til iOS er snart klar:

<http://www.devon-technologies.com/products/devonthink-to-go/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-08-10 15:31

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> dyr. Hvis de har behov for plads, så køber de bare en anden bil. Så hvis
> man har behov for flash, så køb bare en anden telefon

Så har man også to telefoner så man kan ringe fra den ene til den anden
når man ikke kan finde den anden.

Det er alt andet lige ret smart.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-10 15:46

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100828 <nospam0002+20100828@gmail.com> wrote:

> Så har man også to telefoner så man kan ringe fra den ene til den anden
> når man ikke kan finde den anden.
>
> Det er alt andet lige ret smart.

heh, tjo. Men vi skal også huske at 95% af dem der køber en "smart"
telefon ikke har noget som helst investeret i hhv. Apple eller Android
med køber hvad der er smart, pænt og især: billigt.

/thomas

Fra : Jon

Dato : 28-08-10 16:12

> Men vi skal også huske at 95% af dem der køber en "smart"
> telefon ikke har noget som helst investeret i hhv. Apple eller Android
> med køber hvad der er smart, pænt og især: billigt.

Hvis det siste er riktig, kjøper de ikke iPhone.

Jeg tror faktisk at for svært mange i dette markedssegmentet, er pris
egentlig underordnet. Kanskje det til og med er en viss omvendt
proporsjonalitet i det; blir det /for/ billig, vil man simpelthen ikke
ha det. Det skal koste litt å være i front. Og det skal synes at man er
villig til og i stand til å betale det.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-10 16:20

> [...]
> proporsjonalitet i det; blir det /for/ billig, vil man simpelthen ikke
> ha det. Det skal koste litt å være i front. Og det skal synes at man er

Jeg tænkte på prisen på det abb. du får med .. ikke telefonen som sådan.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-08-10 16:56

see_signature@invalid.com (Jon) writes:

> [...]
> proporsjonalitet i det; blir det /for/ billig, vil man simpelthen ikke
> ha det. Det skal koste litt å være i front. Og det skal synes at man er

Jeg tror ganske enkelt folk har fanget grundbeskeden - jo billigere det
er, jo mere er der skåret ind til benet. Det vil på telefoner især sige
styresystemet og brugeroplevelsen.

Jeg gik i årevis og ventede på at få dimsen der var computer og telefon
i et, og iPhone var den første der opfyldte det. Prisen var så
afskrækkende, men det var en "enten-eller" beslutning, og jeg vil
hellere give 1000-2000 kroner mere og så have en dims jeg faktisk er
GLAD for. Det tror jeg gælder hovedparten af målgruppen :)

Fra : Jon

Dato : 28-08-10 19:24

> [...]

> hellere give 1000-2000 kroner mere og så have en dims jeg faktisk er
> GLAD for. Det tror jeg gælder hovedparten af målgruppen :)

Helt enig!

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-10 21:39

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Helt enig!

Jeg vil også gerne tilslutte mig. Dyrere og mere luksuøse produkter
bliver langt hen ad vejen købt på følelser og ikke ren fornuft. Har man
råd til en bil til en million, så får man ikke en dårlig bil. Alle biler
til den pris rigtig gode biler. Nogle købere er bare mest til Mercedes,
andre foretrækker BMW, atter andre er til Alfa Romeo, og nogen kunne
ikke drømme om at køre i andet end Jaguar. Der findes vel heller ikke
som sådan dårlige telefoner til kr. 4.000,- og derover. Valget afhænger
derfor mest af, om man er til at kunne rode og justere på alting, eller
om man vil have noget fikst og færdigt, der er let at gå til og at
bruge. Under alle omstændigheder får man et godt produkt, og man vil
altid kunne forsvare sit valg.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 28-08-10 22:03

> [...]
> om man vil have noget fikst og færdigt, der er let at gå til og at
> bruge. Under alle omstændigheder får man et godt produkt, og man vil

Nemlig, og misundelse er jo en grim ting. Nu er min iPhone 4 snart tre
uger gammel, og den har stadig ikke haft problemer med signalet.

