Snowleopard og netværksproblemer
Fra : Birger

Dato : 27-08-10 02:32

I forbindelse med opgradering fra Leopard til Snowleopard oplever jeg
netværksproblemer. Tilsluttede netværksdrev (servere) melder sig meget
langsomt ved opstart - de kommer kun gradvist på en efter en. Send og
modtagelse af mails sker også med forsinkelse, men det virker ikke som
om selv overførselshastigheden er sænket. Printkommandoer til
netværksprintere er tilsvarende længe om at afvikles. Det er lige før
jeg fortryder opgraderingen, for jeg har umiddelbart svært ved at se
forbedringerne i det nye styresystem, men der er måske en af Jer, der
har en løsning?

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-10 09:55

Hej,

> I forbindelse med opgradering fra Leopard til Snowleopard oplever jeg
> netværksproblemer. Tilsluttede netværksdrev (servere) melder sig meget

Det er svært at sige noget nærmere uden yderligere information om systemet.

Symptomerne kunne fx skyldes, at du har sat DNS forkert op i dine
netværksindstillinger. Prøv at kontroller at dine DNS-oplysninger er
korrekte.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Birger

Dato : 27-08-10 03:57

On 27 Aug., 10:55, Jens Kristian Søgaard <j...@mermaidconsulting.dk>
wrote:
> [...]
> korrekte.
>
> --
> Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,

Hej - og tak for hurtigt svar.

Jeg tror, at du har ret omkring DNS-opsætningen, men det løser ikke
problemet.
Nuværende DNS-nummer svarer til routerens IP-adresse, som vi har kørt
med uden problemer hidtil.

Hvis jeg helt fjerner DNS-nummeret helt, kommer jeg igen hurtigt på
LAN,
men er så uden forbindelse til omverdenen.

Hilsen Birger