M., der ikke véd, hvad han skulle bruge Flash på iPhone´n til?

Fra : Jon

Dato : 28-08-10 22:58

> M., der ikke véd, hvad han skulle bruge Flash på iPhone´n til?

You'n me both.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-08-10 00:00

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> You'n me both.

Og jeg er stadig målløs ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 29-08-10 09:46

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Og jeg er stadig målløs ...

Over hvad?

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-08-10 17:14

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Og jeg er stadig målløs ...

Jeg slår oftest flash fra på internetsider, da det ellers dræner min
computer totalt.

Det jeg er målløs over er: min iPhone 4 som jeg modtog i tirsdags. Den
var værd at vente på.

Jeg sprang over i 2007 og indtil nu hvor det skulle være.

Jamen, jeg er bare helt totalt målløs over hvor godt den lever op til
mine ønsker. Måske lige bortset fra en ting: Der burde følge
dykkerudstyr og Otters panserdragt med til den, da jeg har den med
overalt.

Jeg er ikke i tvivl om at her har vi den første håndholdte personlige
computer, som på grund af Apples intuitive butik og udvalg, Apples
iTunes automatiske opdatering af programmer, synkronisering, og
sikkerhedskopiering, samt de mange fantastiske udviklere af gode
programmer som fx Googles push af mail og kalender, Longmans ordbøger,
Gyldendals, Oxford Universitys, Omnifocus, Fourtrack, Sleep cycle,
Evernote, Genius Scan, Dropbox, iSilo, DR P3, mSecure, BusTogMetro,
Telefonbog, jeg kunne blive ved etc. etc. jeg er imponeret. Og jeg
ville lige på en studs købe aktier, hvis ikke det var fordi pengene
allerede var gået til en iPhone.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 29-08-10 17:32

> [...]

> Telefonbog, jeg kunne blive ved etc. etc. jeg er imponeret. Og jeg
> ville lige på en studs købe aktier, hvis ikke det var fordi pengene

Nåeh - jamen, vi er jo fuldstændig enige, tillykke med nyerhvervelsen
))

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-08-10 18:39

> Nåeh - jamen, vi er jo fuldstændig enige, tillykke med nyerhvervelsen
> ))
>
> M.

Tak.

Og en lille rettelse der skulle ikke have stået 'som':
"Jeg er ikke i tvivl om at her har vi den første håndholdte personlige
computer, _på_ grund af Apples intuitive butik og udvalg ..." osv.

Den er bare for lækker.
Jeg valgte i øvrigt: Speck Pixelskin HD i case-programmet.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-10 00:07

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg valgte i øvrigt: Speck Pixelskin HD i case-programmet.

Det er også den, der fik bedst omtale i anmeldelsen på iPodlounge. Men
den har du måske læst
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-08-10 00:28

> Det er også den, der fik bedst omtale i anmeldelsen på iPodlounge. Men
> den har du måske læst

Tak det lyder jo dejligt.

Og ja jeg har sat mig ind i de anmeldelser jeg kunne finde om etuier til
iPhone. Jeg lagde især vægt på at materialet ikke var klistrende og at
iPhones glaskanter blev godt beskyttet. Jeg fik forståelsen af at den
måde man har støbt Pixelskin i HD udgaven har medført kraftigere hjørne
og kanter indvendigt i beskyttelsesetuiet. Og at det anvendte materiale
er lidt bedre end silicone efter mine ønsker.
Og som beskrevet her:

"# What is the PixelSkin HD made of?
PixelSkin HD cases are made of TPU - Thermoplastic Polyurethane. TPU is
one of the world's most awesome polymers (plastics) because it can be
mixed to very specific consistencies, which allows us to get the perfect
blend of elements to create the perfect texture and material. PixleSkin
HD is not as soft and squishy as silicone ( our "regular" PixelSkin) -
it's still a soft, flexible plastic, but it's much slicker and more
dense- allowing it to slide in and out of your pocket easily. The
density allows us to make a skinny, form-fitting case that still packs a
very protective punch."

<http://www.speckproducts.com/products/pixelskin-hd/iphone-4/243>
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-10 00:49

> [...]

> dense- allowing it to slide in and out of your pocket easily. The
> density allows us to make a skinny, form-fitting case that still packs a

Så vil jeg med glæde se frem til at modtage min, som jeg bestilte
forleden. Jeg kan godt lide, at den iflg. anmeldelsen skulle være ret
let at tage af og på. Det er jo godt, når man skal bruge sin iPhone i
Tomtoms holder til bilen og den slags.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-08-10 00:51

Er det ilounge.com? I såfald har jeg læst deres udmærkede gennemgang.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-10 04:26

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er det ilounge.com? I såfald har jeg læst deres udmærkede gennemgang.

Nej: ipodlounge.com!
Den fører samme sted hen. Jeg kan faktisk ikke længere huske det, men
jeg mener, iPodlounge var det oprindelige navn før iPhone. Det er
rigtigt, at nu hedder det iLounge, og det er den anmeldelse, jeg tænker
på. Det er et godt sted at læse om tilbehør. Markedet er jo enormt, og
det kan være svært at vælge.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-08-10 08:54

> [...]
> rigtigt, at nu hedder det iLounge, og det er den anmeldelse, jeg tænker
> på. Det er et godt sted at læse om tilbehør. Markedet er jo enormt, og

Tak for tippet!

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 30-08-10 01:56

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg valgte i øvrigt: Speck Pixelskin HD i case-programmet.

OK - jeg har ikke taget imod tilbuddet.

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-10 04:26

> OK - jeg har ikke taget imod tilbuddet.

Det kan du da lige så godt gøre. Man behøver jo ikke bruge "overtrækket"
altid. Det er lidt en smagssag, om man kan lide det. Der kan bare godt
være situationer, hvor man synes, ens iPhone trænger til lidt ekstra
beskyttelse.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-08-10 08:55

> [...]
> altid. Det er lidt en smagssag, om man kan lide det. Der kan bare godt
> være situationer, hvor man synes, ens iPhone trænger til lidt ekstra

Ja og det kan ikke betale sig at købe et lyserødt for din datter er da
færdig med gymnasiet inden hun arver din iPhone.
Godt nok dyrt at være forældre i dag. Men iPhone skal gymnasie-eleverne
da ha'!

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 31-08-10 12:59

> [...]
> færdig med gymnasiet inden hun arver din iPhone.
> Godt nok dyrt at være forældre i dag. Men iPhone skal gymnasie-eleverne

Hun vil af uforklarlige årsager overhovedet ikke have en iPhone - hende
om det

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 31-08-10 12:58

> [...]
> altid. Det er lidt en smagssag, om man kan lide det. Der kan bare godt
> være situationer, hvor man synes, ens iPhone trænger til lidt ekstra

Tjaeh - jeg er nu meget god til at passe på "ting", så hvis jeg undlader
at benytte mig af tilbuddet, kan det være, at det har en positiv
indflydelse på prisen, så de, der /har/ brug for tilbuddet, måske får
det billigere?????

Naiv, ja

Fra : Jon

Dato : 30-08-10 10:27

> [...]

> Telefonbog, jeg kunne blive ved etc. etc. jeg er imponeret. Og jeg
> ville lige på en studs købe aktier, hvis ikke det var fordi pengene

Her taler en /ekte/ fanboy!

Faktisk hyggelig, etter all den sutring over Apples diverse policies som
ofte høres på denne og lignende grupper (og som anklager oss som henger
her for /hele tiden/ å gjøre som Fleming gjør i dag: å rose Apple for i
alle fall svært meget av hva de gjør).

God start på en mandag morgen, og enda mer frustrasjon over at
vaskemaskinen knakk sammen, så jeg ikke har råd til iPhone 4 - riktig
ennå, i alle fall.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-08-10 23:00

> [...]

> God start på en mandag morgen, og enda mer frustrasjon over at
> vaskemaskinen knakk sammen, så jeg ikke har råd til iPhone 4 - riktig

Det må være træls at den knakk.
Jeg kan trøste dig med at iPhone 4 så ikke er nogen god telefon hvis man
holder den i venstre hånd når man telefonerer.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-10 07:52

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg kan trøste dig med at iPhone 4 så ikke er nogen god telefon hvis man
> holder den i venstre hånd når man telefonerer.

Du skal da bare huske at vende den om, så højttaleren peger ind mod øret
og mikrofonen ind mod munden
Det er i øvrigt mit indtryk, at langt de fleste højrehåndede
holde telefonen i venstre hånd, så det undrer mig, hvis iPhone ikke
skulle være optimal til dette. Jeg holder godt nok selv telefonen i
højre hånd, men jeg har hele min barndom fået at vide, at jeg lagde
telefonrøret omvendt på telefonen af den grund. Ledningen på de gamle
telefoner gik ud fra venstre side.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-08-10 10:06

> [...]
> højre hånd, men jeg har hele min barndom fået at vide, at jeg lagde
> telefonrøret omvendt på telefonen af den grund. Ledningen på de gamle

Hi hi lol. Jeg tjekker lige, den vender rigtigt nok. Det er derfor der
er nogen der er overlæger, de ved hvordan )

Du har ret i at folk nok holder telefonen med venstre hånd, for de tager
sikkert notater med højre. Det havde jeg ikke lige tænkt på. Jeg selv
har oftest min telefon på medhør liggende foran mig, hvis jeg skal gøre
notater.

Så er det en klokkeklar bøf at de har lagt antennen i venstre nedre
hjørne. Har jeg den liggende i venstre hånd for at vise nogen noget, så
falder TDC ud (2100Ø er helt omgivet af master). Jeg er ligeglad, jeg
ringer så lidt. Og Angry Birds kræver ikke TDC-forbindelse.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 31-08-10 13:07

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg kan trøste dig med at iPhone 4 så ikke er nogen god telefon hvis man
> holder den i venstre hånd når man telefonerer.

Jeg bor i København og bevæger mig i det storkøbenhavnske område - jeg
bruger fortrinsvis venstre hånd, når jeg benytter min PDA, og endnu har
der ikke været signalproblemer - jeg kan ikke genskabe, hvad der tales
om?

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-08-10 17:59

> [...]
> bruger fortrinsvis venstre hånd, når jeg benytter min PDA, og endnu har
> der ikke været signalproblemer - jeg kan ikke genskabe, hvad der tales

Jeg glemte at tilføje betingelserne. Stående _indendørs_ i mit køkken
hvor forbindelsen er fin, indtil jeg lægge den i min hule venstre hånd.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 31-08-10 19:14

> Jeg glemte at tilføje betingelserne. Stående _indendørs_ i mit køkken
> hvor forbindelsen er fin, indtil jeg lægge den i min hule venstre hånd.

Ohh.....din venstre, måske /store(?)/ hule hånd?

Kære ven(Dear chap) - gør det på engelsk: venstre tommel på nederste
trediedel af inderste ramme - venstre pegefinger lige på eller ovenover
æblet på bagsiden - venstre langemand og venstre ringfinger på miderste
del af yderste ramme og lillefinger strittende op i luften.

Eventuelt kan venstre langemand hjælpe venstre pegefinger med at støtte.

Og jeg laver ikke sjov - sådan holder jeg telefonen i både venstre og
højre hånd.

Hmm...det slår mig pludseligt, at jeg et sted har læst, at efter klager
om dårlig signalstyrke fik nogle det svar fra Apple, at de holdt
telefonen forkert??????

Måske holder jeg den rigtigt?????

Nå, det sidste var blot for sjov, eller...))

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-10 20:43

> [...]
> telefonen forkert??????
>
> Måske holder jeg den rigtigt?????
>
> Nå, det sidste var blot for sjov, eller...))

Det er skam rigtigt nok. Hvis fingre rører ved en antenne eller er meget
tæt på, påvirker de strålingen omkring antennen. Derfor virker de
etuier, Apple deler ud. De giver simpelthen lidt afstand mellem antenne
og fingre. Derfor holder du også telefonen ideelt. Du sørger for at røre
så lidt ved den som muligt. Jeg så en artikel om det, da diskussionen om
antennen på iPhone 4 var på sit højeste.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-09-10 10:05

> [...]
> så lidt ved den som muligt. Jeg så en artikel om det, da diskussionen om
> antennen på iPhone 4 var på sit højeste.

Men hvad gør jeg så når jeg stadig er i den fase hvor jeg sidder med
begge hænder for at understøtte det lille vidunder, bange for at tabe
den

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 01-09-10 10:50

> Men hvad gør jeg så når jeg stadig er i den fase hvor jeg sidder med
> begge hænder for at understøtte det lille vidunder, bange for at tabe
> den

Betragter den som et stykke 1-krones legetøj, eller dimsen i et Kinderæg
- dét kan den nemlig godt tåle

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-08-10 07:13

> [...]
> om man vil have noget fikst og færdigt, der er let at gå til og at
> bruge. Under alle omstændigheder får man et godt produkt, og man vil

En iPhone er så blot ikke udelukkende en telefon. Eksempelvis bruger jeg
i mere end 95% af tilfældende udelukkende min som en PDA med
internetadgang.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-08-10 09:44

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Nemlig, og misundelse er jo en grim ting. Nu er min iPhone 4 snart tre
> uger gammel, og den har stadig ikke haft problemer med signalet.

Er du ikke for ... æh... omkostningsbevidst til at undlade at bruge den
til faktisk at _ringe_ på

> M., der ikke véd, hvad han skulle bruge Flash på iPhone´n til?

Du KAN jo ikke vide alt.

Fra : Morten Lind

Dato : 29-08-10 09:52

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100828 <nospam0002+20100828@gmail.com> wrote:

> Er du ikke for ... æh... omkostningsbevidst til at undlade at bruge den
> til faktisk at _ringe_ på

Næeh, jeg er ikke særlig omkostningsbevidst, og sidste måned passerede
jeg faktisk mit abonnementloft for samtaler med 80 minutter. (Hvilket
betyder, at jeg på én måned har ringet op og talt i SEKS
timer...SEKS!!!!!!!

> Du KAN jo ikke vide alt.

Meaning what? Hvis du véd noget, jeg burde vide, del da venligst ud af
din viden - tak

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-10 10:09

> [...]
> jeg faktisk mit abonnementloft for samtaler med 80 minutter. (Hvilket
> betyder, at jeg på én måned har ringet op og talt i SEKS

det kommer ikke som en overraskelse at du er et sludrechatol .. ;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 29-08-10 10:35

> det kommer ikke som en overraskelse at du er et sludrechatol .. ;)
>
> /thomas

He, he...ja - du har ret, men jeg plejer ikke at være det i en telefon
)

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-08-10 09:45

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> En iPhone er så blot ikke udelukkende en telefon. Eksempelvis bruger jeg
> i mere end 95% af tilfældende udelukkende min som en PDA med
> internetadgang.

Med ordbøger! Viser bare hvor alsidigt et apparat det egentligt er.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-08-10 09:47

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Over hvad?

Hvis han fortæller dig det, er han jo ikke målløs mere, vel?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-08-10 12:32

> [...]

> jeg faktisk mit abonnementloft for samtaler med 80 minutter. (Hvilket
> betyder, at jeg på én måned har ringet op og talt i SEKS

Du må få den rødhårede til at ringe op, hvis hun ikke kan fatte sig mere
i korthed :)

> Meaning what? Hvis du véd noget, jeg burde vide, del da venligst ud af
> din viden - tak

Du SKAL heller ikke vide alt

Fra : Morten Lind

Dato : 29-08-10 15:25

> Du må få den rødhårede til at ringe op, hvis hun ikke kan fatte sig mere
> i korthed :)

Go´ idé...!

> Du SKAL heller ikke vide alt

KAN & SKAL: Jo, Fanden brodere mig skal, kan og vil jeg vide alt

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-08-10 15:30

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Go´ idé...!

Naturligvis.

> KAN & SKAL: Jo, Fanden brodere mig skal, kan og vil jeg vide alt

Har du overvejet at det indebærer at du skal fikse Eriks computer?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-10 15:34

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100829 <nospam0002+20100829@gmail.com> wrote:

> Har du overvejet at det indebærer at du skal fikse Eriks computer?

bazinga! ;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 29-08-10 16:04

> bazinga! ;)

> /thomas

S´gu´ godt nok nogle underlige ord, du kender

M., der måtte slå det op

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-10 16:08

> S´gu´ godt nok nogle underlige ord, du kender
>
> M., der måtte slå det op

hvis du ikke ser Big Bang Theory endnu så vil jeg anbefale at du kommer
igang snarrest :)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 29-08-10 16:13

> hvis du ikke ser Big Bang Theory endnu så vil jeg anbefale at du kommer
> igang snarrest :)

> /thomas

Hjælp mig lige på vej - hvad og hvor?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-10 16:22

> Hjælp mig lige på vej - hvad og hvor?

<http://en.wikipedia.org/wiki/The_Big_Bang_Theory>

Sendes på 6'eren i danmark ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 29-08-10 17:35

> <http://en.wikipedia.org/wiki/The_Big_Bang_Theory>
>
> Sendes på 6'eren i danmark ..
>
> /thomas

Teorien kender jeg godt - kanalen kan jeg ikke se her i kolonihaven -
jeg prøver i min vinterresidens, tak

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-10 17:44

> Teorien kender jeg godt - kanalen kan jeg ikke se her i kolonihaven -
> jeg prøver i min vinterresidens, tak

eller køb dvd'erne ...

/thomas

Fra : Jon

Dato : 30-08-10 10:27

> hvis du ikke ser Big Bang Theory endnu så vil jeg anbefale at du kommer
> igang snarrest :)

Eller slår det opp, som Morten gjorde:
<http://en.wikipedia.org/wiki/Bazinga> Søk etter ordet på siden, hvis du
er helt grønn på feltet - som jeg.

Fra : Morten Lind

Dato : 29-08-10 16:02

> Naturligvis.

> Har du overvejet at det indebærer at du skal fikse Eriks computer?

Nå, for pokker.....jeg tager lige en slapper...

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-08-10 16:28

> S´gu´ godt nok nogle underlige ord, du kender
>
> M., der måtte slå det op

Endnu et skridt på vejen mod at vide ALT!

Fra : Martin [6000]

Dato : 29-08-10 17:09

> Hvis det siste er riktig, kjøper de ikke iPhone.

Mit valg faldt endeligt på en iPhone fordi den var billigst i forhold til
den HTC jeg også kiggede på...

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Jon

Dato : 30-08-10 10:27

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Mit valg faldt endeligt på en iPhone fordi den var billigst i forhold til
> den HTC jeg også kiggede på...

Wow. Jeg trodde egentlig at når man først vurderte iPhone så var det
andre faktorer som spilte størst rolle, men det er jo godt at fornuften
er med.

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-08-10 11:01

> Wow. Jeg trodde egentlig at når man først vurderte iPhone så var det
> andre faktorer som spilte størst rolle, men det er jo godt at fornuften
> er med.

Mit problem med iPhone'n var/er, at Apple er fjendsk over for andet end
hvad de selv vælger at understøtte.

Så jeg er tvunget til at have en dualboot med Windows ved siden af mit
styresystem da jeg ellers ikke kan opdatere og vedligeholde min iPhone
(Virtualisering dur' ikke har jeg mærket på den hårde måde...).

Men til 100,- for en 3GS 16GB kunne jeg ikke sige nej og vælger nu at
leve med at boote Windows en sjælden gang imellem

Tethering virker heldigvis perfekt i mit primære system så jeg mærker
ikke begrænsningerne sådan rigtig.

Jeg har lært at leve med (og til dels elske) iTunes og iPhone's
parforhold - det funker udemærket.

Så lader jeg andre om at vælge Android foreløbig - det er først nu med
Froyo 2,2 at det er begyndt at blive rigtig interessant.

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-10 07:52

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Mit problem med iPhone'n var/er, at Apple er fjendsk over for andet end
> hvad de selv vælger at understøtte.

Og? Nu har vi Mac-brugere i årevis måttet leve med, at ikke ret mange
gad understøtte os. Hvad jeg ikke har haft af udstyr, der kun virkede
halvt eller med nedsat funktionalitet med Mac. Og tænk på alt det
udstyr, man slet ikke kunne få, fordi det ikke understøttede Mac. Jeg
havde f.eks. i årevis et dyrt Polar pulsur med cykelcomputer, som jeg
ikke kunne slutte til min Mac.

> Så jeg er tvunget til at have en dualboot med Windows ved siden af mit
> styresystem da jeg ellers ikke kan opdatere og vedligeholde min iPhone
> (Virtualisering dur' ikke har jeg mærket på den hårde måde...).

Mener du, at du kun kan vedligeholde din iPhone med Windows? Mac OS X
fungerer da glimrende. Men du bruger måske ikke Mac OS X?

> Så lader jeg andre om at vælge Android foreløbig - det er først nu med
> Froyo 2,2 at det er begyndt at blive rigtig interessant.

Det er faktisk noget, der karakteriser Apple: Deres produkter virker
bare fra starten. Mange andre skal først gennem flere generationer, før
det fungerer nogenlunde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-08-10 08:05

> [...]
>
> Det er faktisk noget, der karakteriser Apple: Deres produkter virker
> bare fra starten. Mange andre skal først gennem flere generationer, før

aaarh .. det passer jo ikke helt .. OS X var noget skrammel op til ca.
10.3.x ... iPhone OS var først rigtig godt fra og med iOS 3.x .. jeg
kunne blive ved. Det er de færreste nye platforme/teknologier som er
100% gennembagt når de bliver lanceret. Ægte produkt udvikling kræver at
tusinder eller millioner af mennesker bruger produktet og kommer med
feedback ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-08-10 10:17

> [...]
> 100% gennembagt når de bliver lanceret. Ægte produkt udvikling kræver at
> tusinder eller millioner af mennesker bruger produktet og kommer med

Da Windows hældte nye versioner og Apple prøvede at følge med gik det
helt galt. Hvor står kampen i dag? Hvad har erstatttet udmattelseskrigen
med hvem der sætter nye operativsystemer afsted?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-08-10 10:27

> Da Windows hældte nye versioner og Apple prøvede at følge med gik det
> helt galt. Hvor står kampen i dag? Hvad har erstatttet udmattelseskrigen
> med hvem der sætter nye operativsystemer afsted?

den nye slagmark hedder "Mobile" ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-08-10 10:58

> den nye slagmark hedder "Mobile" ...
>
> /thomas

Tak. Spændende.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-10 10:56

> [...]
> 100% gennembagt når de bliver lanceret. Ægte produkt udvikling kræver at
> tusinder eller millioner af mennesker bruger produktet og kommer med

Selvfølgelig modnes ethvert produkt med tiden, når der kommer nye
versioner. Det gælder også Apples. Jeg bliver ofte meget forundret, når
jeg ser en gammel version af et Apple-produkt. Jeg kan slet ikke huske,
at det var så primitivt dengang. Ikke desto mindre vil jeg men, at Apple
produkter er langt mere gennemarbejdede allerede fra dag 1 end mange
konkurrenters. Nu nævner du OS X. Det har du måske lidt ret i, men det
var jo også et andet Apple dengang. Da havde Steve Jobs trods alt ikke
sat sit præg så meget på firmaet som i dag. Og så vil jeg alligevel
sige, at det er en meget alvorlig sag at skifte styresystem og samtidig
holde på kunder og udviklere. Apple har skiftet styresystem en gang og
processor-grundlag to gange, og begge gange er det gået fantastisk glat,
når man tænker på alle de problemer, der kunne være opstået.
Tænk på iPod, tænk på iPhone, tænk på iTunes, tænk på iLife. Det
har altså fungeret fint lige fra starten, selv om der er kommet mange
forbedringer til.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 31-08-10 19:17

> Mit problem med iPhone'n var/er, at Apple er fjendsk over for andet end
> hvad de selv vælger at understøtte.

Hvordan bliver det dit problem, at Apple selv bestemmer, hvad de vil
lave?

(Blot nysgerrig)

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-08-10 15:49

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> writes:

> Men til 100,- for en 3GS 16GB kunne jeg ikke sige nej og vælger nu at
> leve med at boote Windows en sjælden gang imellem

Uden abbonnement? God handel da :)

Fra : Jon

Dato : 30-08-10 18:27

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100830 <nospam0002+20100830@gmail.com> wrote:

> Uden abbonnement? God handel da :)

Det må jeg si. Den rimeligste jeg fant i Norge uten abonnement var ca.
1500 NOK.

Fra : Morten Lind

Dato : 31-08-10 19:27

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Det må jeg si. Den rimeligste jeg fant i Norge uten abonnement var ca.
> 1500 NOK.

Ja, men I har også for mange penge deroppe

M.

Fra : Jon

Dato : 31-08-10 23:23

> Ja, men I har også for mange penge deroppe

Helt sant.

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-08-10 21:46

> Uden abbonnement? God handel da :)

Nej abb. hang jeg jo på uanset om jeg valgte en iPhone eller en HTC
Desire

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-08-10 22:04

> Nej abb. hang jeg jo på uanset om jeg valgte en iPhone eller en HTC
> Desire

SÃ¥ er det vist det man kalder selvbedrag at sige den kun kostede 100
kroner :)

ærgeligt ellers, så kunne du have købt to :)

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-08-10 22:12

> Så er det vist det man kalder selvbedrag at sige den kun kostede 100
> kroner :)

Nope... for jeg skal jo bruge et abb. uanset hvor jeg køber en mobil.

Og når abb. koster det samme og der er 500,- til forskel på mobilerne, så
er iPhone'n jo billigst.

> ærgeligt ellers, så kunne du have købt to :)

Tror jeg havde købt flere hvis det var.. haha.

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-08-10 08:50

> Men du bruger måske ikke Mac OS X?

Korrekt.. jeg kører Linux

> Det er faktisk noget, der karakteriser Apple: Deres produkter virker
> bare fra starten. Mange andre skal først gennem flere generationer, før
> det fungerer nogenlunde.

Helt enig, hvilket lidt, måske kyllingeagtigt, også var med til at jeg
fravalgte Android.. Jeg var sikker på at iPhone'en bare ville virke som
den skulle.

Den har ikke skuffet

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 31-08-10 16:35

Fra : Morten Lind

Dato : 31-08-10 19:00

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 31-08-10 16:41

> [...]

> helt galt. Hvor står kampen i dag? Hvad har erstatttet udmattelseskrigen
> med hvem der sætter nye operativsystemer afsted?

Du skal ikke undervurdere Windows 7. Det er faktisk ret godt.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-08-10 18:03

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100831 <nospam0002+20100831@gmail.com> wrote:

> Du skal ikke undervurdere Windows 7. Det er faktisk ret godt.

Ja et kommer jeg så nok ikke til at se foreløbig

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini